#2008: Ja, James Franco er virkelig fornøjelig som Saul, modsat hans kedelige Spider-man rolle.
De fortalte faktisk i behind-the-scenes at det oprindeligt var meningen at Seth Rogen skulle spille Saul, og James Franco var castet som en mere pæn "leading man", men jeg er glad for at de byttede det om, for jeg kan ikke forestille mig andre end Franco i rollen som Saul.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Så blev vi færdig med 3. sæson af en af de bedste amerikanske serier lige nu. Jeg havde været lidt nervøs omkring hvorvidt hele
baby og bryllups-affæren
ville fungere, men jeg synes faktisk at det fungerede rigtig godt og man fik virkelig fornemmelsen af at det ikke ligefrem hjalp Dexter oven i hans øvrige "problemer". Jimmy Smiths er rigtig god i sin rolle - en rolle jeg ikke vil afsløre yderligere detaljer omkring. Mit eneste problem med sæsonen (udover at den er for kort) er nok at seriemorderen (the skinner) er en smule uinteressant og lidt for megen en side-historie i forhold til Dexters privatliv og forholdet til Miguel Prado (Jimmy Smiths).
Men glæder mig i hvert fald til sæson 4 :)
5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Ville Hitler have fået succes i dag? Vi ved alle hvor stærk en følelse fællesskab kan være, så det er efter min mening en meget interessant tanke. "Die Welle" har dette glimrende udgangspunkt, men alt i alt må det siges at være en noget blandet udførelse. For det første så varer denne film 1 time og 37 minutter, og foregår over ca. en uge. Den korte spilletid gør at klassens forvandling virker urealistisk hurtigt. De ændrer sig drastisk på en dag, og når en dag i forvejen ikke varer lang tid i filmen, ja så føles det for hurtigt. Af andre problemer er især skuespillet fra klassens elever og dialogen som virker urealistisk netop på grund af det knapt så stærke skuespil fra en del af eleverne. Men der er bestemt også positive ting at sige om filmen. Jürgen Vogel er ganske fin som klasselæreren og leder af hele projektet Rainer Wenger. Og på trods at de mindre gode ting ved filmen, så synes jeg alligevel at det var et interessant projekt at følge. Og så synes jeg at slutningen var ganske god, og det hjalp på det samlede indtryk af filmen.
For at opsummere, så synes jeg at det er en uhyre interessant tanke som filmen tager op. Der er da også flere lyspunkter i filmen som trækker op. At skuespillet desværre halter til tider, og at dialogen og udviklingen af filmen ikke altid fungere, gør at jeg føler at filmens potentiale ikke helt bliver opfyldt. Men jeg vil dog alligevel sige god for filmen.
4/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Fik set to rigtig gode film her til aften, Sin Nombre og Baarder Meinhof Komplex. Jeg havde forventet mig det helt store af førstnævnte, som også indfriede de fleste forventninger, men uden helt at få mig til at overgive mig. Dertil var slutningen lidt for forudsigelig og konventionel.
Film: 8/10
Det modsatte var lidt tilfældet med Baarder Meinhof Komplex, som jeg havde færre forventninger til, men som var bedre end sit rygte. Filmen giver et interessant indblik i kulisserne bag Tysklands mest berygtede terrororganisation, men desværre er Bruno Ganz, alias Adolf Hitler, Rote Arme Fraktions eneste portrætterede modstander i filmen og kun i få sekvenser. Kan man leve med en del historiske ukorrektheder, en entydig fremstilling af politiet nærmest som et værktøj for den tyske stats politiske brutalitet overfor venstrefløjen og en til tider lidt for simplistisk Bonnie og Clyde idol fremstilling af de tyske terrorister, så er BMK absolut seværdig og giver en stor indsigt i hændelserne i organisationens levetid.
Blu-ray udgaven er fra DVDCrave i Australien og har engelske undertekster og et DTS HD Master Audio spor. Jeg blev overrasket over det fine billed transfer, som er meget detaljerigt og skarpt. Lydsporet er mindst ligeså godt, med god udnyttelse af surround effekterne, klar dialog og et frontlydbillede, som sparker seriøst røv, når der affyres våben eller sprænges bomber. En udgivelse, som det er svært at sige et dårligt ord om.
Film: 8/10 Billed: 9-10/10 Lyd: 9-10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2016 Godt at du trods alt godt kunne lide den. Det jeg er mest begejstret for ved filmen er de forhold som mexicanske immigranter udsætter sig selv for i forsøget på at smugle sig ind i USA.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#2017 Helt enig. Scenerne omkring togbanen og skinnerne og emigranternes nærmest umulige færd der ligger foran dem, får én til at forstå, den desperation disse emigranter må føle. Man gjorde ikke dette, hvis det ikke var fordi, fremtidsudsigterne stod på minimum. Det er virkelig ubehageligt at føle, at folk hele tiden står ved en skillevej i deres liv, uden noget som helst sikkerhedsnet. Det får en til ekstra at sætte pris på det sýstem man lever under.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2011 Kruse 15 år siden
De fortalte faktisk i behind-the-scenes at det oprindeligt var meningen at Seth Rogen skulle spille Saul, og James Franco var castet som en mere pæn "leading man", men jeg er glad for at de byttede det om, for jeg kan ikke forestille mig andre end Franco i rollen som Saul.
#2012 filmz-Bruce 15 år siden
#2013 Slettet Bruger [1838401760] 15 år siden
#2014 wimmie 15 år siden
Så blev vi færdig med 3. sæson af en af de bedste amerikanske serier lige nu. Jeg havde været lidt nervøs omkring hvorvidt hele
Jimmy Smiths er rigtig god i sin rolle - en rolle jeg ikke vil afsløre yderligere detaljer omkring.
Mit eneste problem med sæsonen (udover at den er for kort) er nok at seriemorderen (the skinner) er en smule uinteressant og lidt for megen en side-historie i forhold til Dexters privatliv og forholdet til Miguel Prado (Jimmy Smiths).
Men glæder mig i hvert fald til sæson 4 :)
5/6
#2015 Kruse 15 år siden
Ville Hitler have fået succes i dag? Vi ved alle hvor stærk en følelse fællesskab kan være, så det er efter min mening en meget interessant tanke. "Die Welle" har dette glimrende udgangspunkt, men alt i alt må det siges at være en noget blandet udførelse. For det første så varer denne film 1 time og 37 minutter, og foregår over ca. en uge. Den korte spilletid gør at klassens forvandling virker urealistisk hurtigt. De ændrer sig drastisk på en dag, og når en dag i forvejen ikke varer lang tid i filmen, ja så føles det for hurtigt. Af andre problemer er især skuespillet fra klassens elever og dialogen som virker urealistisk netop på grund af det knapt så stærke skuespil fra en del af eleverne. Men der er bestemt også positive ting at sige om filmen. Jürgen Vogel er ganske fin som klasselæreren og leder af hele projektet Rainer Wenger. Og på trods at de mindre gode ting ved filmen, så synes jeg alligevel at det var et interessant projekt at følge. Og så synes jeg at slutningen var ganske god, og det hjalp på det samlede indtryk af filmen.
For at opsummere, så synes jeg at det er en uhyre interessant tanke som filmen tager op. Der er da også flere lyspunkter i filmen som trækker op. At skuespillet desværre halter til tider, og at dialogen og udviklingen af filmen ikke altid fungere, gør at jeg føler at filmens potentiale ikke helt bliver opfyldt. Men jeg vil dog alligevel sige god for filmen.
4/6
#2016 filmz-Bruce 15 år siden
Det modsatte var lidt tilfældet med Baarder Meinhof Komplex, som jeg havde færre forventninger til, men som var bedre end sit rygte. Filmen giver et interessant indblik i kulisserne bag Tysklands mest berygtede terrororganisation, men desværre er Bruno Ganz, alias Adolf Hitler, Rote Arme Fraktions eneste portrætterede modstander i filmen og kun i få sekvenser. Kan man leve med en del historiske ukorrektheder, en entydig fremstilling af politiet nærmest som et værktøj for den tyske stats politiske brutalitet overfor venstrefløjen og en til tider lidt for simplistisk Bonnie og Clyde idol fremstilling af de tyske terrorister, så er BMK absolut seværdig og giver en stor indsigt i hændelserne i organisationens levetid.
Blu-ray udgaven er fra DVDCrave i Australien og har engelske undertekster og et DTS HD Master Audio spor. Jeg blev overrasket over det fine billed transfer, som er meget detaljerigt og skarpt. Lydsporet er mindst ligeså godt, med god udnyttelse af surround effekterne, klar dialog og et frontlydbillede, som sparker seriøst røv, når der affyres våben eller sprænges bomber. En udgivelse, som det er svært at sige et dårligt ord om.
Billed: 9-10/10
Lyd: 9-10/10
#2017 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#2018 filmz-Bruce 15 år siden
#2019 filmz-Narniabæver 15 år siden
Hundene fra All Dogs Go To Heaven er tilbage i denne næsten ti år gamle Direct To Video, der igen er baseret på A Christmas Carol.
En af de allerbedste julefilm.
8/10
#2020 Skeloboy 15 år siden
En plotløs fortælling. Men utrolig godt håndværk.
Det er den bedste af de 4 Tarkovsky, jeg har set, selvom Stalker kommer lige i hælene(de to andre er Andrei Rublev og Ivan's Childhood).
5/6