The Texas Chainsaw Massacre 1974 Flot setup (miljø/kulisse), men filmen er ofte ufrivillig komisk og til tider direkte langtrukken. Er ikke det mindste uhyggelig på trods af den makabre situation. 3/10
BN er det dig? ;)
Nå men jeg er i hvert fald dybt, dybt uenig. TCM er stadig den dag i dag en af de bedste og mest skræmmende film, der nogensinde er lavet. Tæt på perfektion, så tæt som man nu kan komme, og en af de få film jeg uden tvivl vil smide en solid 10/10 efter.
Jeg forventede en ganske god og fin gyser, da jeg havde hørt ganske gode ting om denne gyser, men jeg havde dog alligevel ikke alt for høje forventninger da jeg tidligere har set en anden film fra samme instruktør, "Goal II", og den var virkelig noget bras. Denne film er en smule bedre, men det er ikke en film der giver mig interesse i instruktørens fremtidige film. Den var strengt taget noget middelmådig, eller måske nok en smule over middel. Den er dog fyldt til randen med klichéer fra genren og for at gøre det endnu værre, så fortæller musikken præcist hver gang der sker noget som helst. Og var det virkelig nødvendigt for historien at Esther er fra Rusland/Østeuropa? Det er for stor en udfordring for en 11-12 årig skuespillerinde at skulle lave en overbevisende russisk accent, og det problem er alt for tydeligt igennem filmen. Accenten skifter frem og tilbage fra hendes almindelig amerikanske accent til hendes "forsøg på russisk accent", som heller ikke er konsekvent. Og det er desværre distraherende.
5-6/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg forventede en ganske god og fin gyser, da jeg havde hørt ganske gode ting om denne gyser, men jeg havde dog alligevel ikke alt for høje forventninger da jeg tidligere har set en anden film fra samme instruktør, "Goal II", og den var virkelig noget bras. Denne film er en smule bedre, men det er ikke en film der giver mig interesse i instruktørens fremtidige film. Den var strengt taget noget middelmådig, eller måske nok en smule over middel. Den er dog fyldt til randen med klichéer fra genren og for at gøre det endnu værre, så fortæller musikken præcist hver gang der sker noget som helst. Og var det virkelig nødvendigt for historien at Esther er fra Rusland/Østeuropa? Det er for stor en udfordring for en 11-12 årig skuespillerinde at skulle lave en overbevisende russisk accent, og det problem er alt for tydeligt igennem filmen. Accenten skifter frem og tilbage fra hendes almindelig amerikanske accent til hendes "forsøg på russisk accent", som heller ikke er konsekvent. Og det er desværre distraherende.
5-6/10 [/quote]
Jeg fandt den interessant i første halvdel, men så væltede læsset i anden halvdel. Jeg giver den 4/10.
Mht. Orphan> Jeg synes den startede fint, så haltede den gevaldigt efter 1. halvdel og jeg var lige ved at opgive den
især grundet de fuldstændig inkompetente forældre og den sædvanlige "Manden er skeptisk og tror mere på sin nye adoptivdatter end på sine kone som han har kendt i mange år"-rutine
Men slutningen reddede den i sidste øjeblik - synes det var et fint lille påfund :)
Ender nok på 6/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Så fik jeg endelig kastet mig ud i at se min første Fellini-film, efter at have haft den liggende i laaang tid. Den blev købt til en 20'er i Tiger, og jeg må sige at det var 20 kr. der blev givet rigtig godt ud. Jeg synes filmen var meget rørende og flot, og skuespillet var helt i top, især fra Giulietta Masina, der spiller Gelsomina, hun spillede helt fabelagtigt. Hun er en stor del af, at filmen fungerer så godt. Rigtig god og gribende historie, som nu ligger som nr. 46 på min egen top 250. :)
9/10
Jeg glæder mig til at se andre Fellini-film. Jeg har 8½ liggende, så den bliver nok den næste jeg får set.
#10367: Har selv købt filmen i tiger for ganske nylig. Købte ligesom du også 8 1/2 og startede med at se den, men kan da se at "La Strada" heller ikke skal udskydes for længe.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Spørgsmål til Bruce; Læste lige en andmeldse fra dig af inception første gang du så den, og den var på 8/10 hvorfor er er den egentlig faldet ned på 6/10 bare nysgerrig =)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#10361 Bobby Singer 14 år siden
BN er det dig? ;)
Nå men jeg er i hvert fald dybt, dybt uenig. TCM er stadig den dag i dag en af de bedste og mest skræmmende film, der nogensinde er lavet. Tæt på perfektion, så tæt som man nu kan komme, og en af de få film jeg uden tvivl vil smide en solid 10/10 efter.
#10362 loki 14 år siden
#10363 Babo Rises 14 år siden
Den var jeg vild med. Sideways fandt jeg røvkedelig :)
#10364 Kruse 14 år siden
5-6/10
#10365 BN 14 år siden
5-6/10 [/quote]
Jeg fandt den interessant i første halvdel, men så væltede læsset i anden halvdel. Jeg giver den 4/10.
#10366 wimmie 14 år siden
Men slutningen reddede den i sidste øjeblik - synes det var et fint lille påfund :)
Ender nok på 6/10
#10367 Herrguth 14 år siden
Instr.: Federico Fellini
Så fik jeg endelig kastet mig ud i at se min første Fellini-film, efter at have haft den liggende i laaang tid.
Den blev købt til en 20'er i Tiger, og jeg må sige at det var 20 kr. der blev givet rigtig godt ud.
Jeg synes filmen var meget rørende og flot, og skuespillet var helt i top, især fra Giulietta Masina, der spiller Gelsomina, hun spillede helt fabelagtigt. Hun er en stor del af, at filmen fungerer så godt.
Rigtig god og gribende historie, som nu ligger som nr. 46 på min egen top 250. :)
9/10
Jeg glæder mig til at se andre Fellini-film. Jeg har 8½ liggende, så den bliver nok den næste jeg får set.
#10368 Collateral 14 år siden
#10369 Batsy 14 år siden
#10370 IK 14 år siden
Er du sikker på at den ikke var på 7/10? :)