Lt. Col. Frank Slade: Ooh, but I still smell it. [inhales deeply through nose] Lt. Col. Frank Slade: Coffee! What can you say? Who made it? God must have been a fuckin' genius. The smell... They say the smell is everything, you know. Have you ever buried your nose in a mountain of beans... just wanted to stay awake forever? Or the taste... and when it met your lips, it was like... that first swallow of wine... after you just crossed the desert. Beans. Hoo-ah! Big ones, little ones, beans staring right out at ya, like secret searchlights. Mmm. Bags. I don't care if they're paper gourmet gift bags with tin-ties... or second-hand burlap. What's in 'em... passport to heaven. I need a cup. Yes, Mr Sims, there's only two syllables in this whole wide world worth hearing: coffee. Hah! Are you listenin' to me, son? I'm givin' ya pearls here.
Hvis man elsker kaffe, så skal man gøre sig selv den tjeneste at styre uden om "hyldekaffe", hvor kaffen er malet og hældt på pose engang i det forrige århundrede... Nye ristede bønner, og så få det malet når man skal bruge det - det giver en hel anden smagsoplevelse.
Jeg fortryder det allerede. Det er svært at vende tilbage til almindelig slavekaffe, når man har drukket et par koppe af så høj kvalitet. Især Finca Vista Hermosa og Daterra Sweet Collection er virkelig lækkert.
Køber primært kaffe i Irma de har ofte 3X250 for 60 på tilbud og så køber jeg lidt forskellige sorter. Drikker ikke så meget kaffe hjemme mere og 3 poser er sgu lidt i overkanten at købe men der er ikke meget værre end at vågne søndag med hele bønner til kun en sjat kaffe. Laver kun stempel kaffe: gerne 600 ml,6 gram pr. 100 ml, hælder vand på ved 92 grader, trækker i 4 min, skimmer skummet hælder den på varm termokande.
Aaaah mr gaijin endelig en i denne tråd der tager sin kaffe seriøs :)
Personligt er jeg stor tilhænger af kaffe hvis den laves ordenligt, som f.eks. bor jeg i Århus og der er mega højt kalk indhold i vandet derfor er kaffe ofte reduceret i smagen. Derfor har jeg erhvervet mig en filterkande til at tage det værste efter jeg er flyttet hertil. Det er ikke det optimale men den optimale løsning er lidt for overkill til mit behov :)
Hvad angår kaffen så har jeg som regel en svaghed for kaffe fra Guatemala da jeg synes den føles som fløjl når den er tilberedt rigtig...det være selvfølgelig friskkværnet :) og ikke i en kaffeblender til 100 fra Netto :)
#21 Kruse 14 år siden
#22 Highland Park 14 år siden
#19: He he... smukt. :)
Nemlig, der findes intet bedre. :)
#23 mr gaijin 14 år siden
#24 mr gaijin 14 år siden
http://www.coffeecollective.dk/
Jeg fortryder det allerede. Det er svært at vende tilbage til almindelig slavekaffe, når man har drukket et par koppe af så høj kvalitet. Især Finca Vista Hermosa og Daterra Sweet Collection er virkelig lækkert.
#25 Highland Park 14 år siden
Hvad tager de for det?
#26 jessup 14 år siden
Det vil jeg chekke ud.
Køber primært kaffe i Irma de har ofte 3X250 for 60 på tilbud og så køber jeg lidt forskellige sorter. Drikker ikke så meget kaffe hjemme mere og 3 poser er sgu lidt i overkanten at købe men der er ikke meget værre end at vågne søndag med hele bønner til kun en sjat kaffe. Laver kun stempel kaffe: gerne 600 ml,6 gram pr. 100 ml, hælder vand på ved 92 grader, trækker i 4 min, skimmer skummet hælder den på varm termokande.
#27 mr gaijin 14 år siden
Ca. 70 for en pose.
#28 Bruce 14 år siden
#29 mr gaijin 14 år siden
#30 cyberzed 14 år siden
Personligt er jeg stor tilhænger af kaffe hvis den laves ordenligt, som f.eks. bor jeg i Århus og der er mega højt kalk indhold i vandet derfor er kaffe ofte reduceret i smagen. Derfor har jeg erhvervet mig en filterkande til at tage det værste efter jeg er flyttet hertil. Det er ikke det optimale men den optimale løsning er lidt for overkill til mit behov :)
Hvad angår kaffen så har jeg som regel en svaghed for kaffe fra Guatemala da jeg synes den føles som fløjl når den er tilberedt rigtig...det være selvfølgelig friskkværnet :) og ikke i en kaffeblender til 100 fra Netto :)