Gravatar

#10091 Riqon 14 år siden

Skeloboy (10084) skrev:
#10083 - Så er det fandeme ud!!!

:)

Er helt utroligt uenig :)

Lord Beef Jerky (10087) skrev:
Jeg er enig med Skeloboy! Hvordan banner man IK fra Filmz for good?! =)

Jeg giver Pokémon skylden ;)

Men når det er sagt, så er Prinsesse Mononoke efter min mening også én af de kedeligere Miyazaki-film, uden at jeg vil påstå, jeg ikke kunne leve mig ind i den.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10092 Babo Rises 14 år siden

Memento BD

Fantastisk konstrueret fortælling, som blæser mig omkuld hver gang jeg genser filmen. Fyldt med lækre og begavede detaljer (som er blevet diskuteret), som virkelig giver fuld valuta hvis man blot lader sig forføre af denne fascinerende og dybt fængslende thriller. Pearce leverer en af de mest mindeværdige præstationer, ihvertfald en af mine yndlings men også Pantoliano er helt suveræn. Ja, stadig en af mine absolut yndlingsfilm og helt oppe i toppen. BD udgivelsen kunne have været bedre.

10/10

All Good Things BD

Overraskende habilt drama/thriller med Ryan Gosling og Kirsten Dunst i bærende roller. De holder også filmen oppe, især Gosling, som altid leverer en god indsats. Men ellers en glimrende film, og en af dem man føler man har set en del gange før, men pyt, når det virker. Dunst er overraskende god.

7/10
Gravatar

#10093 loki 14 år siden

Game of Thrones Sæson 1 Afsnit 10 (sæsonafslutning)

Rigtig godt afsnit der kommer rundt om alle personerne og begivenhederne uden at forhaste handlingen mere end højest nødvendigt. Især slutscenen
hvor Dany står med de små cute drager
giver kuldegysninger, og hele scenen er fabelagtigt oversat fra bogen.

Jeg har undervejs haft mine tvivl om denne filmatisering, da meget af den bagvedliggende historie og personopbygning desværre er gået tabt, men nu hvor vi har fået introduceret hovedpersonerne, så får sæson 2 måske lidt bedre tid til at udvige og underbygge.

Generelt om personerne fra Bogen Vs. Serien:

Catelyn Stark er i serien en bekymret mor til 5 børn, og kone til en mand presset til et erhverv han ikke ønsker. Det virker en smule overfladisk, men jeg tror de har haft store problemer med at overfører bogens Catelyn Stark korrekt, for hendes historie er i langt højere grad præget af tanker og indre splittelse end decideret visuelle handlinger. De kommer måske til at fortryde, at de ikke gjorde mere ud af
turen til op i bjergene med Tyrion.

Eddard Stark er mere central i bogen end hvad serien umiddelbart portrætterer, og det skyldes tildels manglen på tidsperspektivet som virker meget diffust i serien. Der er også en central scene (samtale) i seriens afsnit 1 som afviger meget fra bogen, og som faktisk er en vigtig kommentar til både hans og Catelyn's personlighed. Han er ærekær, pligtopfyldende, ærlig, loyal og logisk intelligent men ikke snu, skarpsindig eller listig, og dette indtryk får man slet ikke tid til at danne sig i serien.

I bogen er Sansa Stark endnu mere autoritetstro og kunne f.eks. aldrig finde på at svare Septa Mordane igen. Hun har hovedet i skyerne til en helt ekstrem grad, og drømmer om noble riddere, helte og ulykkelig kærlighed. Denne tone får de ikke ramt i serien, men måske det lykkes bedre i sæson 2.

Arya Stark er (tildels) ret godt ramt, men igen lider serien af tidspresset, og som seer får man kun et overfladisk indtryk af hendes personlighed. Hun er så absolut en af bogens mest interessant personer, så de har bare at give hende mere tid i næste sæson.

Bran Stark er nok den skuespiller som er bedst castst rent alders -og personlighedsmæssigt, men han er svær at kommenterer af flere forskellige årsager.

Jon Snow er da en emo-teen i bogen, men ikke i nær den grad som serien vil have os til at tro. Jovist han kan godt være impulsiv og har mange interne kampe om sin egen identitet, men han er noget mere omgængelig for sine omgivelser end hvad serien giver udtryk for, og dette kan godt blive et problem senere hen.

Tyrion Lannister er lynende intelligent, skarpsindig, snu, selvironisk, omhyggelig, modig og en levemand heh. Alt dette får vi bevist, set og oplevet i bogen hvorimod serien i højere grad vælger at fortælle det. En skam han ikke får mere "handling", (og dermed kommer til at virke en smule afstumpet) når de nu har fundet den helt rigtige skuespiller til rollen.

Emilia Clarke som Daenerys Targaryen virkede umiddelbart som et fejlvalg primært pga. aldersforskellen, men efterhånden som sæsonen er skredet frem, kan jeg bedre og bedre se logikken i valget.

Ulvene: Stor skandale at ulvene spiller så lille en rolle som tilfældet er, og denne mangel på "introduktion" / sammenfletning kommer til at give problemer i det efterfølgende sæsoner.

Alt i alt så er det en formidable serie taget i betragtning af et samlet budget på 50–60 millioner dollars, men samtidig så er det evigt ærgerligt at de ikke liiiige har 30 afsnit pr. sæson, så bogens dybde virkelig kan komme til sin ret.

Bliver spændende at se hvad sæson 2 byder på. :o)
www.peakoil.dk
Gravatar

#10094 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hvordan banner man Riqon fra Filmz for good?! =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10095 Bruce 14 år siden

Some Like it Hot - BD

Fucking pis!!! Jeg har lige brugt en time på et gigant indlæg om aftenens oplevelse og Billy Wilder og så rammer man en forkert tast og lortet er forsvundet :(

FORBANDEDE L...

Film: 10/10
Video: 7/10
Audio: 7/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10096 Riqon 14 år siden

The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10097 Highland Park 14 år siden

Bruce (10086) skrev:
Sucker Punch - BD

HERRE JEMINI NOGET GUDSJAMMERLIGT LORT!

Der er lidt af en spændvidde i Zach Snyders film. Havde jeg forventet mig underholdning i Watchmen klassen så er det en underdrivelse at snakke om skuffelse. Selv i sammenligning med Ingloriousousouss Basteeareresds var dette en skod film af rang.

Jeg gider slet ikke tale om film og historie, for dette var blot et studie i, hvordan man svælger i ligegyldigheder.

Der kan man tale om et sucker punch!

0/6
Tsk tsk... Du skulle have lyttet til Bruce:
http://filmz.dk/forum/anmeldelser/sucker-punch-65815#105 skrev:
Jeg var ret glad for Watchmen, men jeg må tilstå, at traileren til denne taler rendyrket til mine fordomme om Snyders hang til stil og jeg er ærlig talt enormt træt af mandens indpakning i evindelige slow-mo sekvenser og CGI helvede. Han viste noget med Dawn of the Dead, som var simpelt og effektivt. Desværre ser han ud til at være faldet fuldstændig på halen for indpakning og jeg vil lade nedenstående anmeldelse om at overtale mig.

Jeg har læst denne og det er rigeligt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10098 Bruce 14 år siden

#10097 Det skulle jeg, men .... errare humanum est :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10099 Wangsgaard 14 år siden

Ctrl + Z er din ven Bruce! men stadigvæk ærgerligt :(
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#10100 Sweetiebellefan 14 år siden

Casper Meets Wendy:

Mens vi venter på Bonnie & Clyde med Hilary Duff, så er der denne direkte til video fortsættelse med en yngre Duff.

Her er der det hekse mod spøgelser, og der er mere gang i den.

Men det er mere noget let Halloween underholdning, og typiske 90er popsange man glemmer.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: