Gravatar

#11141 Bobby Singer 14 år siden

Så lige Predators her for en times tid siden og efter de mildest talt blandede anmeldelserne den har fået, var jeg oprigtig talt overrasket. Den er tro mod originalen og damn hvor er det forfriskende at se en moderne action/effekt film hvor selve effekterne for det meste er practical effects og de fleste af omgivelser var sets. Det var sgu mildest talt en glædelige overraskelse og en mere end værdig tilføjelse til den originale "Predator" efter min mening.

I øvrigt var den sindssygt flot filmet og iscenesat: specielt en scene hvor en Yakuza gangster ,med et katana, bekæmper en predator på en stor åben græsmærk er umådelig flot. Det er let, ved første øjekast, at afskrive "Predators" som et endnu et billigt forsøg på at tjene hurtige penge på en anerkendt franchise, men det er en skam hvis man ikke giver den en chance, da den virkelig er sammensat af godt gammelt håndværk med rigtige stuntmænd der risikere liv og lemmer,der resulterer i nogle flot opsatte actionsekvenser.

Her gik jeg rundt og troede at man ikke lavede action/effekt film på den måde mere, men her blev jeg da lige sat på plads. Fed, fed film.

I øvrigt er Adrian Brody og Laurence Fishburne begge fremragende.

Old school action af den bedste slags!

4(store stjerner)/6
Idjit
Gravatar

#11142 Babo84 14 år siden

SAMCRO (11141) skrev:
Old school action af den bedste slags!

Hold da helt ferie hvor er jeg uenig. Nå, men jeg fandt den stinkende ringe på alle punkter.
Gravatar

#11143 Bobby Singer 14 år siden

#11142 tillykke...
Idjit
Gravatar

#11144 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo84 (11142) skrev:
jeg fandt den stinkende ringe på alle punkter
Gav du den ikke 4 eller 5 på IMDb?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11145 Nicki52 14 år siden

Die Hard
"Yippee-ki-yay, motherfucker"
Denne film kan aldrig blive for gammel eller glemt. Bruce Willis spiller New York poiltibetjenten John McClane der rejser til Californien for at komme til en julefest på hans kones nye arbejde. Men snart kommer der mænd ind i bygningen og skyder. Så må John McClane klarer ærterne.

Det er som sagt en uddødelig klassiker hvor vi bliver godt underholt af action og sarkastiske John McClane.

Filmen: 8/10

Ekstra matrialet er meget begrænset. Der en lille kort film om hvordan de lavede en special effect eksplosion. Så står der cast hvor der er en lille biografi og filmografi til skuespillerene der var markant med, Også er der en trailer til filmen.

Ekstramatrialet: 2/10

Samlet vurdering: 8/10, 4/6

Bram Stoker's Dracula
Uhh, det var en lang god film om Dracula. Francis Ford Coppola udgave af Stoker's bog om Dracula. Karakterene i filmen er så stærke, at man allerede føler man har lært dem at kende efter en halv time. Alle skuespillerne spiller fremragene, Gary Oldman som Dracula, Keanu Reeves som Jonathan Harker, Winona Ryder som Mina/Elisabeta og Sir Anthony Hopkins som Van Helsing. Location var fed og flot lavet. Gode effekter. Overraskende historie. Bliv især overrasket at Dracula kan forvandle sig til ulve og gnavere. Har rigtig god make-up, masker og fede kostumer.

Filmen: 9/10

Ekstramatrialet består af filmens trailer, trailer til dvdafspiller som man undrer sig over hvad laver på disken. Der var også skuespillernes og Coppola filmografi. Men det meste intressante var at læse om kostumer og se den halv times dokumentar hvordan de har lavet filmen. Det var virkeligt et stort plus. Se hvordan Coppola er, se hvordan de har lavet alle de forskellige scener. Se hvor mange kræfter de har brugt for at gøre den film til virkelighed.

Ekstramatrialet: 8/10

Samlet vurdering: 9/10, 5/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#11146 misuma 14 år siden

Ikke en film som sådan, men et program på Animal Planet. "Attack Of The Giant Jellyfish" eller noget i den dur. Skræmmende oplysninger om hvordan de har udviklede sig siden tidernes morgen både i mængde og størrelse og hvorledes disse har invaderede nye områder.

Bedre og mere uhyggelig end de fleste 'Creature Feature's'. 5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11147 HonoDelLoce 14 år siden

The Big Lebowski

Det var ved at være nogle år siden, at jeg har fået den set, og da jeg ikke lige kunne finde en god bog at læse i sengen i går aftes, valgte jeg at sætte The Dude på, selvom jeg egentlig har en aftale med mig selv om ikke at se film efter jeg er gået i seng (jeg er ekstremt dårlig til at huske at sove så :D ).

Vi kender vel alle filmen, dens styrker og svagheder (HA!). Men jeg havde faktisk helt glemt hvor sjov den er! Især Walters ubønhørlige mani med at få hevet Vietnam ind i ALT!

Jeg er ikke den bedste anmelder - og slet ikke, når jeg har sovet til klokken 10! Men jeg er dog ekstremt god til lige at slutte af med en karakter..!

5/6!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#11148 Lord Beef Jerky 14 år siden

#11147 Jeg synes ikke, du er ekstrem god til at slutte af med en karakter.... The Big Lebowski er sgu da en 6/6'er!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11149 chronaden 14 år siden

Elsker den her:

"And You Know, He's Got Emotional Problems, Man."
"You Mean... Beyond Pacifism?"
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#11150 HonoDelLoce 14 år siden

Lord Beef Jerky (11148) skrev:
#11147 Jeg synes ikke, du er ekstrem god til at slutte af med en karakter.... The Big Lebowski er sgu da en 6/6'er!

Du kan s'gu ikke indvende noget imod, at jeg sluttede af med en karakter! ;)

That rug really tied the room together! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: