På DVD'en kan man vælge at se det med og uden laugther track, og jeg valgte uden.
Hvad kan man næsten sige om en serie, som alle har set noget af på et eller andet tidspunkt? Hotlips Houlihan, Frank Burns, Hawkeye Pierce, Trapper, Henry Blake, Radar, Father Mulcahy og Klinger(som dog ikke har en stor rolle i 1. sæson) udgør kernen i ensemblet.
Langt de fleste afsnit involvere Hawkeye og Trappers drillerier overfor Frank Burns, og når man ser afsnittene på relativ kort tid, kan det blive lige trivielt nok. Men det er også det eneste negative at sige.
Grunden til fravalget af latter er, at jeg ikke opfatter M*A*S*H som en decideret komedieserie. Her er jeg selvfølgelig farvet af de sidste par sæsoners langt mere dramatiske stemning. Men karaktererne er herlige og settet er suverænt lavet. Blandingen af useriøse indfald med den dybt seriøse situation giver en unik serie.
Der er heldivigvis 10 sæsoner bare af denne fantastiske serie. Selvom den falder lidt efter sæson 7(hvor Radar forlader serien) holder den et bemærkelsesværdigt højt niveau, og på trods af udskiftninger af tre af hovedkarakterne og en betydelig ændring i tonen, så ser jeg utrolig meget frem til de næste 10 sæsoner:)
#2140 Det ser ud som om du har ret. Last of the Ninth blev åbenbart droppet efter piloten. Well, så til helvede med HBO, dumbasses! Håber David Milch's genialitet finder et bedre hjem!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2142 Ja det samme her. Når de ikke engang siger god for en politiserie skabt af manden som også stod bag så succesrige serier som NYPD Blues og Hill Street Blues, ja så ved jeg sgu snart ikke hvad de gider at acceptere fra ham. Over til en af de andre og vis dem Milch.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Ja håber sgu ikke han går ned med flaget. Det er sket før :( Han var selv producer af piloten og projektet har altid stået ham nær, så det er sgu surt. Kunne lige forestille mig ham, skrive et par dialoger til Sons of Anarchy :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Ja, MASH er sgu en fantastisk serie - en god blanding af alvor og humor - og humoren bliver aldrig for grov, for stødende eller malplaceret. De ting der for mig gjorde at den desværre ikke helt holdt niveauet hele vejen igennem var den udskiftning af personengalleriet - nogle holdt, andre ikke helt.
1. Da Frank forlod serien - blev erstattet af Charles Winchester som også var en god tilføjelse til serien men det blev bare ikke det samme uden Frank.
2. Da Henry Blake forlod serien (og især måden det skete på! Damn you!) - men erstatningen var trods alt rigtig god; selvom man savnede den noget naive Blake.
3. Da Radar forlod serien - det blev aldrig det samme uden ham
4. Da Klinger stoppede med at gå i dametøj...come on!...det var unfair, men på den anden side; hvor længe kunne han trække den?
5. Da Mclntyre forlod serien - blev erstattet af BJ Hunnicut. Et godt skift trods alt...selvom Pierce mistede sin score-buddy og man måske savnede deres eskapader lidt.
Men 11 sæsoner uden skidt eller fornyelse ville nok også være for meget og urealistisk :)
Hele serien 6/6 fra mig :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Har lige set "Les Enfants du Paradis", og jeg er lamslået. Den var så ovenud fantastisk. Sjældent har jeg følt mig så ramt af film. Tre timer i Paradis. Jeg siger mange tak til DR K.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#2145 - som jeg også skrev, så synes jeg erstatninger er mindst ligeså gode, på nogen områder bedre. Jeg kan klart bedre lige Charles Winchester fremfor Frank Burns.
Hardware (4/6) - Glimrende lille post-apokalyptisk film som er en genre jeg tydeligvis ikke kan blive træt af. Masser af blod, patter og dårlige effekter... I love it! Oh yeah, og så har den også en rigtig dejlig stemning der mindede mig lidt om Blade Runner.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#2145 - som jeg også skrev, så synes jeg erstatninger er mindst ligeså gode, på nogen områder bedre. Jeg kan klart bedre lige Charles Winchester fremfor Frank Burns.
Jeg kunne bedre lide da Frank var i serien men Winchester var da klart en mere sympatisk person - ville gerne have haft dem begge :)
Ville gerne en "MASH - reunion" men et par af hovedpersonerne er jo desværre døde.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#2141 Skeloboy 15 år siden
På DVD'en kan man vælge at se det med og uden laugther track, og jeg valgte uden.
Hvad kan man næsten sige om en serie, som alle har set noget af på et eller andet tidspunkt? Hotlips Houlihan, Frank Burns, Hawkeye Pierce, Trapper, Henry Blake, Radar, Father Mulcahy og Klinger(som dog ikke har en stor rolle i 1. sæson) udgør kernen i ensemblet.
Langt de fleste afsnit involvere Hawkeye og Trappers drillerier overfor Frank Burns, og når man ser afsnittene på relativ kort tid, kan det blive lige trivielt nok. Men det er også det eneste negative at sige.
Grunden til fravalget af latter er, at jeg ikke opfatter M*A*S*H som en decideret komedieserie. Her er jeg selvfølgelig farvet af de sidste par sæsoners langt mere dramatiske stemning. Men karaktererne er herlige og settet er suverænt lavet. Blandingen af useriøse indfald med den dybt seriøse situation giver en unik serie.
Der er heldivigvis 10 sæsoner bare af denne fantastiske serie. Selvom den falder lidt efter sæson 7(hvor Radar forlader serien) holder den et bemærkelsesværdigt højt niveau, og på trods af udskiftninger af tre af hovedkarakterne og en betydelig ændring i tonen, så ser jeg utrolig meget frem til de næste 10 sæsoner:)
#2142 filmz-Bruce 15 år siden
#2143 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#2144 filmz-Bruce 15 år siden
#2145 wimmie 15 år siden
Ja, MASH er sgu en fantastisk serie - en god blanding af alvor og humor - og humoren bliver aldrig for grov, for stødende eller malplaceret.
De ting der for mig gjorde at den desværre ikke helt holdt niveauet hele vejen igennem var den udskiftning af personengalleriet - nogle holdt, andre ikke helt.
1. Da Frank forlod serien - blev erstattet af Charles Winchester som også var en god tilføjelse til serien men det blev bare ikke det samme uden Frank.
2. Da Henry Blake forlod serien (og især måden det skete på! Damn you!) - men erstatningen var trods alt rigtig god; selvom man savnede den noget naive Blake.
3. Da Radar forlod serien - det blev aldrig det samme uden ham
4. Da Klinger stoppede med at gå i dametøj...come on!...det var unfair, men på den anden side; hvor længe kunne han trække den?
5. Da Mclntyre forlod serien - blev erstattet af BJ Hunnicut. Et godt skift trods alt...selvom Pierce mistede sin score-buddy og man måske savnede deres eskapader lidt.
Men 11 sæsoner uden skidt eller fornyelse ville nok også være for meget og urealistisk :)
Hele serien 6/6 fra mig :)
#2146 rockysds 15 år siden
#2147 Skeloboy 15 år siden
Radars exit skal man dog lige vænne sig til
#2148 Lord Beef Jerky 15 år siden
#2149 wimmie 15 år siden
Jeg kunne bedre lide da Frank var i serien men Winchester var da klart en mere sympatisk person - ville gerne have haft dem begge :)
Ville gerne en "MASH - reunion" men et par af hovedpersonerne er jo desværre døde.
#2150 filmz-Bruce 15 år siden
Gone With The Wind
WOW!