Hehe - super anmeldelse :-) Det er ret campy "TCM"-film, Henkel fik banket sammen. Jeg er i øvrigt enig i begge karakterer, om end det næppe vil være en film, jeg vender tilbage til af fri vilje - end ikke som en guilty pleasure. Den har flere ufrivillige grin end den har true horror moments ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Ja jeg tror heller ikke, at den blir sat på igen lige foreløbigt, hehe. Men den er stadig sjov at ha' stående som lidt filmhistorie mht. Zellweger og McConaughey. Ligsom det også er mht. 3'eren og Viggo Mortensen. Man ku' vel kalde det guilty pleasure nostalgi. :)
Er ikke blevet færdig med Going To Pieces - dokumentaren endnu, men den er på vej. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
La Dolce Vita Hold kæft hvor er det svært at sætte ord på denne film. For det første er den lysår foran 8½. som jeg også fandt skidegod. Fellini formår at gøre denne meget lange, sort/hvid film, til et farverigt sansebombardement af dimensioner. Fellini tager emner op som f.eks. utroskab, relgion, rigdom og berømmelse. Han spidder, på fornem ironisk vis, de dekadente starletters indholdsløse liv. Jeg kan vist ikke komme på mere og skrive... Jo forresten, SE DEN, FOR FANDEN SE DEN!
9,5/10
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
L'armée des ombres Melville imponerede mig med hans fantastiske Le Samouraï, men med L'armée des ombres har han tvunget mig til at omrokere min top 10. Melvilles stil er unik og han viser med denne film at kan ikke behøver en gennemsyret, cool protagonist for at lave et mesterværk. Hver scene er simpelthen så uforglemmelig og denne film er noget af det mest gennemførte stykke håndværk jeg har set i længere tid. Hail to the king - Jean-Pierre Melville!
10/10
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
#201 davenport 18 år siden
#202 Yoda 18 år siden
Hehe - super anmeldelse :-) Det er ret campy "TCM"-film, Henkel fik banket sammen. Jeg er i øvrigt enig i begge karakterer, om end det næppe vil være en film, jeg vender tilbage til af fri vilje - end ikke som en guilty pleasure. Den har flere ufrivillige grin end den har true horror moments ;-)
#203 NightHawk 18 år siden
Takker :)
Ja jeg tror heller ikke, at den blir sat på igen lige foreløbigt, hehe. Men den er stadig sjov at ha' stående som lidt filmhistorie mht. Zellweger og McConaughey. Ligsom det også er mht. 3'eren og Viggo Mortensen. Man ku' vel kalde det guilty pleasure nostalgi. :)
Er ikke blevet færdig med Going To Pieces - dokumentaren endnu, men den er på vej. :)
#204 Yoda 18 år siden
#205 filmz-michaell 18 år siden
Hold kæft hvor er det svært at sætte ord på denne film. For det første er den lysår foran 8½. som jeg også fandt skidegod. Fellini formår at gøre denne meget lange, sort/hvid film, til et farverigt sansebombardement af dimensioner. Fellini tager emner op som f.eks. utroskab, relgion, rigdom og berømmelse. Han spidder, på fornem ironisk vis, de dekadente starletters indholdsløse liv. Jeg kan vist ikke komme på mere og skrive... Jo forresten, SE DEN, FOR FANDEN SE DEN!
9,5/10
#206 Benway 18 år siden
#207 filmz-michaell 18 år siden
#208 filmz-Bruce 18 år siden
#209 filmz-michaell 18 år siden
#210 filmz-michaell 18 år siden
Melville imponerede mig med hans fantastiske Le Samouraï, men med L'armée des ombres har han tvunget mig til at omrokere min top 10. Melvilles stil er unik og han viser med denne film at kan ikke behøver en gennemsyret, cool protagonist for at lave et mesterværk. Hver scene er simpelthen så uforglemmelig og denne film er noget af det mest gennemførte stykke håndværk jeg har set i længere tid. Hail to the king - Jean-Pierre Melville!
10/10