Var faktisk positivt overrasket over Predators. Synes man har hørt så meget dårligt om den. Når det så er sagt, så overgår den naturligvis ikke 1'eren, men jeg synes den har nogle fine referencer til den som en slags hyldest, uden at det bliver helt over-the-top (selvom jeg grinede lidt da jeg så mini-gun'en hehe).
Karakterne er måske lidt karikerede, men de prøver da i det mindste at bygge en lille smule kød på dem, med delvis succes. Synes starten af filmen mindede lidt om Cube, hvilket er ment som ros. Var glad for at være tilbage i junglen, selvom jeg synes den virker mere levende i 1'eren.
Billede og lyd var udemærket og levede op til forventningerne.
Alt i alt var jeg rimeligt godt underholdt, selvom det ikke er en perfekt film. Synes især godt om starten, selvom luften lidt løb ud henimod slutningen.
4 / 6
Ps. Og så skal Adrian Brody næsten have en pris for at forsøge at lave en ligeså dyb stemme som Christian Bale i Batman-filmene hehe.
Humanity & Paper Balloons, 1937 Sadao Yamanaka døde i en alder af 29, og blot tre af hans film eksisterer stadig - og kun Humanity & Paper Balloons er udgivet med engelske undertekster.
Det er en jidaigeki, men i stedet for at følge ærefyldte samuraier og store herskere, handler den om et liv i fattigdom, hvor roniner og samuraier lever side om side med landsbyens fattige befolkning. Der er ingen bushido her, kun en kras realisme og pessisme. Der er intet ære i at være samurai, når man ikke har penge til andet end et bambussværd - og når de velhavende samuraier opfører sig som tyranner.
Skæbnen hviler tungt over Shinza og Unno - den første er i unåde hos byens hersker, den anden en ronin, der forsøger at finde arbejde, mens konen laver papirballoner. Livet i feudal-Japan var noget lort, hvis man ikke var på toppen. Som det er typisk japansk, bliver livet skildret realistisk, og kan man lide filmene fra de japanske mestre, vil jeg stærkt anbefale filmen.
Det er ikke til at sige, hvad Sadao Yamanaka kunne have været blevet til. Men umiddelbart viser Humanity & Paper Balloons, at han godt kan lege i samme liga som Mizoguchi og Kurosawa.
Puha. Jeg troede lige at det var bogen der blev anmeldt. Men nej filmen har ikke det mindste med bogen at gøre.
Bogen er til gengæld fremragende og nå ja det er Don DeLillo generelt. Cosmopolis bliver dog filmatiseret mener jeg. Det er dog langt fra hans bedste bog.
#10431 McPeter 14 år siden
Var faktisk positivt overrasket over Predators. Synes man har hørt så meget dårligt om den.
Når det så er sagt, så overgår den naturligvis ikke 1'eren, men jeg synes den har nogle fine referencer til den som en slags hyldest, uden at det bliver helt over-the-top (selvom jeg grinede lidt da jeg så mini-gun'en hehe).
Karakterne er måske lidt karikerede, men de prøver da i det mindste at bygge en lille smule kød på dem, med delvis succes. Synes starten af filmen mindede lidt om Cube, hvilket er ment som ros. Var glad for at være tilbage i junglen, selvom jeg synes den virker mere levende i 1'eren.
Billede og lyd var udemærket og levede op til forventningerne.
Alt i alt var jeg rimeligt godt underholdt, selvom det ikke er en perfekt film. Synes især godt om starten, selvom luften lidt løb ud henimod slutningen.
4 / 6
Ps. Og så skal Adrian Brody næsten have en pris for at forsøge at lave en ligeså dyb stemme som Christian Bale i Batman-filmene hehe.
#10432 Skeloboy 14 år siden
Sadao Yamanaka døde i en alder af 29, og blot tre af hans film eksisterer stadig - og kun Humanity & Paper Balloons er udgivet med engelske undertekster.
Det er en jidaigeki, men i stedet for at følge ærefyldte samuraier og store herskere, handler den om et liv i fattigdom, hvor roniner og samuraier lever side om side med landsbyens fattige befolkning. Der er ingen bushido her, kun en kras realisme og pessisme. Der er intet ære i at være samurai, når man ikke har penge til andet end et bambussværd - og når de velhavende samuraier opfører sig som tyranner.
Skæbnen hviler tungt over Shinza og Unno - den første er i unåde hos byens hersker, den anden en ronin, der forsøger at finde arbejde, mens konen laver papirballoner. Livet i feudal-Japan var noget lort, hvis man ikke var på toppen. Som det er typisk japansk, bliver livet skildret realistisk, og kan man lide filmene fra de japanske mestre, vil jeg stærkt anbefale filmen.
Det er ikke til at sige, hvad Sadao Yamanaka kunne have været blevet til. Men umiddelbart viser Humanity & Paper Balloons, at han godt kan lege i samme liga som Mizoguchi og Kurosawa.
9/10
IMDB
#10433 Sweetiebellefan 14 år siden
Episk fransk film om det gamle Indokina, hvor kærligheden mellem en admiral og hans kvinder skilles.
Smukke landskaber og god brug af lyd gør dette en 1990er must see movie.
10/10
#10434 Collateral 14 år siden
"White Noise" - masser af opbygning, men et virkelig skuffende pay-off - 2/6
"White Noise: The Light" - væsentlig bedre og med langt mere interessante ideer, og mod slutningen et ret vellykket følelsesmæssigt punch - 3/6.
#10435 Fellaheen 14 år siden
Har det noget at gøre med Don DeLillo?
#10436 Collateral 14 år siden
#10437 Fellaheen 14 år siden
#10438 Collateral 14 år siden
#10439 Fellaheen 14 år siden
#10440 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden
Bogen er til gengæld fremragende og nå ja det er Don DeLillo generelt. Cosmopolis bliver dog filmatiseret mener jeg. Det er dog langt fra hans bedste bog.