#351 #Facepalm# Jeg tror bare jeg springer dem over. Men hvis jeg kender mig selv ret, ender jeg sgu nok med at se dem alligevel af en eller anden mærkelig grund. :S
Genså lige Terminator 4 (DC-som ikke er et hak anderledes end den jeg så i biffen) for at se om den var så ringe som jeg huskede den.
Og det var den. Faktisk værre. Jeg ved ikke, hvad undskyldningen skulle være for at skrive så elendig et manuskript og håbløs dialog. Men jeg håber den er god!
Gensyn med Sideways, hverdagskomedie fra 2004 med Paul Giamatti, Thomas Haden Church, Virginia Madsen og Sandra Oh.
Jeg kunne rigtigt godt lide den første gang jeg så den (hvilket var for nogle år siden). Men den her gang faldt jeg fuldstændigt for den. En fantastisk blanding af road movie, feel good-stemning, tragi-komik og hverdagsdrama, og en grinagtig, men kærlig udstilling af mennesker med den slags fejl, svagheder og pinlig opførsel, som man kun alt for godt kender fra virkelighedens verden.
6/6 eller 9-10/10 (bedre fås denne type film ikke)
Jeg købte begge film (Sideways og (500) Days of Summer) idag ... og så dem også begge idag.
'(500) Days of Summer' er også god, men jeg ved ikke helt, hvilken karakter jeg vil give den endnu, kun at den ihvertfald ligger over middel. Filmen lægger i øvrigt ud med den morsomste udgave af den velkendte "enhver lighed med virkelige personer er helt tilfældig ..."-tekst jeg kan mindes at have set. *LOL*
Teksten lyder:
"Any resemblance to people living or dead is purely accidental ... Especially Jenny Beckman ... Bitch."
The Texas Chainsaw Massacre 1974 Flot setup (miljø/kulisse), men filmen er ofte ufrivillig komisk og til tider direkte langtrukken. Er ikke det mindste uhyggelig på trods af den makabre situation. 3/10
Iron Doors 2011 En mand vågner i et aflåst rum uden mad og drikke, hvordan undslipper han? Selvom det er en original ide, så virker det alligevel som om man har set det før. Pudsig afslutning som ligger op til fortolkning. 5/10
Source Code 2011 Elendigt propaganda-Domestic-Terrorism-valideringslort. Elendigt koncept som ikke giver nogen mening, og som ikke følger der egne regler. Elendig, komisk og latterlig afslutning. Fri mig 1/10
The King of Kong 2007 Man sgu tro det var lyv! Snak om skæve eksistenser.... 7/10 (underholdningskarakter og ikke informationskarakter)
The Passion of Joan of Arc 1928 Hun (Joan) virker umiddelbart lige så religiøstosset som hendes dommere. Men da en interessant film. 6/10
Platoon 1986 Hudløs ærlig og brutal. Kan betydelig bedre lide denne end Full Metal Jacket. Dog er Apocalypse Now langt den bedste. 7/10
#10351 evermind 14 år siden
Enig, det' en ommer! Og det værste er, at det er samme instruktør, som lavede den rigtig fede 1'er - og at der er både en 3'er og 4'er på vej. :S
#10352 Bobby Singer 14 år siden
#10353 PredatorX 14 år siden
Og det var den. Faktisk værre. Jeg ved ikke, hvad undskyldningen skulle være for at skrive så elendig et manuskript og håbløs dialog. Men jeg håber den er god!
1/6 får den.
#10354 BN 14 år siden
Jeg kunne rigtigt godt lide den første gang jeg så den (hvilket var for nogle år siden). Men den her gang faldt jeg fuldstændigt for den. En fantastisk blanding af road movie, feel good-stemning, tragi-komik og hverdagsdrama, og en grinagtig, men kærlig udstilling af mennesker med den slags fejl, svagheder og pinlig opførsel, som man kun alt for godt kender fra virkelighedens verden.
6/6 eller 9-10/10 (bedre fås denne type film ikke)
#10355 PredatorX 14 år siden
Helt enig. Det er en dejlig film :)
#10356 Kruse 14 år siden
#10357 Bobby Singer 14 år siden
Mææææææææhhhh øh jeg mener enig ;)
#10358 BN 14 år siden
'(500) Days of Summer' er også god, men jeg ved ikke helt, hvilken karakter jeg vil give den endnu, kun at den ihvertfald ligger over middel. Filmen lægger i øvrigt ud med den morsomste udgave af den velkendte "enhver lighed med virkelige personer er helt tilfældig ..."-tekst jeg kan mindes at have set. *LOL*
Teksten lyder:
#10359 wimmie 14 år siden
#10360 loki 14 år siden
Flot setup (miljø/kulisse), men filmen er ofte ufrivillig komisk og til tider direkte langtrukken. Er ikke det mindste uhyggelig på trods af den makabre situation.
3/10
Iron Doors 2011
En mand vågner i et aflåst rum uden mad og drikke, hvordan undslipper han? Selvom det er en original ide, så virker det alligevel som om man har set det før. Pudsig afslutning som ligger op til fortolkning.
5/10
Source Code 2011
Elendigt propaganda-Domestic-Terrorism-valideringslort. Elendigt koncept som ikke giver nogen mening, og som ikke følger der egne regler. Elendig, komisk og latterlig afslutning. Fri mig
1/10
The King of Kong 2007
Man sgu tro det var lyv! Snak om skæve eksistenser....
7/10 (underholdningskarakter og ikke informationskarakter)
The Passion of Joan of Arc 1928
Hun (Joan) virker umiddelbart lige så religiøstosset som hendes dommere. Men da en interessant film.
6/10
Platoon 1986
Hudløs ærlig og brutal. Kan betydelig bedre lide denne end Full Metal Jacket. Dog er Apocalypse Now langt den bedste.
7/10