Gravatar

#10441 Collateral 14 år siden

#10440: Sådan går det når man er doven og ikke gider skrive et resume, det beklager jeg. Bogen kender jeg ikke mere til end den smule jeg lige har læst fra Wiki.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10442 Fellaheen 14 år siden

Ja skide god bog! Også Underworld og Mao II.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#10443 Fellaheen 14 år siden

#10441 - Har længe tænkt at jeg ville læse noget Fernando Pessoa, måske "The Book of Disquiet" og søgte derfor lidt rundt og kan se du har snakket om ham herinde. Hvad er bedst: dansk eller engelsk oversættelse? Eller skal man starte med noget andet end "The Book of Disquiet"?
Gravatar

#10444 Collateral 14 år siden

#10443: Jeg har læst den danske oversættelse "Rastløshedens Bog", og finder den fantastisk! Den er skrevet under pseudonymet Bernardo Soares hvis jeg husker ret. Ejer i øvrigt selv digtsamlingen "Den Såkaldte Sjæl" som er digte skrevet af ham selv. Denne kan også anbefales.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10445 Fellaheen 14 år siden

Men hvordan har du fået fat i den danske? Kan nemlig ikke finde i den der antikvariat-database. Kan se Vangsgaards antikvariat har "Den såkaldte sjæl", men til 275 og 350 kr.!
Gravatar

#10446 Collateral 14 år siden

#10445: "Rastløshedens bog" lånte jeg på biblioteket. "Den såkaldte sjæl" var en gave. Hvor den er købt er jeg usikker på, men mange af hans værker er i hvert fald udgået. Kiggede lige på Saxo, og der er de ligeledes udgået fra forlaget for manges vedkommende. Så biblioteket er nok the way to go.

Eller klare sig med de engelske oversættelser, som jeg ikke kender kvaliteten af.
Gravatar

#10447 Fellaheen 14 år siden

Vil helst læse den på dansk, så jeg ender nok på biblioteket :) Smider en kommentar herinde når jeg engang har læst den!
Gravatar

#10448 Sweetiebellefan 14 år siden

Mr. Poppers Penguins

Jim Carrey spiller en familiefar der skal passe pingviner midt i New York City, og det er jo ikke nemt.

En af Golden Globe nomineringerne til næste år for komedie kunne gå til denne film.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#10449 Bruce 14 år siden

Nej. Desværre. Jeg så ikke den skide hest fra Torino. Den blev heller ikke skudt. Jane Fonda dansede heller ikke en uge sammen med Michael Sarrazin og Gig Young messede ikke YOWZA YOWZA YOWZA inden han begik selvmord. Er du blevet "sugen"? Så se "They Shoot Horses Don't They".

Jeg genså faktisk noget så fucking uintelligent som

Alien - BD

Måske for 10. gang. I ved ... ham den engelske højrøvede instruktør, som startede ud som reklame instruktør for Apple og engelsk sherry.

Jeg er helt på det rene med, at sir Ridley ikke er en politisk korrekt instruktør. Let's fucking face it. Manden ER en mainstream instruktør ... se hans CV og han har ikke just komponeret the holy fucking grail i filmisk regi de sidste 20 år. Han har blot lavet ganske mange seværdige film og ... desværre også ... forglemmelige film ... hvis man har in mente, hvad mandens potentiale faktisk er.

Nej, sir Ridley er ikke Tarkovsky. Han er ikke Bela Tarr. Har er ikke Scorsese. Og thank fucking God. Ridley er prototypen på den mainstream instruktør, som Hollywood mere end nogensinde har brug for og som Hollywood bør give fuld snor, inden manden er væk.

Manden har et visuelt øje som få i Hollywood. Prøv gerne at besnakke mig med Tarkovsky og Tarr. Hvad vi ser i Alien ligger visuelt, på ingen måde under for noget der tidligere er set.

Jeg var liiiiiige ved ... for en måneds tid siden ... at slække på mit positive syn på Alien. I dag genså jeg den så på nogle andre præmisser end tidligere og jeg var mere opmærksom på detaljer, jeg ikke tidligere havde været opmærksom på. Pessimismen blev i den grad skudt i sænk.

Ridley er til diskussion. Enhver instruktør er til diskussion og aldrig bedre end sit sidste værk.

Men Alien er et sublimt og sindssygt overdådigt sci-fi epos, som formår at sammenflette en nyskabende fortælling, med et troværdigt og logisk spillende ensemble, tilsat et uforskammet godt soundtrack af Jerry Goldsmith. Tilsæt sir Ridleys perverst talentfulde visuelle øje og resultatet er en ikke mindre end perfekt eksekveret og fuldstændig tidsløs sci-fi film.

Nej! Sir Ridleys bedste øjeblikke, ligger på INGEN måde under for nogen som helst anden nulevende auteurs bedste øjeblikke.

En dag laver jeg en forbasket lang lang lang anmeldelse af denne, i alle henseender, totalt perfekte film.

Herre Jemini ... hvor er den god!

Næste år ... så knepper Ridley alt og alle med Prometheus og så kan den bekappede flagermus og andre opkomlinge flyve rundt i lyserød trikot. Når Ridley træder på den store klinge, så er der fest!

10/10 ... siger ikke en skid. Den film er perfekt!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10450 HonoDelLoce 14 år siden

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om du var lidt vingeskudt af noget vin eller hårdere i nat! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: