Gravatar

#221 duuk74 15 år siden

#220
Har også altid været vild med manden. Så lige "An Evening With Patton Oswald" her forleden.
Der var nogle missere, men også nogle hits. Men det er på en meget afslappende måde som du også skriver. Måske mere på en hyggelig "hehe" måde end en lårklaskende-sjov-måde
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#222 wimmie 15 år siden

Ok, efter 2 uger i USA/Canada blev det da til lidt film - lidt fly-film, lidt pay-per-view og en enkelt biograftur.
Her kommer nogle quick-anmeldelser (i den rækkefølge jeg så dem :)

What happens in Vegas
Så den i flyet på vej til Toronto - valgte den mest fordi jeg var for træt til at begynde at se en "god" film, og jeg tænkte at denne var perfekt til at underholde mig...og skulle jeg døse hen, jah...så ville jeg nok ikke gå glip af meget ;)
Historien er langt fra original, skuespillet går én på nerverne meget af tiden og slutningen er mere end almindeligt utroværdigt. Ashton Kutcher spiller stort set samme rolle som i "Just Married" (som imho var bedre) og Cameron Diaz (som for mig er ret hit eller miss) var bare irriterende. Filmen havde et par enkelte sjove scener, men alt i alt var jeg bare glad for at jeg ikke betalte for at se den.

2/6

Iron Man
fly-film
Så fik jeg den endelig set, selvom jeg godt nok fortryder at det var på en lille fly-skærm. Robert Downey Jr. er perfekt i rollen som Tony Stark og spiller ham med den charme og ironi som han nu engang gør så godt :)
Gode actionscener og masser af humor - skal helt klart se den "ordenligt" igen når den kommer på blu-ray.

4½/6

The Happening
Vi "lejede" den på vores hotelværelse for alt for mange penge - i hvert fald i forhold til hvad man fik. Jeg er normalt stor fan af M. Night Shyamalans film og jeg synes endda at Lady in the Water var en charmerende lille film.
Dog blev jeg ret skuffet over denne...jeg have skruet mine forventninger ned efter at have læst anmeldelser, så jeg var ikke overrasket - dog var jeg overrasket ovet at se Mark Whalberg og Zooey Deschanel spille så middelmådigt - godt at jeg ved at de normalt har talent ;)
Filmen var imho ikke dårlig - bare ikke "god nok" (håber Shyamalan vender stærkere tilbage). Jeg manglede et godt twist...
filmen havde dog nogle fede scener. Den var flot filmet og havde da sine spændende momenter.

3/6

Forgetting Sarah Marshall
Pay-per-view nr. 2 - og denne gang var jeg mere tilfreds med hvad jeg fik for pengene :)
En hyggelig komedie á la The 40-year old virgin og Knocked Up (ikke sært da det er teamet bag disse film der også står bag denne).
Jason Segel er helt perfekt i rollen som Peter - skiftevis charmerende, ynkelig og hylemorsom :)
Skuespillet er generelt i top i denne komedie der varmt kan anbefales til en hyggelig dag - og så er det bestemt ikke en chick-flick hvis nogen skulle være i tvivl.

4½/6

Tropic Thunder
Vi skulle da lige et smut i biografen og se Tropic Thunder - jeg havde jo lovet at spoile den lidt for jer ;P
Der er dog ikke de vilde spoilere at give ud af, da det jo ikke er verdens mest uforudsigelige film, men den har nogle ret fantastiske scener der fremkaldte store latterbølger i biografen - især Tom Cruise har en helt genial lille rolle i filmen.
Mange er ligesom jeg selv vist ved at være en anelse træt af Ben Stiller der alt for ofte spiller samme rolle om og om igen. Synes dog han gør det ganske fint her (mere Dodgeball end Heartbreak Kid), selvom det dog til tider kammer en smule over i plathed.
Han var heller ikke den der vakte mest latter...jep, den største den af underholdningen stod Robert downey Jr. for i rollen som Kirk Lazarus - den prisvindende australske skuespiller der vil gøre alt for en rolle - også at gennemgå en pigment-forvandling for at snuppe en rolle ment for en "sort". Han er helt fantastisk i rollen og har nogle prisværdige replikker.
Generelt er underholdningen sikret af både hoved-og biroller (selvom jeg dog føler at Jack Blacks rolle til tider virker en anelse overflødig).
Det skal lige nævnes, at man ikke skal ankomme til filmen i allersidste øjeblik, da man risikerer at gå glip af en række (fake) reklamer og trailers af skuespillernes (skuespillerne i filmen i filmen) andre film :)

4/6

Miss Pettigrew lives for a Day
Fly-film
En hyggelig lille komdie med Frances McDormand og Amy Adams - om en grå og kedelig guvernante (McDormand) i London i 1930'erne der får "the time of her life" på en enkelt dag efter at have "stjålet" et job hos en ung og energisk skuspillerinde (Adams). Man skal nok være i humør til en komedie af slagsen og væsener af hankøn vil nok være i risiko for at mene at det er noget værre chick-flick, men jeg synes nu at den var ganske sød og skuespillet er helt fint - men med McDormand kan man vel heller ikke gå helt galt :)

4/6


Smart People
Fly-film
Endnu en hyggelig lille film - denne gang med Dennis Quaid, Ellen Pange, Sarah Jessica Parker og Thomas Haden Church. Filmen handler om den intelligente men mere eller mindre dysfunktionelle familie med den rare men selvcentrerede Engelsk-professer (Quaid) i spidsen. Godt skuespil - ikke nogen actionfilm men en fin lille komedie-drama der i bund og grund handler om at ligemeget hvor klog og succesfuld man er, er det ret ligegyldigt hvis man ikke får noget ud af livet...og alt det dér.
Dog synes jeg der var et par lidt "løse" ender til sidst - slutningen virkede en anelse forhastet og påklistret - desværre.

3/6

Son of Rambow
fly-film
En af årets mest oversete film (hvis den da overhovedet er kommet frem herhjemme).
Om to meget forskellige drenge der bliver bedste venner da de beslutter sig for at lave deres egen "Rambo"-film til en konkurrence for screen-tests.
En rigtig sød lille film med nogle temmelig sjove scener og et par kleenex-moments (hvis man har hang til den slags ;)

5/6
Fly-film
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#223 filmz-jonasgr 15 år siden

#217 Du må gerne, i en spoiler naturligvis, fortælle hvad der sker. Jeg har nemlig ikke mulighed for at se det før om et halv år alligevel og vil gerne se om jeg har noget at glæde mig til.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#224 DarkLight 15 år siden

True Blood 1x01
Som udtalt i en tidligere og anden tråd, så havde jeg ikke de høje tanker om denne serie. Det virkede ærlig talt en smule fjollet og søgt. Det var det dog ikke...Eller næsten ikke. Jeg var ret positiv overrasket. Der er både nye interessante vinkler på vampyr-tilgangen, samt et lovende person-gallery. Der er dog visse mærkelige scener i første afsnit, som jeg håber de får rettet op på senere. Og så lige det, at jeg overgang mig til spontan latter, da man ser den første forvandling. Tænderne sidder alt for tæt. De ligner kaniner. Men alt i alt, noget der skal holdes lidt øje med.

7 / 10

Sons of Anarchy 1x01
Med Ron Perlman og en del andre velkendte skuespillere, måtte denne serie selvfølgelig checkes ud. Omhandlede en motorcykelbandes kamp mod rivaliserende bander og familieproblemer. En lidt underlig cocktail, men spændende nok at at se om den holder.

6 / 10

Californication 2x01 - 2x02
Dette var ubetridt den bedste serie, sidste sæson. Punktum. Slutningen efterlod mig dog undrende hvordan de skulle fortsætte serien, men efter 2 afsnit mod jeg tilstå at hele castet er tilbage i vanlig storform.

9 / 10
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#225 filmz-Bruce 15 år siden

#224 Glæder mig at høre, mht. Californication :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#226 McPeter 15 år siden

Be Kind Rewind

Ved ikke rigtigt hvad jeg havde forventet mig af filmen, men det var i hvert fald ikke det jeg fik. :-) Filmen har alt for få sjove scener og ender istedet med at være noget sukkersødt forudsigeligt pladder. Overvejede på et tidspunkt at stoppe filmen og lave noget andet fordi jeg kedede mig.

Dog var sølvpapirshjelmene ret underholdende. :-)

1½ / 6

...

American Gangster

Godt nok var der ikke så meget wiseguy over denne film som jeg normalt plejer at synes om, men til gengæld havde den en meget forfriskende indgangsvinkel til en gangsterfilm. Rart at se en film der tør lidt mere. Godt skuespil og underholdende fortælling. Glæder mig til at se den igen på et tidspunkt. Kan varmt anbefales, især hvis man er til gangsterfilm - også selvom den ikke er så typisk for genren. :-)

5 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#227 wimmie 15 år siden

Jeg synes til gengæld at "Be Kind, Rewind" var meget underholdende :)
Ikke en storfilm og ja, en smule sukkersød til sidst, men alt i alt ret sjov og underholdende.

4/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#228 filmz-Bruce 15 år siden

Miami Vice - Unrated Directors Edition Blu-ray

Hvor meget denne differentierer fra den oprindelige biografudgave skal jeg ikke kunne sige. Jeg tog mig aldrig tid til at se den pga. den generelt lunkne kritik, men det var vist en rigtig dårlig beslutning.

Efter 20 minutters demo af det ukomprimerede blu-ray udgaven af Transformers, som bortset fra et bedre LFE spor, havde bevaret den kedelige dynamik i frontbilledet, kom hr. Mann, skrævede bukserne af hr. Bay og gav ham en intro i lydens univers, som var en uge værdig i lommen på en vis hr. T-Bag.

Skriv 100 gange på tavlen, "jeg vil aldrig mere lytte til andres meninger"!

Miami Vice opfyldte alle mine forventninger, and then some, til en Michael Mann film. Det er måske ikke stor instruktørkunst, men det er i alle henseender et spændende og velfortalt politidrama med 80'ernes kitsch respektfuldt opgraderet til nye klæder i et nyt årtusinde.

Ingen formår som Mann at få hårdkogt realitet i form af hundreder af projektiler til at lyde som englesang, når det uomgængelige dokumentariske slutopgør sættes i scene.

Ting ta'r tid og det gør opbygning af stemning også. De 140 minutter føles ikke lange. Billeder, vellyd og ... når alt kommer til alt, i grunden bare ... Mann!?!?! Helt på omgangshøjde med Heat og Collateral!

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#229 mr gaijin 15 år siden

A Woman Under the Influence (1974)

Den amerikanske indie-instruktør John Cassavetes' projekt er meget prisværdigt. Han vil slå formen løs på Hollywood. Lave skuespilsfilm. Lade skuespillerne slå sig løs og lade dem give hele armen. Ikke nogen halvflad posering foran kameraet som fotomodeller. Rå følelser, rå kameraføring, lange takes. Dogme-bevægelsen har høstet en hel del guld på hans model.

I ”A Woman Under the Influence” er historien, som skuespillerne skal spinde guld på, om en psykisk syg mor (Gena Rowlands) i en arbejderfamilie, der bryder sammen. Faren, en simpleminded arbejdertype, (Peter Falk, bedre kendt som detektiven Columbo) lader hende indlægge, men den beslutning gnaver i hans samvittighed og æder ham op, så han bliver fortørnet på sig selv og verden og lader sin vrede gå ud over omgivelserne.

Ganske enkelt set-up. Så meget desto mere plads til skuespillet i filmens to-en-halv time. Desværre købte jeg ikke Gena Rowlands præstation. Hun giver alt, hvad hun har som Mabel, der totalt har mistet situationsfornemmelsen. Men jeg følte ofte, at jeg så en en skuespiller, der ihærdigt forsøgte at dykke en i et mentalt ustabilt sind. Nogle tangenter rammer hun plet. Andre er en tand ved siden af. Mystiske ticks. En pærevælling af psykoser. Nu er jeg også en svær mand at overbevise på dette område, da jeg har flere med psykiske lidelser i min omgangskreds.

Gena Rowlands skildring er et stort skridt fra den gammeldags fremstilling af tosseanstalter. Den ros skal hun have. Psykiske sygdomme bliver ikke banaliseret i filmen. Tværtimod. Men hun rammer ikke plet. Desværre.

Til gengæld så byder filmen på mere end blot en enkeltpræstation. Filmen handler nemlig mere om forholdet mellem psykiske syge og pårørende. Og her brillerer specielt Peter Falk der udstråler et virvar af følelser fra frustration og aggression til omsorg og kærlighed. Få film formår at lave en overbevisende skildring af kærlighed, men den rå, realistiske tone og forståelsen for kærlighedens komplekse natur gør skildringen de tos forhold i ”A Woman Under the Influence” uafrysteligt stærk.

Også resten af castet gør deres til, at temaet om forholdet mellem pårørende og psykisk syge efterlader så stærkt et indtryk. Specielt en scene ved et middagsbord, hvor alle kæmper for at lade som om, at alt er normalt og i orden. Den scene alene redder filmen fra de få fejltoner, den rammer undervejs.

Det er måske ikke en af de bedste skildringer af denne form for psykisk sygdom. Der tager Elizabeth Taylor nok prisen i min bog for sit stærke præstation i ”Who’s Afraid of Virginia Woolf?” Men "A Woman Under the Influence" er uden tvivl en af de stærkeste skildringer af forholdet mellem psykisk sygdom og omgivelser.

8/10
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#230 filmz-Bruce 15 år siden

#229 Ja en virkelig god film, som nok ligger lidt væk fra Gøgereden i stil :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: