Gravatar

#1011 filmz-Bruce 15 år siden

The Wire

Blev til et par afsnit mere af sæson 1. Virkelig en serie, som ikke springer over, hvor gærdet er lavest. Der bruges tid på at introducere persongalleriet og ikke mindst se begivenhederne fra både the good guys and the bad guys. Det politiske spil i politi administrationen fylder meget og dialogen er alt andet end simpel. Intelligent drama, som langsomt udvikler sig, men aldrig føles kedelig. Og superfedt blues tema.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1012 elwood 15 år siden

Enig, og især enig i det sidste, bare vent til sæson 2, det er satme et mørk blues theme.

Five-o, Five-o!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1013 Skeloboy 15 år siden

Straw Dogs, 1971
Sam Peckinpahs kontroversielle film fra 1971 med Dustin Hoffman i hovedrollen.
Der er hovedsaglig to grunde til den vakte opsigt, da den kom frem: en lang, og lettere tvetydig, voldtægtscene, og en utrolig voldelig afslutning.

Filmen er handler om David fra USA og hans kone Amy, der flytter sammen i England. David er pacifist og generelt en tøsedreng. Det får folkene i byen til at moppe ham og gå efter hans kone. Især Charlie, Amys gamle flamme. Filmen starter som en thriller, hvor David bliver mere og provokeret, men eksplodere i et voldsorgie som kun Peckinpah lavede det i 60'erne og 70'erne.

Ikke et mesterværk, men bestemt værd at se flere gange.

4/6
Gravatar

#1014 wimmie 15 år siden

Jeg så filmen for mange år siden (har nok været 12-13 år), og jeg undrede mig altid over at
Amy ikke virkede helt så modvillig da hun blev voldtaget som hun i mine unge øjne burde
. Tror ikke helt jeg forstod meningen dengang - burde vist se den igen.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1015 Skeloboy 15 år siden

deraf tvetydigheden. Men hvis du ser den nyeste ucensurerede udgave, er voldtægtsscenen forlænget...og der kommer endda en mere til. Hun får jo også flashbacks gennem filmen, der viser hendes traumatiske oplevelse. Men ja, det er lettere uforståeligt, og har tænkt på hvorfor. Det eneste der giver lidt mening i mit hoved er, at hun overgiver sig og delvis hengiver sig, fordi hun måske savner den rå side af David...men scenen er faktisk bare underlig
Gravatar

#1016 Skeloboy 15 år siden

Mod Lyset, 1919

Nu med moderne jazz(Tranberg, Hyhne, Struck og Jørgens). Under NatFilm blev der optaget et nyt soundtrack til filmen med Asta Nielsen, instrueret af Holger-Nielsen. Og det er sgu noget der virker. Jeg har aldrig set originalen, men er slemt bange for, at så ville jeg blive skuffet.

Mod Lyset handler om den unge komtesse Ysabel, der er lidt af en gudløs forførerske. Hun bliver efterladt af sin store kærlighed pga. hendes flirtende væsen, og sætter sig for at score en evangelist. Der er rigtig mange flotte billeder i filmen, og den er en stumfilm, som egentlig bare skal ses. Især i denne udgave. På trods af en start, hvor man er tæt på at sidde at græmme sig, så kryber den stille og rolige jazz ind under huden på en. Men musikken bliver også hidsig eller fjollet, alt efter filmens sindstemninger. Til den store finale går det faktisk så godt i spænd, at man glemmer alt omkring sig og sidder helt og aldeles opslugt. Alle kan være med på jazzen, der langt størstedelen af filmen minder om et normalt afdæmpet soundtrack.

5/6
Gravatar

#1017 elwood 15 år siden

Nå nu begynder jeg og få den her følelse af at det slutter og at det ikke må...

The Wire, jeg har taget hul på 5 og sidste sæson, og man kan allerde mærke stemningen er trykkene, og nu med pressen ombord, oh boy this is gonna get Ugly!

Men argg jeg vil ik ha den serier, slutter så nu blir det max to afsnit pr. dag tror jeg 8-)
Gravatar

#1018 Kruse 15 år siden

The Blues Brothers

Jeg fik set The Blues Brothers i aftes, og ville derfor lige skrive en lille smule om den, selvom at jeg tror at elwood har skrevet alt hvad der er at sige om den film. Først skal det siges at jeg ikke er den store musical-fan. Genren interesserer mig ikke og jeg har faktisk kun reelt set Sweeney Todd(som til gengæld også var fremragende!). Derfor var der også enkelt scener i denne film hvor de bryder ud i sang, som jeg ikke synes var særligt spændende. Altså det lyder da fint med Aretha Franklin, Ray Charles og James Brown, men jeg ventede bare på at de kom videre med filmen. Til gengæld var det en helt anden oplevelse at se Jake og Elwood Blues fyre den af på scenen. Der var et eller andet magisk over det! Så lidt flere af deres optrædener, og lidt færre fra de andre havde været bedre.

Noget som jeg også er vild med ved denne film er at den ikke tager sig selv for seriøs altid. Den har nogle helt overdrevne bil-stunts der flere gange bryder fysikkens love, men det kan man nemt acceptere, da det er så fandens underholdende og overdrevet på den gode måde!
Det er også en fed sidehistorie med den psykopat kvinde der prøver at slå The Blues Brothers ihjel. For selvom at The Blues Brothers bliver sprunget i luften og deres lejlighed styrter ned om den, ja så rejser de sig bare op og fortsætter som om intet er hændt. Det er afsindigt morsomt :D

Men ja, alt i alt en virkelig underholdende film: 5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1019 elwood 15 år siden

Hehe Den Psykopat kvinde er Carrie Fisher, som Jake har behandlet lidt skidt, kan man vidst roligt sige.

Hehe hvis du tror det er vild med koncerten i filmen, så skal du opleve dem Live! Godt nok var det kun selve bandet, men stadigvæk, det satme fedt og høre dem spille, Selvom det ik er Dan Akroyd og John Belushi der synger.

Den har nogle helt overdrevne bil-stunts der flere gange bryder fysikkens love

Pff hva mener du, jeg laver da tit den der håndbremsemanøvrer på bro'en, når jeg lige skal vende hurtigt 8-)

Og så er scenen med Hønsetrådsnettet og ølflaskerne også en klassikere, nåja og Dinner scenen, How much for your wife?
Gravatar

#1020 wimmie 15 år siden

Elwood> HAr du nogensinde være i Chicago? Og set Bluesmobilen?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: