Gravatar

#1101 Kruse 15 år siden

Badlands

Jeg har lige fået set min første og bestemt ikke sidste Terrence Malick film, Badlands. Det var et betagende og smukt syn, hvor det flotte sceneri skifter fra floden og skoven, til den golde mesa midt i USA. Martin Sheen og Sissy Spacek gør det fremragende, og har en helt speciel kemi sammen, der gør hver enkelt scene interessant. Martin Sheen gør rollen virkelige betagende med sin fantastiske karisma. Man ved at det er slemme ting som han gør, men man kan ikke lade være med at holde af ham for hans charme. Det er en fremragende film, og Days of Heaven og The Thin Red Line er to film der helt sikkert snart ryger i indkøbskurven.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1102 lagoni 15 år siden

#1101 - underligt god film med nok verdens bedste filmcitat: I found a toaster.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1103 Takfornu 15 år siden

# 1100 Ja, det må vi snarrest gentage :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#1104 Bobby Singer 15 år siden

Babel

Utrolig stærk film, som man ikke lige glemmer med det samme. Alle de medvirkende yder deres bedste og man bliver hurtig opslugt af den sørgelige historie.

6/6
Idjit
Gravatar

#1105 filmz-Bruce 15 år siden

Body of Lies - BD

Så denne for ½ års tid siden i Metropol og syntes der var en ok underholdende film af Ridley Scott uden yderligere at imponere. I går blev det til et gensyn med HD udgaven og jeg blev overrasket over, hvor godt den holdt ved gensyn nummer to.

Russel Crowes rolle imponerede mig mere denne anden gang, i sandhed et symbol, dog et karikeret af slagsen, på den gamle Bush administration. Di Caprio får stadig mere hår på brystet med alderen, men filmens bonus er Mark Strong som Hani Salaam, en skuespiller med stor charisma.

Hvis Ridley ikke just er banebrydende mht. originalitet, så er hans øje for billeder stadig i en klasse for sig. Gennem to stive timer, serveres man for en billedside, som konstant imponerer. Der er megen lighed med filterteknikken brugt i Kingdom of Heaven, dog med en gul nuance i stedet for blå denne gang og resultatet er effektivt i ørkensekvenserne og i de trøstesløse støvede omgivelser i flygtningelejre og arabiske byer. Manden er sublim med kameraet og han behersker overblik og shaky cam, en teknik han aldrig er overforbruger af, men formår at tilpasse til perfektion, modsat mange andre.

Billed og lyd er begge tæt på referencekvalitet, en fornøjelse.

Bottomline, kedede mig ikke et sekund og var godt underholdt.

Film: 7/10
Billed: 9/10
Lyd: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1106 Takfornu 15 år siden

# 1105 Tror godt jeg vil låne den :) ... Så eller en masse HD i nat hos min bror via parabol, så det fortæller jeg mere om næste gang vi ses :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#1107 filmz-Bruce 15 år siden

#1106 Du er velkommen :) Den er regionsfri :) Har du fået BD afspiller?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1108 davenport 15 år siden

Så Valley of Elah igår på BD. Den var godt nok stærk og god. Fantastisk kameraarbejde.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1109 Bony 15 år siden

Jeg har netop genset "Serenity" på BD. For pokker, den film er sprød i HD! Lyden sparkede så meget røv, at jeg måtte skrue en tredjedel ned, for ikke at genere naboerne alt for meget. Når skibets motor startede, så rystede hele huset. Og det på trods af at jeg ingen sub har, men kun har bas via mine Jamo 8'ere. Gorram Nice. :)

"Serenity" er så absolut min favorit blandt nyere science-fiction film. Shiny..! :D
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1110 Kruse 15 år siden

#1109: Det lyder som om at jeg skal have udskiftet min DVD af Serenity til en Blu-Ray :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: