Gravatar

#10801 Michael Andersen 14 år siden

Collateral (10798) skrev:
Og så er Basil Poledouris' musik altså ret fantastisk!

Fun facts: Selvom Basil Poledouris står krediteret for musikken er en mindre portion af den faktisk lavet af selveste Hans Zimmer. Disney var ikke vilde med Poledouris' score, så det smed de ud og hentede Zimmer og et par andre ind (hvis elwood læser med: den ene af dem var Shirley Walker). De lavede et helt nyt score, men det brød Disney sig heller ikke om, og så endte de med fylde "White Fang" med et miks af Poledouris og Zimmer/de andres musik.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10802 elwood 14 år siden

Hehe cool 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10803 Bruce 14 år siden

#10800 Jeg er efterhånden ganske overbevist om, at du har set en anden film, så nej. Hvis man ser de situationer Willis skades i, så er der stadig godt gang i den gamle svinger. Mærkatet ligger på ingen måde under for de to foregående mindre vellykkede DH film.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10804 Babo84 14 år siden

Bruce (10803) skrev:
så nej. Hvis man ser de situationer Willis skades i, så er der stadig godt gang i den gamle svinger

Det er så den disney version du foretrækker, så fair nok :)
Gravatar

#10805 Bruce 14 år siden

#10804 Jeg foretrækker først og fremmest kvalitet i en given tilstedeværelse og lader mig ikke rigtig gå på af en eller to færre ord med et fuck i et sted, hvis filmen ellers holder.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10806 Collateral 14 år siden

#10801: Interessant information og det må så være et af de få tilfælde hvor så heftig studieindblanding har leveret noget positivt. Jeg synes musikken er meget flot deri.

Har i øvrigt lige set "Super 8" og giver de mange positive anmeldelser ret. Jeg vil derfor egentlig ikke sige en hel masse, men bare påpege at jeg tror, at det var dejligt at mærke den stærke kernefortælling der ligger under alt eventyret, actionen og humoren. For når man skrælder helt ind til filmens kerne, er fortællingen basalt set en historie om en dreng der har mistet sin mor. Han og faderens kamp for at komme igennem denne oplevelse, virker for mig som sagt meget central, og det er det meget ægte centrum der i mine øjne får filmen til at funke. Den konflikt er så omringet af de andre karakterers familiefortællinger, og øverst er laget af sci-fi eventyr. Derudover nød jeg også de nostalgiske elementer der sender kærlige blikke til Spielberg film som "Jaws" (less is more) og "E. T."

8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10807 NightHawk 14 år siden

Collateral (10798) skrev:
White Fang:

Jeg har haft denne film liggende på DVD et stykke tid, fordi filmen har enormt stor nostalgisk værdi for mig, og jeg var lidt bange for at den ville falde helt til jorden, nu hvor jeg ville være i stand til at forstå al dialogen mv. Lykkeligvis var oplevelsen med filmen ret fantastisk. Ikke så meget fordi filmen er hverken original eller nyskabende, men historien er så velfortalt og helt igennem charmerende at jeg ikke kan lade være med fortsat at holde meget af den. Det eneste jeg faktisk bed mærke i nu, som jeg aldrig tidligere har bemærket (var ikke så gammel da jeg sidst så filmen), er måden hvorpå de mere "voldsomme" ting er udført. Kunne ikke lade være at more mig lidt over at hver gang en karakter bides eller på anden måde kommer til skade, holder personen sig for stedet (for at undgå at vise seeren blod.) Det er slet ikke nogen gene, bare en observation.

En rørende fortælling, der heldigvis er ligeså smuk som jeg husker den. Og så er Basil Poledouris' musik altså ret fantastisk! Karakteren er nok påvirket af mit nostalgiske forhold til filmen, men sådan er det vel altid på den ene eller anden måde.

8/10

Det var sgu ret hyggeligt lige at blive mindet om "White Fang" igen. :) Det er også en film jeg har set rigtig mange gange og som jeg synes stadig holder i dag, ikke mindst pga. den meget smukke fotografering, samt de to stærke skuespilspræstationer fra Brandauer og Hawke.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10808 Collateral 14 år siden

#10807: Og når du siger de to mener du selvfølgelig Jed (the dog) og Ethan Hawke right? :P
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10809 NightHawk 14 år siden

# 10808 -

Ah damn! Du nåede lige at skrive dit indlæg, inden jeg fik rettet mit. :) Hehe, men ret skal være ret, Jed the dog gør det sgu også rigtig godt. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10810 Collateral 14 år siden

#10809: Ja nu giver mit jo ingen mening længere, men ja det er faktisk ret flot hvad de opnår med virkelige dyr i den film.
Kunne mange nyere film lære af.

Skriv ny kommentar: