Gravatar

#1 filmz-WSTE_M 21 år siden

efter en ide på dahf.dk vil jeg spøge jer
"Hvad er den mest uhyggelige gyser/horror film nogensinde har set, og kan anbefale ?"

Jeg syntes jeg ser for få gyser film, og vil gerne se nogle flere, men jeg vil helst se nogle gode :) !

Jeg kan ikke lide "psykopatfilm" hvor der er (typisk) en kvinde, som er forfulgt af en psykopat, som kan se alt hvad hun gør, og forudse alt, og gå gennem væge, osv osv.

Jeg syntes også at "bøh" efekter er keddelige. Der findes ikke noget værre end når der bliver vist et ultra close up af en (skræmt) persons ansigt, for bare at skifte over til et skækbillede, med passende (høje toner) lydeffekter. Det er jo blevet brugt så tit, det er jo til at forudse, at når man ser et close up, ja så kommer der noget uhyggeligt.

Film som jeg ligenu kan komme på som jeg kunne lide var The Shinning, House On Hauted Hill og Blair Witch Project.

"Det onde" må meget gerne være noget abstrakt, altså noget som ikke er personificeret.

og, ja, jeg er temmlig ligeglad med topløse blondiner i gyser film.
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#2 filmz-WSTE_M 21 år siden

Det skal også nævnes, at SLET ikke behøver være en Hollywood film, gerne noget fra andre lande end USA. Bare jeg kan få undertekster :)
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#3 chronaden 21 år siden

The Shining
The Others
Dark Water
Dead End
Blair Witch Project
Rose Red
Event Horizon
Alien

er blandt mine favoritter
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#4 filmz-propagandapanda 21 år siden

The Others er et rigtigt godt bud. Klassefilm!

Hvis du vil se nogle gysere fra en anden verdensdel, hvor det onde er noget abstrakt, vil jeg anbefale "The Eye" som du kan få til 49 kr i StereoStudio, samt "Kaïro" som kan erhverves til latterlige $3 hos Koreandvds. Begge film er noget abstrakte mht. skildringen af det onde.

Og så er der min egen lille favorit "The Ring (US version)", men den ligger nok for meget vægt på bøh-effekten...
Gravatar

#5 El vez 21 år siden

A Tale Of Two Sisters.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 puffin 21 år siden

The Shining
Suspiria (ellers alle Dario Argento film, af samme grund som Fulci længere nede)
Black Chrismas
Ringu
Exorcisten
Fulcis Zombiefilm (Ikke i sig selv uhyggelige, men stemningen er fantastisk)
Rosemary’s Baby
Cannibal Holocaust
Emanuelle in America
The Woman in Black (aner ikke om den kan skaffes nogen steder)
Thriller: A cruel picture
Evil Dead II
Peeping Tom
Night Of The Living Dead
Dawn Of The Dead (Den originale)

Lige hvad jeg pt. kunne komme i tanke om af favoritter.
Heh Heh Heh! Lisa! Vampires are make believe, just like elves and gremlins and eskimos!
Gravatar

#7 chronaden 21 år siden

har godt nok lidt svært ved at forstå alle dem der siger at Rosemary’s Baby er uhyggelig, måske er det bare mig :)

+ syns jeg at DOTD 2004 er mere spooky end den originale
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#8 filmz-Daedalos 21 år siden

IT
The Ring
The Others
Event Horizon
The Shining
Tale of Two Sisters

#9 puffin 21 år siden

Hvis det skal være spook og gys kan jeg godt pille et par fra min liste igen. Nogle af dem er med for at værre fremragende Horror film, uden at være særlig spooky (DOTD). Dog synes jeg nu Rosemary’s Baby er uhyggelig nok. :)
Heh Heh Heh! Lisa! Vampires are make believe, just like elves and gremlins and eskimos!
Gravatar

#10 filmz-Seth GekOo 21 år siden

Jamen jeg kunne da godt nævne et par, skal ikke kunne sige om du har set dem, men jeg skriver sgu af ligevel.

-Wishing Stairs:
Koreans film, som om handler en række begivenheder på en balet skole, og en trappe der ofylder ønsker, disser ønsker giver dog bagslg. 8/10

-Dark Water:
Japansk fortælling om en mor, og hendes datter som flytter ind i et lejligheds kompleks, denne lejlighed er dog ikke i tip top stnad, og der sker en masse uforklarlig. 9/10

-The Eye:
Enu en Japansk, denne film omhandler en blind pige som får en øjn transplantasion. Kort efter dette begynder hun at se uforklarlige ting, og så begynder jagten på hvor de øjne kommer fra. 7/10

-The Eye 2:
Det er så 2'eren, men den minder ikke så meget om en 2'er. Filmen handler hovedsalig om reinkanation, men med smamme plot ca. en pige der kan se noget uforklarligt, og prøver at finde ud af hvad der sker. 9/10

-Ju-on:
Vi fortsætter med de japanske, denn film er det japanske svar på en typisk amrikans gyser. Dog men den japanske stemning, og uden noglen form for lykkelige sluting.
Den handler om et hus der er hjemsøgt af en famillie, som far slagtede. 6/10

Det må være nok for nu, hvis du vil høre mere om dem eller om flere så bare skriv.

Vil faktisk også høre folks fortolkning af Dark Water.

Skriv ny kommentar: