Gravatar

#201 davenport 18 år siden

Ja, den er for fed.
Og en total fed måde han begår selvmord på.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#202 Yoda 18 år siden

Hehe - super anmeldelse :-) Det er ret campy "TCM"-film, Henkel fik banket sammen. Jeg er i øvrigt enig i begge karakterer, om end det næppe vil være en film, jeg vender tilbage til af fri vilje - end ikke som en guilty pleasure. Den har flere ufrivillige grin end den har true horror moments ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#203 NightHawk 18 år siden

# 202 -

Takker :)

Ja jeg tror heller ikke, at den blir sat på igen lige foreløbigt, hehe. Men den er stadig sjov at ha' stående som lidt filmhistorie mht. Zellweger og McConaughey. Ligsom det også er mht. 3'eren og Viggo Mortensen. Man ku' vel kalde det guilty pleasure nostalgi. :)

Er ikke blevet færdig med Going To Pieces - dokumentaren endnu, men den er på vej. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#204 Yoda 18 år siden

Ja, det er også grunden til, at jeg har den stående. Ser frem til Going to Pieces :)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#205 filmz-michaell 18 år siden

La Dolce Vita
Hold kæft hvor er det svært at sætte ord på denne film. For det første er den lysår foran 8½. som jeg også fandt skidegod. Fellini formår at gøre denne meget lange, sort/hvid film, til et farverigt sansebombardement af dimensioner. Fellini tager emner op som f.eks. utroskab, relgion, rigdom og berømmelse. Han spidder, på fornem ironisk vis, de dekadente starletters indholdsløse liv. Jeg kan vist ikke komme på mere og skrive... Jo forresten, SE DEN, FOR FANDEN SE DEN!

9,5/10
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#206 Benway 18 år siden

#205 Amen til det. :) Det var da godt, du kunne lide den.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#207 filmz-michaell 18 år siden

Det er der vist ingen tvivl om... Fandme også et godt transfer på dvd'en.
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#208 filmz-Bruce 18 år siden

#205 Hvordan fanden kan du skære 0.5 fra den? ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#209 filmz-michaell 18 år siden

#208 jeg er fuld... ;)
Gravatar

#210 filmz-michaell 18 år siden

L'armée des ombres
Melville imponerede mig med hans fantastiske Le Samouraï, men med L'armée des ombres har han tvunget mig til at omrokere min top 10. Melvilles stil er unik og han viser med denne film at kan ikke behøver en gennemsyret, cool protagonist for at lave et mesterværk. Hver scene er simpelthen så uforglemmelig og denne film er noget af det mest gennemførte stykke håndværk jeg har set i længere tid. Hail to the king - Jean-Pierre Melville!

10/10

Skriv ny kommentar: