Hvorfor skal nogen bruger være dobbeltbruger, fordi de ikke lige skriver specielt godt? Det forstår jeg ikke...alle kan jo ikke leve op til de ellers høje standarder, der på filmz.dk...
Døden vender tilbage i god form, og den her gang er der ren udsagt skruer løs.
Typisk Final Destination, men et kig værd hvis man er fan.
7/10
Tog du et smut til USA for at se filmen, for den er ikke udkommet endnu i Danmark.
IK (11081) skrev:
Batman: Under the Red Hood
GENIALT 8P, Buzz er Narniabæver er jeg sikker på 8-O
Så har jeg færdiggjort min DC Universe Animated Original Movies maraton. Der var elleve film jeg skulle igennem, og kvalitetsmæssigt har det ikke altid været lige godt. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at se disse animerede film fra DC. For et par uger siden så jeg nogle afsnit fra den gamle Batman TAS, og begyndte derefter at søge på hvad DC ellers har lavet af spillefilm. Jeg fandt frem til titler som Batman: Mask of the Phantasm og Batman Beyond: Return of the Joker. Begge ganske gode film, som fik mit indre fanboy til at længes efter mere Batman.
Tilbage til filmene. Det var middelmådigheder som Green Lantern First Flight og Green Lantern Emerald Knights, men også positive og uventede overraskelser som Justice League: Crisis on two Earths og Batman Gotham Knight. Wonder Woman og Superman Doomsday er også værd at nævne som blandt de gode. Men den utvivlsomt mest gennemførte, velskrevne og modne af filmene havde jeg gemt til sidst. Her er et par ord om Batman: Under the Red Hood.
Batman: Under the Red Hood er nok en af voldeligste animerede film med en pg13. F-ordet er fraværende, men det er åbenbart mere børnevenligt at høre knogler brække og se blod sprøjte. Jeg fatter ikke den amerikanske aldersgrænse-fis. Men voldelig eller ej, denne film er fandens fed. I Under the Red Hood står Batman overfor den mysteriefulde Red Hood. En delvis selvtægts mand og delvis gangster. Han følger ikke den samme etik som Batman, og tøver ikke med at slå modstandere/kriminelle ihjel. Derudover er der også velkendte karakterer som The Joker, Black Mask og Nightwing i filmen. Selvom filmen har en kort spilletid på ca. 70 min, og er meget tempofuld med en masse action, forbliver det menneskelige drama stadig det centrale. Universelle temaer som sorg, skyld og skillelinjen mellem det gode og onde, er fornemt skildret. Stemmeskuespillet er desuden også fremragende, og animationen er blandt de bedste fra DCs elleve film. Filmmusikken skal også nævnes, som er virkelig stemningsfuld. Det er så forfriskende at se sådan en actionfilm i slutningen af denne sommer, fordi standarden bare har været så lav for store Blockbusters. Batman: Under the Red Hood har meget mere hjerte, sjæl, velkoreograferet action og underholdningsværdig end de fleste film, der er udkommet denne sommer. Stærkt anbefalet.
5/6[/quote
Helt enig, rigtig fed batman film og synes John Dimaggo giver suverænt stemmeskuespil som jokeren og Bruce Greenwood klare sig også rigtig godt som Batman
[quote=wimmie (11095)]Ah, den kære Batsy er kommet langt siden de dage - nu er han jo "one of us" :D
Haha, er jeg glad for at høre, kan ikke lade være med at grine over min vredes udbrud, og jeg var blevet ignorret af 14-16 brugere eller sådan noget, og nu de så kun nede på 4-5 stks, You've all trained me well 8D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Mega Piranha En helt igennem rodebunke af en film. Forsøgte tydeligvis at gøre op for sit lave budget ved at ryste ved at klippe så ofte og hurtigt at det var svært at se nogle af billederne. Dem man så i øvrigt kunne se var ofte stoppet med mislykkede animationer og andet. Var den vellavet? Nej. Var den underholdende? I selskabet ja.
Filmen: 1/6 Underholdningsværdi: 4/6
Batman (1966) En ret fantastisk film. Ikke alene er dens selvbevidst i sine kulisser og kostumer, men manuskriptet er enormt morsomt formuleret, og rammer plet med sin særprægede humor. Det samme gør sig gældende for skuespillerne, som gør sig virkelig godt, fordi man tydeligt fornemmer selbevidstheden i det de leverer. Dog var jeg lidt overrasket over hvor lidt Cesar Romeros Joker kom i spil her. Han blev langt overstrålet af pingvinen og i særdeleshed Catwoman, spillet af den fremragende Lee Meriwether. En film af en hel anden kvalitet, der var en lettelse at betragte ovenpå "Mega Piranha"s hektiske klipning.
Filmen: 7/10
The Room Den famøse film af Tommy Wiseau, er vitterligt en af de bedste dårlige film jeg har set. Ikke alene er dialogen håbløst akavet, og skifter fokus fra sætning til sætning, men udførslen er også mislykket på alle måder. Hver en replik bliver betonet skævt, og filmens begrænsede mængde lokationer er filmet håbløst uinteressant. Hvad der er knapt så morsomt, er filmens enorme repetitive tendenser. De enormt lange sexscener, er nok de mest akavede og mindst sexede scener nogensinde leveret på film. Derudover er der også dialogscener der bliver for tunge at betragte. Her træder særligt scenerne med moderen frem i min hukommelse, fordi de er så helt enormt ens, og i langt højere grad er spillet stift end de er spillet morsomt. En film der helt modsat "Batman" ikke havde den mindste fornemmelse af sin egen forfejlede karakter.
Filmen: 1/6 Underholdningsværdi (i det rette selskab): 5/6 Dracula 3000 Her er en film der i den grad viser hvad en dårlig film er skabt af. For selvom filmen ikke er mislykket på samme måde som "The Room" og "Mega Piranha", er den nøjagtig ligeså, og måske endda endnu mere, ligegyldig. For man kan sige hvad man vil om Wiseaus makværk af en film, men i det mindste havde han intentioner om at lave noget med en pointe. Denne film er komplet ligegyldig. Den er ikke morsom på et selvbevidst plan, den er ikke morsom på et ubevidst plan, og den dræbende lange indledning får på ingen måde opbygget sine karakterer, simpelthen fordi der ikke er nogle karakterer at opbygge. Filmens papirstynde hovedkarakterer er så uinteressante, som de næste kunne være, og således fejler filmen også som semi-horror film. Hvis jeg ikke interesserer mig for karaktererne, hvorfor i alverden skulle jeg så være skræmt, eller overhovedet engageret i filmens plot. En fejl må man også betegne castingen af Langley Kirkwood i rollen som Dracula, som værende. Manden er ikke tilnærmelsesvis så intimiderende, dyrisk eller charmerende som tidligere portrætteringer af karakteren har været det. En film der fejler på sin historie, sine karakterer og måske for genren værst af alt, ikke underholder det mindste. Et gabende kedeligt bekendtskab.
Filmen: 1/6 Underholdningsværdi: 1/6
The Rock Hvordan får man mon en Michael Bay film til at ligne filmkunst af højeste kaliber. Tjo, man kunne jo prøve at sætte film som "Mega Piranha", "The Room" og særligt "Dracula 3000", på inden man lade sig selv får en vejrtrækning med "The Rock". Pludselig fremstår, eller det gjorde den i hvert fald for mig, filmen som værende af en helt anden kaliber. Det er måske ikke helt sandt, jeg har egentlig altid synes godt om "The Rock", men hvor var det dog en befrielse at se en film der var i besiddelse af et sammenhængende plot, nogle ganske interessante karakterer og nogle ofte ret flotte billeder, ovenpå de rodede og kluntede film vi tidligere på aftenen sad igennem. Ganske vist havde vi et lille afbræk med den vellykkede "Batman", men ikke desto mindre var det næsten som at vende hjem at påbegynde denne film. "The Rock" er actionfilm når de er bedst, og både Sean Connery, Nic Cage og Ed Harris formår virkelig at gøre meget med deres karakterer, som da også har nogle ret velskrevne one-liners hver især.
Tropic Thunder Ja så var klokken blevet mange, og "Tropic Thunder" røg på. Egentlig bare som baggrundsstøj, men med den tiltagende træthed, steg fokus på filmen. Jeg har ikke mange ord at sætte på denne film. Min entusiasme omkring den er nok dalet en smule siden jeg så den i biografen, men hvad der stadig står ud som værende yderst vellykket, er Robert Downey Jr. og Tom Cruise, som er fyldt med humoristiske guldkorn. Ben Stiller kører mere eller mindre på rutinen, og selvom det ikke er dårligt, er det heller ikke overvældende. Arbejdet han har gjort som instruktør må man dog tage hatten af for, og filmen er formentlig en af de mere ambitiøse komedier i de seneste år, som ellers har været domineret af ofte umorsomme romantiske komedier og ligeligt uinteressante spoof-film. Heldigvis er der små afbræk i denne tendens, og "Tropic Thunder" en fin film.
Filmen: 6/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Ah, den kære Batsy er kommet langt siden de dage - nu er han jo "one of us" :D
Hehe YAY er kommet med i klubben mangler bare at blive gammel nok så kommer jeg i bat kostume til julefrokosten med en nissehue på 8-P
IK# Er enig med din andmelde fremragende tegnefilm og rigtig brutal synes jeg, og John Dimaggo spiller suverænt som jokeren og Bruce Greenwood levere nu os en fed stemme til batman
#11102 Ignorre lige det indlæg, det blev noget rod og jeg kom på en eller anden mærkelig grund til at ikke at sige rette det indlæg og lavede bare et nyt .
Helt enig, rigtig fed batman film og synes John Dimaggo giver suverænt stemmeskuespil som jokeren og Bruce Greenwood klare sig også rigtig godt som Batman
Ja, de begge gør et fortræffeligt arbejde. Filmens intro/prolog er desuden også mesterligt eksekveret. Man kunne bare føle at der var en fed film i vente.
Ja, de begge gør et fortræffeligt arbejde. Filmens intro/prolog er desuden også mesterligt eksekveret. Man kunne bare føle at der var en fed film i vente.
Enig, jeg tror Bruce Greenwood vil være fed som en gammel batman, han skal dog lige have lidt større muskler vis det skal være i stil med Frank Millers batman :)
Batman Beyond med Bruce Greenwood og Shia Lebouef. Haha!
Haha, jeg har intet imod Shia men som batman NEJ TAK 8P så måske Joseph Gordon Levitt, eller måske Jake Gyllenhall 8P
men så længe Bay holder sig langt væk er jeg frisk på et batman beyond, dog vil jeg mene at vi skal have en ældre batman til beyond som Clint Eastwood, men han vil sikkert sige nej det jeg sikker på men kunne være fedt at se ham som en gammel Bruce Wayne
Mark strong kunne egentlig gøre en god Mr Freeze eller Kevin spacy
nu snakker jeg for meget sorry
#11101 Fellaheen 14 år siden
Men Narniabæver skriver jo enormt godt?
#11102 Batsy 14 år siden
#11103 Collateral 14 år siden
En helt igennem rodebunke af en film. Forsøgte tydeligvis at gøre op for sit lave budget ved at ryste ved at klippe så ofte og hurtigt at det var svært at se nogle af billederne. Dem man så i øvrigt kunne se var ofte stoppet med mislykkede animationer og andet. Var den vellavet? Nej. Var den underholdende? I selskabet ja.
Filmen: 1/6
Underholdningsværdi: 4/6
Batman (1966)
En ret fantastisk film. Ikke alene er dens selvbevidst i sine kulisser og kostumer, men manuskriptet er enormt morsomt formuleret, og rammer plet med sin særprægede humor. Det samme gør sig gældende for skuespillerne, som gør sig virkelig godt, fordi man tydeligt fornemmer selbevidstheden i det de leverer. Dog var jeg lidt overrasket over hvor lidt Cesar Romeros Joker kom i spil her. Han blev langt overstrålet af pingvinen og i særdeleshed Catwoman, spillet af den fremragende Lee Meriwether. En film af en hel anden kvalitet, der var en lettelse at betragte ovenpå "Mega Piranha"s hektiske klipning.
The Room
Den famøse film af Tommy Wiseau, er vitterligt en af de bedste dårlige film jeg har set. Ikke alene er dialogen håbløst akavet, og skifter fokus fra sætning til sætning, men udførslen er også mislykket på alle måder. Hver en replik bliver betonet skævt, og filmens begrænsede mængde lokationer er filmet håbløst uinteressant. Hvad der er knapt så morsomt, er filmens enorme repetitive tendenser. De enormt lange sexscener, er nok de mest akavede og mindst sexede scener nogensinde leveret på film. Derudover er der også dialogscener der bliver for tunge at betragte. Her træder særligt scenerne med moderen frem i min hukommelse, fordi de er så helt enormt ens, og i langt højere grad er spillet stift end de er spillet morsomt. En film der helt modsat "Batman" ikke havde den mindste fornemmelse af sin egen forfejlede karakter.
Underholdningsværdi (i det rette selskab): 5/6
Dracula 3000
Her er en film der i den grad viser hvad en dårlig film er skabt af. For selvom filmen ikke er mislykket på samme måde som "The Room" og "Mega Piranha", er den nøjagtig ligeså, og måske endda endnu mere, ligegyldig. For man kan sige hvad man vil om Wiseaus makværk af en film, men i det mindste havde han intentioner om at lave noget med en pointe. Denne film er komplet ligegyldig. Den er ikke morsom på et selvbevidst plan, den er ikke morsom på et ubevidst plan, og den dræbende lange indledning får på ingen måde opbygget sine karakterer, simpelthen fordi der ikke er nogle karakterer at opbygge. Filmens papirstynde hovedkarakterer er så uinteressante, som de næste kunne være, og således fejler filmen også som semi-horror film. Hvis jeg ikke interesserer mig for karaktererne, hvorfor i alverden skulle jeg så være skræmt, eller overhovedet engageret i filmens plot. En fejl må man også betegne castingen af Langley Kirkwood i rollen som Dracula, som værende. Manden er ikke tilnærmelsesvis så intimiderende, dyrisk eller charmerende som tidligere portrætteringer af karakteren har været det. En film der fejler på sin historie, sine karakterer og måske for genren værst af alt, ikke underholder det mindste. Et gabende kedeligt bekendtskab.
Underholdningsværdi: 1/6
The Rock
Hvordan får man mon en Michael Bay film til at ligne filmkunst af højeste kaliber. Tjo, man kunne jo prøve at sætte film som "Mega Piranha", "The Room" og særligt "Dracula 3000", på inden man lade sig selv får en vejrtrækning med "The Rock". Pludselig fremstår, eller det gjorde den i hvert fald for mig, filmen som værende af en helt anden kaliber. Det er måske ikke helt sandt, jeg har egentlig altid synes godt om "The Rock", men hvor var det dog en befrielse at se en film der var i besiddelse af et sammenhængende plot, nogle ganske interessante karakterer og nogle ofte ret flotte billeder, ovenpå de rodede og kluntede film vi tidligere på aftenen sad igennem. Ganske vist havde vi et lille afbræk med den vellykkede "Batman", men ikke desto mindre var det næsten som at vende hjem at påbegynde denne film. "The Rock" er actionfilm når de er bedst, og både Sean Connery, Nic Cage og Ed Harris formår virkelig at gøre meget med deres karakterer, som da også har nogle ret velskrevne one-liners hver især.
Tropic Thunder
Ja så var klokken blevet mange, og "Tropic Thunder" røg på. Egentlig bare som baggrundsstøj, men med den tiltagende træthed, steg fokus på filmen. Jeg har ikke mange ord at sætte på denne film. Min entusiasme omkring den er nok dalet en smule siden jeg så den i biografen, men hvad der stadig står ud som værende yderst vellykket, er Robert Downey Jr. og Tom Cruise, som er fyldt med humoristiske guldkorn. Ben Stiller kører mere eller mindre på rutinen, og selvom det ikke er dårligt, er det heller ikke overvældende. Arbejdet han har gjort som instruktør må man dog tage hatten af for, og filmen er formentlig en af de mere ambitiøse komedier i de seneste år, som ellers har været domineret af ofte umorsomme romantiske komedier og ligeligt uinteressante spoof-film. Heldigvis er der små afbræk i denne tendens, og "Tropic Thunder" en fin film.
Filmen: 6/10
#11104 Batsy 14 år siden
Hehe YAY er kommet med i klubben mangler bare at blive gammel nok så kommer jeg i bat kostume til julefrokosten med en nissehue på 8-P
IK# Er enig med din andmelde fremragende tegnefilm og rigtig brutal synes jeg, og John Dimaggo spiller suverænt som jokeren og Bruce Greenwood levere nu os en fed stemme til batman
#11105 Skeloboy 14 år siden
Men så kan der være noget andet i vejen, eller også gider han bare ikke skrive lange kommentarer.
Synes det er ret arrogant at antage, at nogen er trolls, fordi de lige skriver lidt underligt.
#11106 Batsy 14 år siden
#11107 IK 14 år siden
#11108 Batsy 14 år siden
Enig, jeg tror Bruce Greenwood vil være fed som en gammel batman, han skal dog lige have lidt større muskler vis det skal være i stil med Frank Millers batman :)
#11109 IK 14 år siden
#11110 Batsy 14 år siden
Haha, jeg har intet imod Shia men som batman NEJ TAK 8P så måske Joseph Gordon Levitt, eller måske Jake Gyllenhall 8P
men så længe Bay holder sig langt væk er jeg frisk på et batman beyond, dog vil jeg mene at vi skal have en ældre batman til beyond som Clint Eastwood, men han vil sikkert sige nej det jeg sikker på men kunne være fedt at se ham som en gammel Bruce Wayne
Mark strong kunne egentlig gøre en god Mr Freeze eller Kevin spacy
nu snakker jeg for meget sorry