Gravatar

#10811 Bony 14 år siden

Jeg var ikke imponeret over "Super 8". Lidt for cheesy, lidt for mange klichéer og en togscene der tager præmien for mest overdrevede og langtrukne action-klimaks. Få ting der virkeligt fungerer, men som til gengæld også gør det rigtig godt. Bl.a. er opbygningen af suspense suveræn og hele "offscreen" optakten er uhyre interessant. Til tider kører det dog ikke på skinner (!) og det hele flyder bare en anelse ud og bliver lidt for meget af det gode. Slutningen er desuden tæt på at blive direkte kvalm.

Derudover skal biografen have den største gang ris, da billede og lyd var ekstremt dårligt. Føj det var skidt. Lydniveauet var skruet helt op og eftersom lortet ikke var blevet kalibreret, så var det tit skingre og ensartede lydeffekter der eksploderede øregangene. Billedet var desuden et hoppende, grumset og uskarpt analogbillede. Skuffende, bruger aldrig den skodbio igen. Jeg har lidt på fornemmelsen, at min irritation over biografen havde indflydelse på mit første indtryk af filmen, men jeg har alligevel ikke lyst til at gense filmen igen.

Filmen: 3/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#10812 NightHawk 14 år siden

Collateral (10810) skrev:
#10809: men ja det er faktisk ret flot hvad de opnår med virkelige dyr i den film.
Kunne mange nyere film lære af.

Det er det bestemt. Kan huske jeg i sin tid så noget i Troldspejlet om, hvordan de trænede til filmen med de forskellige hunde. Det var faktisk ret interessant at se.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10813 Collateral 14 år siden

#10812: Jeg må på udkig i DRs arkiver. Mon ikke det skulle ligge gemt et sted?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10814 NightHawk 14 år siden

# 10813 -

Jeg vil næsten tro det må ligge et sted i deres Troldspejls arkiv. Men det er desværre ikke noget, man kan være 100 % sikker på. Derfor ærgrer det mig også, at man på DVD udgivelsen af "White Fang" slet ikke har noget ekstramateriale med om filmens tilblivelse, (bl.a. træningen af hundende).
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10815 Collateral 14 år siden

#10814: Generelt virker det som en skrabet udgivelse. Selvom jeg faktisk ikke havde så meget imod at billedkvaliteten stadig var lidt grumset etc. fordi det blot tilføjede til oplevelsen af at filmen var den samme nu, som da jeg i sin tid så den på VHS. Kvaliteten er naturligvis en helt anden på DVD, men den så ikke for perfekt ud, og selvom det ikke generede mig videre, er det da noget der tegner på en rushet udgivelse. 2eren er vist i øvrigt ikke så nem at skaffe fra ny, men den skal jeg også have fat i på et tidspunkt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10816 wimmie 14 år siden

Collateral og Nighthawk> Nice med lidt love til "White Fang" - troede faktisk det var en film som kun jeg kunne huske/lide :D
Jeg elskede den da jeg var yngre, købte den på VHS på Blå Mandag (hehe) og har den naturligvis på dvd.
Flot film og dejligt nostalgisk ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10817 Åkepool 14 år siden

wimmie (10816) skrev:
Jeg elskede en da jeg var yngre

Hvem, hvem?? ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#10818 wimmie 14 år siden

Åkepool (10817) skrev:
Hvem, hvem?? ;)

Fixed :p
Gravatar

#10819 NightHawk 14 år siden

Collateral (10815) skrev:
#10814: Generelt virker det som en skrabet udgivelse. Selvom jeg faktisk ikke havde så meget imod at billedkvaliteten stadig var lidt grumset etc. fordi det blot tilføjede til oplevelsen af at filmen var den samme nu, som da jeg i sin tid så den på VHS. Kvaliteten er naturligvis en helt anden på DVD, men den så ikke for perfekt ud, og selvom det ikke generede mig videre, er det da noget der tegner på en rushet udgivelse. 2eren er vist i øvrigt ikke så nem at skaffe fra ny, men den skal jeg også have fat i på et tidspunkt.

Ja det må jeg desværre give dig ret i. Det er afgjort en af de DVD udgivelser hvor der er blevet sprunget over hvor gærdet er lavest hele vejen rundt. Så må vi jo krydse fingre for at den på et tidspunkt får en Blu-Ray udgivelse, for det har den virkelig fortjent med den meget smukke billedside den har.

2'eren har jeg aldrig fået set, så hvis du får fat i den, må du meget gerne skrive en anmeldelse. :)

wimmie (10816) skrev:
Collateral og Nighthawk> Nice med lidt love til "White Fang" - troede faktisk det var en film som kun jeg kunne huske/lide :D
Jeg elskede den da jeg var yngre, købte den på VHS på Blå Mandag (hehe) og har den naturligvis på dvd.
Flot film og dejligt nostalgisk ;)

Jeg synes det er en fantastisk film og så er jeg også en sucker for alt med Ethan Hawke! :)
Gravatar

#10820 wimmie 14 år siden

NightHawk (10819) skrev:

Jeg synes det er en fantastisk film og så er jeg også en sucker for alt med Ethan Hawke! :)

Me too :p

Skriv ny kommentar: