La haine Jeg havde hørt meget om denne film gennem årerne, og forventningerne var sat pænt høje men desværre blev de ikke indfriet. Vi følger 3 rødder i udkanten af Paris. Filmens omdrejningspunkt er deres had til loven personificeret i politiet. Skuespillet er sublim, især Vincent Cassel stråler som den unge jøde Vinz. Det er svært at sætte en finger på noget konkret der ikke fungerer. Et spørgsmål som jeg hurtigt stillede mig var 'hvor kommer al det had fra?' og dette bliver fint besvaret. Alligevel sidder jeg med en tom fornemmelse og føler at noget mangler. Om det skyldes det kulturelle forskelle er ikke til at sige men filmen fik mig i hvert fald ikke til at tænker over noget som helst. Jeg giver den en chance til om 5 år. 6/10
Lost in Translation Sikke dog en ørkenvandring, hold da helt på hat og briller. Filmen har sine sjove momenter, men kedelig hele vejen igennem. En underspillende Bill Murray og en fræk Scarlett Johansson redder desværre ikke filmen fra at være en sovepille. 4/10
Dersu Uzala Jeg tror jeg har fundet mig min ynglingskarakter på film. Min første film af Akira Kurosawa og sikke en film! En film der både rørende og får en til at tænke over tilværelsen. En russisk kaptajn med et lille hold er på ekspedition i den menneskeforladte Sibirien da de møder den lokale jæger Dersu, et alt igennem sympatisk og rent menneske. Dersu er i ét med naturen og kaptajnen bliver inspirereret af Dersu. En inspirerende og tidløs film. 10/10
Min karakter til "Lost in Translation" ligger nok væsentlige nærmere Skeloboy end den gør TheEnd. Det er imo en meget flot og anderledes film, der tør have et langsommere tempo, og handle om andet end bare romance (ensomhed f.eks.). Ligger nok også på en 8-9 stykker.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Lost in Translation Sikke dog en ørkenvandring, hold da helt på hat og briller. Filmen har sine sjove momenter, men kedelig hele vejen igennem. En underspillende Bill Murray og en fræk Scarlett Johansson redder desværre ikke filmen fra at være en sovepille. 4/10
#10372 - der kan man se...har ikke set Derzu Uzala, men ellers er jeg sgu uenig :)
La Haine er en ret så fed fransk gangster-film. 8/10
Lost In Translation er på alle måder en af de bedste romantiske film nogensinde... 9/10
Det er vel ikke nødvendigt at sige at Dersu Uzala kan anbefales. :) Hvad en af de vedste romantiske film angår, så sidder Atonement solidt på tronen dér imo :)
#10371 Batsy 14 år siden
#10372 TheEnd 14 år siden
Jeg havde hørt meget om denne film gennem årerne, og forventningerne var sat pænt høje men desværre blev de ikke indfriet.
Vi følger 3 rødder i udkanten af Paris. Filmens omdrejningspunkt er deres had til loven personificeret i politiet. Skuespillet er sublim, især Vincent Cassel stråler som den unge jøde Vinz. Det er svært at sætte en finger på noget konkret der ikke fungerer. Et spørgsmål som jeg hurtigt stillede mig var 'hvor kommer al det had fra?' og dette bliver fint besvaret. Alligevel sidder jeg med en tom fornemmelse og føler at noget mangler. Om det skyldes det kulturelle forskelle er ikke til at sige men filmen fik mig i hvert fald ikke til at tænker over noget som helst.
Jeg giver den en chance til om 5 år.
6/10
Lost in Translation
Sikke dog en ørkenvandring, hold da helt på hat og briller. Filmen har sine sjove momenter, men kedelig hele vejen igennem. En underspillende Bill Murray og en fræk Scarlett Johansson redder desværre ikke filmen fra at være en sovepille.
4/10
Dersu Uzala
Jeg tror jeg har fundet mig min ynglingskarakter på film.
Min første film af Akira Kurosawa og sikke en film! En film der både rørende og får en til at tænke over tilværelsen.
En russisk kaptajn med et lille hold er på ekspedition i den menneskeforladte Sibirien da de møder den lokale jæger Dersu, et alt igennem sympatisk og rent menneske. Dersu er i ét med naturen og kaptajnen bliver inspirereret af Dersu.
En inspirerende og tidløs film.
10/10
#10373 Skeloboy 14 år siden
La Haine er en ret så fed fransk gangster-film. 8/10
Lost In Translation er på alle måder en af de bedste romantiske film nogensinde... 9/10
#10374 Collateral 14 år siden
#10375 Fellaheen 14 år siden
Ej
#10376 Sweetiebellefan 14 år siden
En anderledes kærlighedshistorie fra et snedækket Armenien, og vi følger livet i en isoleret landsby.
Kan anbefales.
10/10
#10377 Babo Rises 14 år siden
Den var på 7, og nu er den på 5-6, og næste gang bliver den på 4, og næste igen på 2, osv :) Det er lidt som vinden blæser :)
#10378 TheEnd 14 år siden
Det er vel ikke nødvendigt at sige at Dersu Uzala kan anbefales. :)
Hvad en af de vedste romantiske film angår, så sidder Atonement solidt på tronen dér imo :)
jo
#10379 Skeloboy 14 år siden
Godt valg :), er også en af mine 10/10-film
#10380 BN 14 år siden
Men IKKE en af dine 10½/10-film. hehe
Dem har du vist kun én af ... eller er den faldet i karakteren siden sidst?