Gravatar

#511 Kruse 14 år siden

Om en bold er over stregen eller ikke over stregen er nok også det eneste punkt, hvor jeg ikke ville have noget imod en form for video-afgørelse. Endnu bedre ville det være, hvis man fik udviklet idéen om en chip inde i bolden, der fortæller om der er mål eller ej.

I alle andre situationer synes jeg at skal være helt op til en dommer og hans linjevogtere af bedømme. En masse spilstop vil ødelægge sporten efter min mening.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#512 Scherlund 14 år siden

Hvad skete der egenligt med de(t) forsøg med en sender i bolden der skulle kunne afsløre om bolden var inde eller ej? Jeg mindes at der var nogle forsøg på et tidspunkt endda i UEFA regi med den slags hjælpemidler.
Gravatar

#513 filmz-ab 14 år siden

Jeg er bare ikke en tilhænger af teknisk kontrol og konstant overvågning, chip i bolden etc og hvor går grænsen? En ekstra dommer er en god ide.

Michael:

Men challenges er også upræcise....der har været flere eksempler på det.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#514 Michael Andersen 14 år siden

#512 Testen blev lavet over 10 kampe mellem Jon Dahl og Wayne Rooney, men forsøget blev opgivet, da de ikke kunne få bold over målstregen.

#513 Okay. Det har jeg ikke hørt noget om. Link? :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#516 filmz-ab 14 år siden

Jeg ved ikke om jeg har et link, men jeg har jo selv set det i flere kampe, hvor spillerne måtte brokke sig, især mht. de bolde på baglinien, hvor spillerne jo kan se alt. Husker en kamp, hvor en spiller lod bolden bevidst sejle ud, da han vurderede den til at være ude, og det viste gengivelsen også, men computeren dømte den inde da modspilleren tog en challenge?
Gravatar

#517 Michael Andersen 14 år siden

#516 Okay på den måde. Fejl kommer man nok aldrig uden om, men den med målet til 2-2 var bare så stor, at jeg synes der i sådanne altafgørende situationer, burde være en eller anden form for teknisk hjælp til dommerne.
Gravatar

#518 Patriarch 14 år siden

Michael Andersen (517) skrev:
#516 Okay på den måde. Fejl kommer man nok aldrig uden om, men den med målet til 2-2 var bare så stor, at jeg synes der i sådanne altafgørende situationer, burde være en eller anden form for teknisk hjælp til dommerne.

Kontaktlinser fx...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#519 Michael Andersen 14 år siden

He, ja det er en mulighed.
Gravatar

#520 filmz-ab 14 år siden

Det er selvfølgelig også sværere at dømme i tennis, da man ofte har tvivlsomme situationer, men challenges er ihvertfald ikke perfekt.

Michael Andersen (517) skrev:
form for teknisk hjælp til dommerne

hælder dog mest til en ekstra dommer..

Skriv ny kommentar: