Gravatar

#10381 Bony 14 år siden

Apocalypse Now

Jøsses, det var en overvældende film. Bedste krigsfilm jeg endnu har set og intet mindre end et mesterværk. Persongalleriet, den ikoniske fotografering, historien; ALT var ekstremt overvældende i alt sin genialitet. Måden hvorpå Martin Sheen bærer historien frem ved at være storyteller (hvad er det nu det rigtige udtryk for dette er?) er set hundredevis af gange før, men aldrig har jeg følt mig så bjergtaget tidligere. Det var uden tvivl en af de stærkeste filmoplevelser jeg har haft i krigsfilms genren, ja måske endda nogensinde og ryger muligvis ind på min top 15 over film nogensinde set. Hvis altså jeg var i stand til nogensinde at lave sådan en liste. :)

6/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#10382 loki 14 år siden

Yeps, den er ret fantastisk.
www.peakoil.dk
Gravatar

#10383 Kruse 14 år siden

#10381: Meget enig! Det er også efter min mening den bedste krigsfilm nogensinde :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10384 Collateral 14 år siden

#10381: Må også erklære mig enig! Mesterværk indeed.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10385 Bruce 14 år siden

#10369 Batsy dog. Du formår på ingen tid at lave et decentraliseret radar system ud af mobiltelefoner, som overgår NATO's NORAD systemer, men du kan ikke finde information i et par tråde på et forum ... tsk tsk :)

Men fordi du er Batsy, vil jeg da gerne rode dig ud af uoverskuelighederne :)

Syn 1 - 29. juli, hvor jeg skrev: Det er Nolans mindst gode film og syvtallet må det blive til.

Syn 2 - 11. august

6. december: 4/6

14. december 6/10

8. februar 6/10

Om jeg har skrevet 8/10 et sted kan godt være. Min første positive udmelding blev kølnet allerede ved 2. gensyn og ved det næste ½ syn, stod dens svagheder tydeligt ud.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10386 Bruce 14 år siden

Hanna

Åhhh, hvornår lærer jeg ikke at gå i biografen. De sidste tre gange har der været placeret hjernedøde paphoveder i biografen, som SKAL småsnakke og fnise under de første 15 minutter af forestillingen. Og igen skiftede man fra den flotte billedkvalitet i digital under reklamerne over til analog, hvorpå skrammer, ridser og en udvasket detaljegrad rigtig kunne komme til sin ret.

Kære Filmz! Gå i flæsket på digitaliseringen i biograferne. Nordisk Film havde så umådeligt travlt med at promovere glæderne ved digitale film, da I Robot kom i Imperial. Nu 7 år efter, er det eneste digitale efterhånden 3D versionerne, mens man stadig spises af med analog efter analog version. Jo, en analog version kan være glimrende, men det er godt nok sjældent at støde ind i én.

Nå, men tilbage til filmen. Med Joe Wright som instruktør (Atonement og Pride and Prejudice), er det absolut ok at have forventninger til en film. Det sagde jeg dog også om Marc Forster, da han skulle indspille Quantum of Solace og det gik ikke så godt. Det gør det heller ikke her, selvom forventningerne blev holdt oppe til et stykke inde i filmen.

Der begyndte dog ret hurtigt at akkumulere sig lidt for mange tilfældigheder og "se igennem fingre med" momenter, som efterhånden tærede sig godt ind i min "suspension of disbelief" ration.

HERRE JEMINI! Hvis man har at gøre med en pige, som åbenbart kan maltraktere specialenheder og undslippe fra en bunker i en ørken, hvorfor så dog give to ny nazister og en lille Cabaret sanger hvervet med at finde pigen og uskadeliggøre hende. De mindede uværgerligt om det tyske team fra The Big Lebowski

Bortset fra en enkelt sekvens, Wrights specialitet fra Atonement, et langt one-take, hvori der mod slutningen indgik en glimrende koreograferet kampsekvens, så var kameraføringen utroligt slørende for begivenhederne og ikke mindst logistikken i sekvenserne, mht. at bibeholde en smule overblik.

Nå, det var ikke lige min aften!

Film: 5/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10387 misuma 14 år siden

Vanishing On 7th Street

Det var med en vis spænding jeg smed mig i sofaen og trykkede play, instruktøren havde trods alt givet mig film som The Machinist og Session 9.

Desværre så udeblev spændingen og den forventede uro i maveregionen. Skuespillerne reagerede som man måske ville forvente i de givne situationer, men deres teatralske råben og agressitivitet virkede bare en tand for overgearet og utroværdigt til mine smagsløg.

Instruktørens tidligere film ramte mig med deres rå og beskidte look, mens denne
her fremstår for pæn og poleret til at skræmme mig. Hvis skygger skal få hårene til at rejse sig, så er det lige før jeg hellere vil se Ghost eller hvis tomme gader skal indgyde frygt så smed hellere Phantoms i maskineriet.

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10388 Batsy 14 år siden

385# Mange tak bruce, så fik vi det på det rente =P

Transformeres 3 The dark of the moon

Den første time måtte godt have blevet skåret ned på og virket lidt langtrukken og lidt uduelig, en halv time-45 min vil være nok af det,

men til der hvor det sjove sker, var fanme fedt og "awesome", jamen jeg elsker den her films action sekvenser, de er suvræne, store og larmende ligesom jeg havde forventet af bay BIG AWESOME FUCKING ACTION MOVIE!

Skuespillet er til tidere middelmådigt, men synes dog Shia levere en solid præstation, kan dog være enig om at han burde skrige lidt mindre
Men ellers et solidt action brag, med meget mere alvorlig tone, selvom der er humor til stede men det forventede jeg os der var

Historien er middelmådig så den får 3/6, men selve underholdnings værdien er oppe på en femmer, og de fantatiske effekter er jo mageløse!

4-5/6 GID dog at historien blev bedre! Men sker nok ikke ;)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#10389 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden

The Fighter

The Fighter er det klassiske hollywood boksedrama som omhandler en bokser fra arbejderklassen, i skikkelse af Micky Ward, som må gå så meget i gennem før han endelig når toppen. Den er ligeledes baseret på en virkelig historie og det gør det på en eller anden måde bemærkelsesværdigt. Desværre bliver hele historien pakket ind i hele hollywoodmaskinen. Der er hele familien som er det rene white trash, men de fremstår mere som karikaturer end virkelige personer. Melissa Leo og Christian Bale i deres roller spiller så overdrevent at det i flere situationer fremstår tættere på komik end drama. Dertil er der søstrene som ingen reel rolle har, andet end at vi kan sidde og pege fingre af dem og se hvor hårdt Marky Mark nu engang har det. Faktisk er det ham sammen med Amy Adams som fremstår som de mest troværdige og det er også dem der får historien ned på jorden igen, når Leo og Bale bliver for overgearede. På grund af denne distance er jeg heller aldrig for alvor involveret i historien og det store episke brag til sidst, fremstår nærmere som den fastlagte konklusion vi hele tiden har ventet på frem for den store grædesang, ligesom det f.eks. var det i Rocky.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#10390 Skeloboy 14 år siden

Notes On A Scandal
En solid thriller med en meget stærk Judi Dench. Den formår dog ikke at fange mig helt og aldeles, men der er ikke rigtig noget at udsætte på den.

7/10

The Limits of Control
Jarmusch har lavet en ret mystisk film...handling er sådan set ligetil, men man ved ikke helt, hvad det drejeg sig om.

God stemning og billeder, men for lang.

7/10

Skriv ny kommentar: