#200 jeg har generelt heller ikke noget imod atypiske slutninger, og det er meget muligt, at der er en god ide bag filmen, men det er jo ikke ensbetydende med, at den fungerer :-)
#199 jeg finder den ikke direkte komisk, nok mest tragikomisk - fordi den er så ringe, det var bare det jeg mente..
#201 Så må du vist lige definere, hvad en velfungerende filmidé er. I mine øjne er det netop helt i orden at lave en genfortolkning af en klassisk historie, når det er håndterret så nøje som det er her. Det er set før, ingen tvivl om det, men A.I. er en virkelig gennemført film, hvor hver en scener danner ramme om en stemning, som Spielberg ikke har mestret eller forsøget sig ud i i mange år. Jeg forstår sgu godt, at han oprindeligt ikke ville lave denne film, dens budskab og nedtonethed sammenblandet med stemningen, slutningen og historien som helhed er jo netop Spielberg som han var engang, men ikke som han er i dag. At den så har en smule Kubrick over sig, gør i mine øjne heller ingenting.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Nummer 9 - Million Dollar Baby - 2004 Clintens oscarvindende boksefilm fra 2004 tog mildest talt pusten fra mig. Historien var lige fra starten spændende, og især twistet i slutningen gav mig en kæmpe klump i halsen, også selvom man vidste den ville komme. Det der trækker filmen op fra den middelmådige boksefilm er skuespillet og instruktionen. Skuespiller et helt i top på alle punkter. Både Morgan Freeman, Hilary Swank og især Clint Eastwood spiller fantastisk. Selvom det var Morgan Freeman og Hilary Swank, der vandt Oscarene, så var det Clint Eastwood, som efter min mening gjorde det bedst.
Det er en simpel historie, men den er ikke desto mindre utrolig rørende, og jeg kan ikke andet end at elske denne film.
#202 Jeg tror, at du misforstår mig. Jeg har ikke noget imod ideen som sådan - men derimod filmatiseringen. Du er tydeligvis uenig, men det er jo også helt fint :-)
den har jeg aldrig set, men hørt en del om den, filmen skulle være go, men ikke Clint Eastwoods bedste, har jeg ret? men den skal nok blive set i år 2010.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Det kommer nok an på, hvem man spørger. Jeg synes personligt, det er hans bedste film som instruktør. Dog er Mystic River og Unforgiven lige efter. :) Gran Torino er også god. Changeling, Letters of Iwo Jima, Flags of Our Fathers, Bird og Invictus har jeg ikke set. Det plejer at være de film, som er nævnt som hans bedste. :)
#199 jeg finder den ikke direkte komisk, nok mest tragikomisk - fordi den er så ringe, det var bare det jeg mente..
Det bliver det nu ikke bedre af. Ligefrem ringe?! Jeg er målløs...
Jeg er meget enig med Lord Beef Jerky (med undtagelse af hans kommentarer angående den sene del af Spielbergs karriere). Scenen med kaffen ser netop sådan ud for at fremhæve stemningen og Davids sindstilstand. Det har intet med en reklame at gøre.
#201 AP 14 år siden
#202 Lord Beef Jerky 14 år siden
#203 MMB 14 år siden
Clintens oscarvindende boksefilm fra 2004 tog mildest talt pusten fra mig. Historien var lige fra starten spændende, og især twistet i slutningen gav mig en kæmpe klump i halsen, også selvom man vidste den ville komme. Det der trækker filmen op fra den middelmådige boksefilm er skuespillet og instruktionen. Skuespiller et helt i top på alle punkter. Både Morgan Freeman, Hilary Swank og især Clint Eastwood spiller fantastisk. Selvom det var Morgan Freeman og Hilary Swank, der vandt Oscarene, så var det Clint Eastwood, som efter min mening gjorde det bedst.
Det er en simpel historie, men den er ikke desto mindre utrolig rørende, og jeg kan ikke andet end at elske denne film.
#204 AP 14 år siden
(enig mht. million dollar baby!)
#205 MOVIE1000 14 år siden
#206 MMB 14 år siden
Det kommer nok an på, hvem man spørger. Jeg synes personligt, det er hans bedste film som instruktør. Dog er Mystic River og Unforgiven lige efter. :) Gran Torino er også god. Changeling, Letters of Iwo Jima, Flags of Our Fathers, Bird og Invictus har jeg ikke set. Det plejer at være de film, som er nævnt som hans bedste. :)
#207 Skeloboy 14 år siden
Alt fra 80'erne og 90'erne jeg har set af ham, er ikke det helt vilde...med undtagelsen af The Unforgiven dog.
Ville nok rangere top3 sådan her:
1) Million Dollar Baby
2) High Plain Drifter
3) Letters From Iwo Jima
#208 Highland Park 14 år siden
Det bliver det nu ikke bedre af. Ligefrem ringe?! Jeg er målløs...
Jeg er meget enig med Lord Beef Jerky (med undtagelse af hans kommentarer angående den sene del af Spielbergs karriere).
Scenen med kaffen ser netop sådan ud for at fremhæve stemningen og Davids sindstilstand. Det har intet med en reklame at gøre.
#209 evermind 14 år siden
#210 Highland Park 14 år siden