#100 Det er den også men, som sagt det er altså ikke en splatterfilm på nogen måde, men derimod en langsomt poetisk fortalt historie om isolation, kærlighed og selvlede. Der er kun meget sparsom dialog, men det er en meget bevægende og fascinerende film.
...og ja, det er kunst. Basta ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
For lige at nævne en film, som vist ikke er nævnt tidligere i denne tråd, er der også en hel del scener i Good Will Hunting, der er rørende. Følgende indeholder måske et par SPOILERS, for dem som ikke har set filmen..
- Næsten alle scenerne mellem Will (Matt Damon) og Sean (Robin Williams), specielt scenerne i terapi.
- Scenen mellem Chuckie (Ben Affleck) og Will (Kan ikke huske scenen helt klart, så der er måske et par fejl..), hvor Chuckie forklarer Will, at det vil være en fornærmelse mod Chuckie og de andre, hvis Will stadig bor der om 20 år. Will lægger et brev i Seans postkasse, og da Will er kørt, læser Sean brevet. Efterfølgende ser man Chuckie komme hjem til Wills hus, og da han ikke er hjemme, indser han, at Will er rejst, hvorefter man til sidst ser Will, der er på vej til at møde Skylar..
#96: Det er godtnok også meget lang tid siden jeg har set den, så det kan da godt være, at du har ret. Under alle omstændigheder er det jo i hvert fald en fortolkningsmulighed. Mit bud er så bare, at det er en mere nærliggende fortolkning, at se det som et symbol på menneskelig mentalitet kombineret med robot-fysik, da dette jo er filmens tema.
Pas på det der med at lade hovedet tage over - det kan ødelægge mange gode (film)oplevelser... :-)
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
#101 Guts 19 år siden
Lige mine ord!
Skal se den den iaften!
Glæder mig...!
#102 Benway 19 år siden
...og ja, det er kunst. Basta ;)
#103 Benway 19 år siden
The Isle
#104 Bates 19 år siden
#105 Benway 19 år siden
#106 Slettet Bruger [2978650535] 19 år siden
Følgende indeholder måske et par SPOILERS, for dem som ikke har set filmen..
- Næsten alle scenerne mellem Will (Matt Damon) og Sean (Robin Williams), specielt scenerne i terapi.
- Scenen mellem Chuckie (Ben Affleck) og Will (Kan ikke huske scenen helt klart, så der er måske et par fejl..), hvor Chuckie forklarer Will, at det vil være en fornærmelse mod Chuckie og de andre, hvis Will stadig bor der om 20 år.
Will lægger et brev i Seans postkasse, og da Will er kørt, læser Sean brevet. Efterfølgende ser man Chuckie komme hjem til Wills hus, og da han ikke er hjemme, indser han, at Will er rejst, hvorefter man til sidst ser Will, der er på vej til at møde Skylar..
#107 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
TP musik har haft den og JSA og mange andre til 25 kr, med ved ikke om de har den mere til den pris.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#108 filmz-Wacker 19 år siden
http://www.samarit.dk
#109 filmz-Narniabæver 19 år siden
#110 filmz-jackjazz 19 år siden
Det er godtnok også meget lang tid siden jeg har set den, så det kan da godt være, at du har ret. Under alle omstændigheder er det jo i hvert fald en fortolkningsmulighed. Mit bud er så bare, at det er en mere nærliggende fortolkning, at se det som et symbol på menneskelig mentalitet kombineret med robot-fysik, da dette jo er filmens tema.
Pas på det der med at lade hovedet tage over - det kan ødelægge mange gode (film)oplevelser... :-)
//JackJazz