Gravatar

#10041 Benway 14 år siden

#10040 Jo tak, det gjorde jeg. Det siger meget om kvaliteten af "The Man Who Shot Liberty Valance", at den selv klokken fire om morgen stadig er en herlig film. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#10042 Bruce 14 år siden

Jep :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10043 elwood 14 år siden

Bruce (10040) skrev:
The Man Who Shot Liberty Valance kl. 04.00 i morges

Det var sku en ret præcis angivelse.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10044 misuma 14 år siden

Genså Paul - Den blev sjovere ved at se den i godt selskab.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10045 Riqon 14 år siden

Submarino

God historie, selv om jeg følte det lidt mærkeligt, at filmen var delt på midten, og historien om den ene bror var væsentligt mere interessant end historien om den anden, selv om det endte med at hænge meget godt sammen til sidst. Alt i alt en rigtig god film med interessante karakterer og uventede problemstillinger. Filmen er noget pessimistisk, selvfølgelig, hvilket jo nok er en væsentlig del af dens pointe, men ikke desto mindre synes jeg at ane et glimt af lys henimod slutningen. Filmens plot er dejlig beskidt og skræmmende realistisk. Dens personer er for en gangs skyld ikke dumme, selv om de tydeligvis er "i stykker". Hele skildringen gjorde dybt indtryk på mig. 5/6

Hævnen

Det er en ok film, men efter min mening ikke en oscar værdig. Den skulle Bier hellere have fået for Brødre. Men dette er ikke desto mindre end underholdende film, der leger lidt med nogle temaer, uden at den nødvendigvis skal gøres mere tankevækkende eller filosofisk, end den er. Dens virkelige force er karaktererne.

De voksne skuespillere gør alle et ganske godt arbejde, ikke mindst Mikael Persbrandt, som virkelig er en stærk karakter og så vidt jeg kan se filmens absolutte hovedperson trods det lidt skiftende fokus. Hans tilgang til livet, hans indsigt i mennesker, og hvordan hans værdier udfordres, er virkelig det, der giver filmen kraft og saft. At Bier har forsøgt at pille ham lidt ned som 'helt' ved at skrive nogle "fortids synder" ind i dialogen mellem ham og hans kone, fandt jeg ganske overflødigt. Menneske er vi i forvejen aldrig i tvivl om, at han er.

Drengene fandt jeg personligt ikke særlig overbevisende. Mobningsscenerne er f.eks. set langt bedre og mere overbevisende i andre film (mobning er efterhånden et lidt for brugt tema på dansk film og børne-tv) - det var lige før, jeg fandt skuespil og dialog i "Terkel i Knibe" mere overbevisende end det man så mellem skolebørnene i denne film. Lidt for meget af filmens handling hviler på ungerne, og for lidt på Trine Dyrholm, som er filmens 38-årige babe ;) Filmen var generelt meget smuk, og absolut værd at se på blu-ray! 4/6
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10046 Skeloboy 14 år siden

Riqon (10045) skrev:
selv om jeg følte det lidt mærkeligt, at filmen var delt på midten

Det er faktisk en af de ting, jeg synes fungerer rigtig godt. Det er især med til at gøre den sidste tredjedel af slutningen meget stærkere.

Men ellers er jeg enig: realistisk og rigtige mennesker, og har samme opfattelse af slutningen som dig.
Gravatar

#10047 McPeter 14 år siden

Fik set lidt film i weekenden - det blev til:

Iron Man 2
Udemærket efterfølger med overbevisende actionscener. Scarlett gør det utroligt godt i HD. ;-) Smart at sætte Downey Jr. og Rourke overfor hinanden, selvom jeg godt kunne savne endnu mere kant. Sam Rockwell gør det godt som bad guy med 'penismisundelse'. :-)
Scenerne med Gwyneth Paltrow og Downing Jr. er nok de stærkeste i filmen.
Solid popcornunderholdning - skal helt sikkert også se 3'eren.

4 / 6

The New World - D.C.
Jeg ved ikke om jeg helt er klar til at give filmen som helhed en samlet karakter.
Først og fremmest skal det nævnes at jeg ikke tror jeg har set en film der var flottede filmet. De mange stemningsfulde naturbilleder tager virkeligt pusten fra en og der bliver lagt vægt på mange utroligt flotte detaljer. Alene af denne grund vil anbefale filminteresserede at se den, selvom jeg nok ville tøve lidt med at anbefale den til 'almindelige' filmseere.
For med sine knapt 3 timers spilletid er den lang. Den er meget lang. Historien snegler sig frem og jeg tror egentligt hellere jeg vil betegne det som en oplevelsesfilm end end desideret handlingsfilm. Karaktererne udvikler sig dog løbende og når man tænker tilbage på filmen kan man sagtens se handlingen selvom man ikke synes der sker så meget lige når man ser filmen.

Alt i alt var det en god oplevelse at se The New World, men jeg vil bestemt ikke anbefale den til alle. Glad for jeg så den på blu-ray med de fantastisk flotte billeder.

Fotografi: 6+ / 6
Film: 4-5 / 6

Unstoppable
Tony Scott. Det navn bør uden tøven lede ens tanker hen på hvad der forventes af den film man skal til at se: Action! Og her skuffer Unstoppable heller ikke. På papiret lyder en film om et godstog der ikke kan stoppe som en lidt tør film (hvem tænker ikke på Norsk TV med Bergen->Oslo ruten filmet og vist realtime på omkring 7 timer hehe). Men der må man give den gode Scott, at opgaven med at få det til at være spændende - den magter han ganske godt.

På den ene side virker Denzels rolle lidt som noget man har set før, men omvendt så fungerer det ganske fint. De resterende skuespiller leverer også hvad der forventes, men man skal jo huske at det stadig er en action film.

Lydsiden er helt formidabel og formår virkeligt at understøtte tyngden på det løbske godstog. Det lyder bare tungt og ustoppeligt.

Spændingskurven og intrierne kører flot igennem hele filmen og man keder sig ikke. Var faktisk bedre underholdt af Unstoppable end af Iron Man 2, på trods af den manglede Scarlett. ;-) Man kan ikke komme udenom at det er en veludført action film. Jeg vil nok ikke sammenligne den med gode dramaer osv, men indenfor genren fortjener den nedenstående karakter. :-)

5 / 6

Ps. Tony Scott havde iøvrigt fødseldag i går og jeg skal se Top Gun i Imperial i dag. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10048 Batsy 14 år siden

The New world

Utrolig smuk film både tekniskt og i historie, Q'orianka Kilcher spiller suverænt og er en fryd for øjet som Pocahantas, Plummer spiller som os rigtig godt, og farrel men syndes nu Bale gav et rigtig godt arbejde som John Rolfe, historien er godt fortalt, flot billed side og mussiken er smuk og medrivende, naturen i filmen er os i stor fokus og giver os en ide om hvordan det var når de hvide amerikaner ikke havde rørt en dille på Amerikas smukke jord

Fantatisk flot film, i skal ikke forvente der sker meget spænding og der er kun en slagscene som er ikke ligefrem noget stort, skuespillet er i top, instruktion er godt gjort, mussiken er smuk

smuk film

6/6-9/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#10049 MMB 14 år siden

Der er vist en, som ikke kan lide punktummer. ^^
Gravatar

#10050 Batsy 14 år siden

10049# hehe, min punktum knap er i stykker så kan ikke skrive nogle, så det er lidt noget møg så undskyld vis du læste det højt og ikke fik vejret! =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: