Gravatar

#191 Lord Beef Jerky 14 år siden

Det er mange år siden jeg har set den film. Jeg var ikke top-liste imponeret som du, men jeg syntes da stadig, at filmen var virkelig god. En fin feel-good film med tilbøjeligheder til sentimentalitet, uden at dette gik ud over historien som jeg husker det. I dag ville jeg muligvis blive langt mere imponeret... eller det kunne gå helt den anden vej, som det gjorde f.eks. med Forrest Gump.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#192 Lord Beef Jerky 14 år siden

#189 Hehe, A.I. er en rigtig god film, nu overdriver jeg også fuldstændig i sidstenævnte udtalelse, men Schindler's List er den sidste virkeligt fantastiske Spielberg-film i mine øjne. Men jo, jeg bør vist æde min egen kommentar der, for A.I. er en film jeg holder meget af. Jeg fik pludselig lyst til, at lave denne liste:

Jaws - 4/6 (med et gensyn, er jeg sikker på at den ville få mere dog)
Close Encounters Of The Third Kind - 6/6
1941 - 3/6
Raiders Of The Lost Ark - 6/6
E.T. - 5/6
Indiana Jones And The Temple Of Doom - 6/6
Empire Of the Sun - 4/6
Indiana Jones And The Last Crusade - 6/6
Hook - 5/6 (why the hate?)
Jurassic Park - 3/6
Schindler's List - 6/6
The Lost World - 1/6
Amistad - 2/6
Saving Private Ryan - 3/6
A.I. - 5/6
Minority Report - 2/6
Catch Me If You Can - 3/6
The Terminal - 2/6
War Of The Worlds - 1/6
Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull - 4/6 (jeg ved det er noget lort, men jeg synes stemningen er der og karakteren stadig ER Indy... guilty pleasure)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#193 wimmie 14 år siden

Chaplin er en rigtig fin og sød lille film. Jeg vil gerne gense den da det nok er 12-13 år siden jeg har set den - men husker den som rigtig god og Robert Downey Jr. som fantastisk i rollen.

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#194 BN 14 år siden

Foeller (190) skrev:

Hehe, tænkte nok, at der var et par stykker, der ville blive skuffet. Dog skrev jeg, at den ikke var helt ukendt. :)

Jeg synes, det er et interessant valg, og selvom 'Chaplin' langtfra rangerer ligeså højt på min egen liste, glæder det mig, at den har opnået anerkendelse hos filmfans. Ja, hvis man vil se en film, der bæres oppe af en sand kraftpræstation fra Robert Downey Jr., så er 'Chaplin' afgjort en uomgængelig film.

Jeg er dog uenig med Lord Beef Jerky i, at det skulle være en "feel-good film" - sådan oplever jeg den ihvertfald ikke selv. I filmen møder Chaplin - ligesom han gjorde i virkeligheden - hele tiden modgang og bitter modstand. Vejen til varig fred og lykke er lang og kommer sent.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#195 AP 14 år siden

#192 "A.I 5/6" - what? :o

Det er en af de værste film jeg nogensinde har set, og jeg tror næsten ikke, at jeg overdriver.. det er sjældent, at en film ligefrem lægger op til flere (dårlige) slutninger, men A.I. bare forstætter og fortsætter.. det bliver næsten komisk til sidst. Herudover mindes jeg også bare et utal af dårlige scener, med dårligt skuespil. Blandt andet en scene der mest af alt mindede mig om en amerikansk reklame for kaffe.. øv, skuffende.

Jeg er til gengæld enig med dig med hensyn til Schindler's list.. fantastisk film.. :-)
Gravatar

#196 evermind 14 år siden

Yeah, jeg er meget enig i din beskrivelse af A.I. ... Noget skuffende møg, desværre. :(
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#197 wimmie 14 år siden

Jeg kunne nu godt lide A.I. - ja, slutningen skuffede desværre men stemningen gennem filmen var nu ret fed; og ret dyster.
Men jeg så den i 2003 hvor jeg købte den og har ikke set den siden, så måske jeg skulle tage et kig og se om jeg ændrer mening.

Tror jeg på nuværende tidspunkt ville vurdere den som 4/6 (men nok en lille 4'er).

Til gengæld ville Saving Private Ryan være en 5½/6 for mit vedkommende.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#198 Antlion 14 år siden

Gad vide hvordan "A.I." havde endt, hvis Kubrick havde holdt fast i sin rolle som instruktøren?
Gravatar

#199 Highland Park 14 år siden

Slutningen skuffer da slet ikke... "A.I.: Artificial Intelligence" er virkelig en misforstået film. Jeg forstår ikke, hvorfor mange finder den komisk.

#198: Kubrick ønskede jo, at Spielberg skulle instruere den frem for ham selv, så det ville næppe være sket. Men filmen var sikkert blevet bedre modtaget.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#200 Lord Beef Jerky 14 år siden

#199 Netop. Dem der ikke kan lide slutningen, har vel misset hele idéen med, at filmen
mere eller mindre nøjagtigt er en kopi af Pinocchio, og vores hovedperson skal både blive slugt af en hval og blive en "rigtig dreng". Måden dette er håndterret på, er velsagtens noget af det mest provokerende Spielberg har lavet i sin karriere, netop ved at lade der gå mange år, for dernæst at dræbe vores hovedperson. Det bliver stadig holdt indenfor videnskabens rammer. Men jeg er en sucker for atypiske slutninger, hvor jeg især dyrker antiklimakset, og jeg var fuldstændig henrykt over, at slutningen netop var som den er, imens alle mine kammerater dengang blev pissed off.

Ps. Enig i din kommentar om Kubrick. Han havde aldrig intentionen om at lave den film selv.

Skriv ny kommentar: