I tager allesammen fejl den dårligste film nogensinde hedder chopping mall. den er simpelthen så cheesy (og ikke på den gode måde)at man tror det er løgn. Utroligt nok er den gået hen og blevet kult.
Jeg undrer mig over, at ingen har nævnt Van Helsing endnu. Filmen er fyldt med clicheer, dårligt skuespil, dårlige effekter, en masse plothuller og en generelt dårlig historie. Ikke nok med det, så var filmen tilmed ca. to timer for lang.
Så "Behind Enemy Lines" her i aften... jeg havde håbet på en intelligent krigs-thriller, men fik i stedet den ringeste film jeg har set i lang tid. 1/6.
Kliché oven på kliché, latterligt dårlige action-sekvenser. Halvden filmet i MTV slow-motion med dertilhørende rockmusik - virker ikke passende i en film hvor en af temaerne er etnisk folkemord i Bosnien.
Jeg vil lade Ebert tale (mulige spoilers):
What Burnett does do is stroll through Bosnia like a bird watcher, exposing himself in open areas and making himself a silhouette against the skyline. He's only spotted in the first place because when his buddy is cornered, he's hiding safely but utters a loud involuntary yell and then starts to run up an exposed hillside. First rule of not getting caught: No loud involuntary yells within the hearing of the enemy.
This guy is a piece of work. Consider the scene where Burnett substitutes uniforms with a Serbian fighter. He even wears a black ski mask covering his entire face. He walks past a truck of enemy troops, and then what does he do? Why, he removes the ski mask, revealing his distinctive blond hair, and then he turns back toward the truck so we can see his face, in case we didn't know who he was.
At times Burnett is pursued by the entire Serbian army, which fires at him with machine guns, rifles and tanks, of course never hitting him. The movie recycles the old howler where hundreds of rounds of ammo miss the hero, but all he has to do is aim and fire, and--pow! another bad guy jerks back, dead.
Do I need to tell you that the ending involves a montage of rueful grins, broad smiles, and meaningful little victorious nods, scored with upbeat rock music? No, probably not.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Der er jeg helt uenig. Vi snuppede den på DVD, da min kæreste ikke havde set den, og vores TV2 er lidt grumset. (Så er skiven også i DTS, hvilket jo kun hjælper.) Men, jeg synes det er en underholdende film med højt tempo. Måske rimelig urealistisk, det vil jeg give dig, men det er tju-bang underholdning. Jeg kan godt se, at hvis du havde forventet en intelligent film, så kan jeg godt forstå din skuffelse. Min kæreste hoppede i sofaen nogle gange når kuglerne peb om ørene, især der hvor han sidder på den stejle betonrampe, og en kugle kommer fra venstre baghøjtaler. Det lyder SÅ fedt! Men intelligent , det er den sku ikke!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#155 hel ærlig det der minefelt, ville han sku da blive flået i stykker af, der hvor Owen bare løber igennem for fulde hammer, hehe. så urealistisk er den i hvertfald, men hva nogen gange kan de film godt gå an, jeg følte mig bare ikke så underholdt af lige netop den film.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg syntes også at Behind Enemy Lines er en helt acceptabel god omgang action, men så heller ikke mere. Den skal ses for det den er, en actionfilm. Så hvis du havde forventet en intelligent film, kan jeg udemærket forstå du blev skuffet. Specielt slutningen er fuldstændig latterligt cheesy. Men resten af filmen holder, som en god omgang eksplosioner i hjemmebioen.
Det er rigtig at sådan en type film godt kan fungere under de rette somtændigheder, men jeg synes alt fejler ved denne her. Det er lavet af en debutant-instruktør, der før har lavet reklame-film, og det kan ses. Manuskriptet er af en af gutterne der arbejdede på "Alien vs. Predator", og det kan høres.
Indrømmet - sekvensen hvor flyet bliver jagtet af to missiler er fed, men som Ebert skriver er det så også højdepunktet i en film, der ser overraskende billig ud. Den eksplosion hvor de smider de to jet tanke ser så computer-fake ud, at jeg kom til at tænke på eksplosionen i "Indiana Jones and the Temple of Doom" (fra 1984!), hvor flyet eksploderer mod en klippe.
Derudover er Owen Wilson fuldstændig miscast og Gene Hackman spiller nærmest en parodi på sine tidligere militær-roller.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#151 dyg 20 år siden
Man kunne jo eventuelt også lige tage en kigger på, hvilke film jeg har på min "favorit-liste" her på filmz, hvor man vil finde alle tre.
#152 JannikAnd 20 år siden
#153 zombieman 20 år siden
http://www.allmovie.com/cg/avg.dll
http://www.imdb.com/title/tt0090837/
#154 Slettet Bruger [3398281245] 20 år siden
#155 chandler75 20 år siden
Kliché oven på kliché, latterligt dårlige action-sekvenser. Halvden filmet i MTV slow-motion med dertilhørende rockmusik - virker ikke passende i en film hvor en af temaerne er etnisk folkemord i Bosnien.
Jeg vil lade Ebert tale (mulige spoilers):
What Burnett does do is stroll through Bosnia like a bird watcher, exposing himself in open areas and making himself a silhouette against the skyline. He's only spotted in the first place because when his buddy is cornered, he's hiding safely but utters a loud involuntary yell and then starts to run up an exposed hillside. First rule of not getting caught: No loud involuntary yells within the hearing of the enemy.
This guy is a piece of work. Consider the scene where Burnett substitutes uniforms with a Serbian fighter. He even wears a black ski mask covering his entire face. He walks past a truck of enemy troops, and then what does he do? Why, he removes the ski mask, revealing his distinctive blond hair, and then he turns back toward the truck so we can see his face, in case we didn't know who he was.
At times Burnett is pursued by the entire Serbian army, which fires at him with machine guns, rifles and tanks, of course never hitting him. The movie recycles the old howler where hundreds of rounds of ammo miss the hero, but all he has to do is aim and fire, and--pow! another bad guy jerks back, dead.
Do I need to tell you that the ending involves a montage of rueful grins, broad smiles, and meaningful little victorious nods, scored with upbeat rock music? No, probably not.
#156 davenport 20 år siden
Men, jeg synes det er en underholdende film med højt tempo. Måske rimelig urealistisk, det vil jeg give dig, men det er tju-bang underholdning. Jeg kan godt se, at hvis du havde forventet en intelligent film, så kan jeg godt forstå din skuffelse.
Min kæreste hoppede i sofaen nogle gange når kuglerne peb om ørene, især der hvor han sidder på den stejle betonrampe, og en kugle kommer fra venstre baghøjtaler. Det lyder SÅ fedt!
Men intelligent , det er den sku ikke!
#157 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#158 dyg 20 år siden
#159 pulse83 20 år siden
#160 chandler75 20 år siden
Indrømmet - sekvensen hvor flyet bliver jagtet af to missiler er fed, men som Ebert skriver er det så også højdepunktet i en film, der ser overraskende billig ud. Den eksplosion hvor de smider de to jet tanke ser så computer-fake ud, at jeg kom til at tænke på eksplosionen i "Indiana Jones and the Temple of Doom" (fra 1984!), hvor flyet eksploderer mod en klippe.
Derudover er Owen Wilson fuldstændig miscast og Gene Hackman spiller nærmest en parodi på sine tidligere militær-roller.