Jeg er bare så heldig, at have nogle film med en mand som laver film af så svingende kvalitet, at det er totalt forståeligt. Jeg tror simpelthen at denne film er opstået på følgende måde:
Steven Seagal: Hej Michael, nu skal vi dælme lave en blokbuster som sparker røv Instruktør Michael Keusch: Hej Steven, er der noget bestemt projekt som du har tænkt på? Steven: Jeg vil bare være en army mand som uddeler nogen bank!!! Michael: Hvad med det der projekt som Sylvester Stallone har gang i? Der kommer jo en masse andre store stjerner med, det bliver en kæmpe succes tror jeg. Steven: kommer mit navn øverst? Michael: nej Steven: nå, hmm det ved jeg ikke rigtigt? Bliver jeg så den stærkeste? Michael: nej det tror jeg ikke du skal regne med. Steven: nå, så ved jeg altså ikke helt, men så bliver jeg ham som skal banke alle bøllerne ik’? Michael: nej det tror jeg altså heller ikke du skal regne med. Steven: så er min egen ide bedre. Michael: ? Steven: Jo for fanden, jeg skal være sådan en army gut, som bare ved det hele, og kan det hele. Også gider jeg pludselig ikke være en del af army’en mere, også vil de pludselig slette min hjerne, også nakker… Michael: sletter din hjerne? Jamen så kan du jo ikke noget mere? Det bliver da en kort film. Steven: …. Så sletter de sgu da bare huskeren, det er ikke så vigtigt, men så slipper jeg ud af det her mega højteknologiske sted, meget meget hemmeligt sted, også nakker jeg de 6000 soldater som er på det sted, inden jeg skrider. Også kører jeg ud til en tankstation hvor jeg.. Michael: lige et øjeblik Steven, du kan altså ikke dræbe 6000 soldater! Steven: hvorfor ikke? Michael: det er lige i overkanten, kan vi ikke nøjes med 2 – 3 Steven: 2000 – 3000 det er også ok Michael: nej 2 – 3 personer Steven: Hvad mand, ikke flere? Michael: nej ikke flere. Steven: Nå….men så jeg fandme have en fed vest og nogle Camel støvler på i hele filmen Michael: ja det er ok, det er der aldrig nogen som opdager Steven: nå, men så er jeg jo lige stukket af, også fanger de mig igen fordi jeg nakker 3 banditter på en tank, bemærk jeg sagde kun 3 ik’. Også i mellemtiden har army’en sgu lige mistet deres bedste fly ever ik’. Ja og det er jo kun mig som kan hente det, så det gør jeg. Og jeg havde tænkt at det skulle ende i Afghanistan, med en terrorist som kun taler engelsk ik’. Så henter jeg flyet og sprænger hele Afghanistan i luften. Michael: nej Steve for ind i h….. du kan ikke nakke et helt land, det går ikke. Steve: nå? Hvorfor ikke? Michael: det gør en helt ikke Steven: nå? Hvorfor må Sylvester når jeg ikke må? Michael: han sprængte russerne i luften Steven: nå!!! Så får ham der terroristen bare en masse forskellige til at rende rundt i stedet for, det er for resten meget vigtigt at de der terrorister har sådan et tørklæde på fra Palæstina. Michael: hvorfor det? Steven: jeg har fået et godt tilbud på dem Michael: aahh Steven: øøhh tror du for resten af terroristerne kan køre i Land Rover? Michael: hvorfor det? Steven: vi kan få et godt sponsorat ud af det Michael: self kan de det, får jeg en fed øse? Steven: Nej, men vi kan lave den i Romanien, det ligner Afghanistan helt vildt, også kan vi nøjes med at betale det halve for at lave filmen, hvad siger du så??? Er det hele bare ikke godt planlagt? Og vi to kommer til at tjene kassen, det er Oscar materiale vi snakker her. Michael: jo det lyder sgu godt i mine øre Steven: hey mens jeg husker det, så har jeg en ide til en anden film, Kapring på dybt vand, noget med en ubåd og ufo’er, måske zombier, jeg ved sgu ikke helt med dem. Michael: Lad os nu lige lave det her, også lad os kigge på det andet bagefter.
Og nogenlunde sådan er filmen også, hvilket er skræmmende dårligt, også selvom jeg i min beskrivelse har forsøgt at være morsom, så var filmen det ikke. Men dog skal Steven Seagal have at han forstår at få nogle ok lækre damer med i sine film :)
Nå, men jeg kan heller ikke give den her film nogen karakter over 0, det er den simpelthen for dårlig til.
Så fik jeg også genset "Spider-Man 3", filmen som alle folk på jordkloden åbenbart hader. Den har helt klart sine problemer, det virker som om de har haft 117 ideer og i stedet for at koge dem ned, har de bare valgt at putte det hele ned i gryden på en gang. I længden bliver det også lidt for meget og man kunne have ønsket, at de havde valgt en lidt mere fokuseret handling. En anden ting der ikke fungerer helt så godt i denne omgang er selve komikken. 2'eren havde noget nær den perfekte balance gang mellem det seriøse og det sjove, men grundet 3'erens mange handlingsforløb kommer der nogle gange en scene der skal forstille at være sjov, lige efter en meget seriøs scene, så den flydende overgang fra 2'eren mellem komik og alvor, drukner lidt i mellem det hele.
Jeg hadede dog ikke alle 3'erens muntre stunder og en af dem jeg fandt underholdende, er nok en af de mest hadede sekvenser fra filmen, nemlig hele danse sekvensen på Jazz klubben. Ja den er fjollet og de kører den måske lige en tand for længe, men den bryder seriøsiteten en smule og viser, at de også turde at have lidt sjov på en dyr hollywood produktion.
Actionsekvenserne er selvfølgelig også endnu vildere og endnu større denne gang og jeg var faktisk fint underholdt. Der er meget mere knald på end i de to foregående film og det er ganske god popcorns underholdning.
Christopher Young gør et fint stykke arbejde, efter at Danny Elfman forlod jobbet, og specielt nummeret der spiller under sandmans oprindelse, der hvor han "samler" sig selv sammen for første gang er rigtigt imponerende og ligeså er selve scenen.
Så alt i alt en fin 3'er, der samler alle trådene fra de forrige film og afslutter handlingen på tilfredsstillende vis.
Personligt så jeg gerne at de bare stoppede nu, mens legen stadig er god, men som vi alle ved kommer der også en 4'er og jeg er forholdsvis skeptisk over dette, for 3'eren afrunder ligesom det hele ganske godt.
Gode elementer i denne Clive Owen/NaomI Watts krimi, inklusive et fedt shootout, men desværre spoleres helheden af dumme tilfældigheder, amatøragtig optræden ad professionelle agenter og politifolk og ikke mindst et par himmeldårlige dialogsekvenser, krydret med en lorteslutning. Superflot billed og god lyd.
5/10
Generation Kill - BD - afsnit 1
Efter at have gennemlæst nogle anmeldelser, deriblandt blu-ray.com's rave review, var det med store forventninger, at afsnit 1 af 7, blev smidt i afspilleren. Men det var en ret sløv indledning. Et persongalleri med 95% idioter i den amerikanske marine, med munde som skraldespande. Absolut flot setup af HBO og er det meningen, at man skal synes de mindst intelligente ryger i den amerikanske hær, jamen så er pointen gået ind.
Det er ganske muligt, at dette er den korrekte skildring af de amerikanske marinesoldater og denne delings indtog i Irak, men indtil videre er der ingen at identificere sig med, med mindre man er en idiot ved navn Brian i en Opel Corsa med 120 km/t på Åboulevarden, som sikkert synes disse gutter er toppen af rollemodels hierakiet.
Jo, der ER potentiale til noget godt. Måske endda noget rigtig godt. Men første afsnit fik mig ikke gjort nok interesseret i disse mænds skæbne. Ja faktisk ville jeg ikke have noget imod, at et Scud missil fjernede halvdelen af regimentet.
Første afsnit af Band of Brothers beskrev "the marines" anno 1942, så man efter to timer var et med disse fyre og parat til at følge disse mænds videre færd. Det er gået støt ned ad bakke, hvis Generation Kill er Darwins udviklingsteori i fuld flor, for det her er Mensa * -1, der sendes ud for at beskytte den vestlige verden. Hvis det er det bedste vi kan præstere, så gør det måske ikke noget, hvis det er fjenden der vinder næste gang.
Hmmm. Må vente og se.
5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
A Touch of Zen, 1969(1971) Først skal det lige nævnes, at jeg har set en 170 min version, selvom den står til at være 200 min. Kan dog på ingen måde finde ud af, hvad forskellen er.
A Touch of Zen er en af de helt store og tidlige film indenfor wuxia-genren, som Ang Lee senere har gjort umådelig populær med Crouching Tiger, og det er meget let at se inspirationen.
Filmen indeholder alt: lidt mystik, lidt kærlighed, politiske intriger og ikke mindst velkoreograferede kampscener. Bortset fra de forældede "wush" og "sjoosh"-lyde, så er de stadig ganske, ganske holdbare. En film, der indeholder så meget, skal selvfølgelig være omkring de tre timer, og det er tre timer godt brugt.
Historien involverer en smuk krigerkvinde, en ophøjet(og selvfølgelig umådelig dygtig kæmper) munk og magtfulde mænd, samt selvfølgelig hovedpersonen, der er en 30+-årig ugift mand, der ender lidt tilfældigt i disse intriger. Den starter som en lille historie i en fredelig by, men efterhånden som historien udspiller sig, kommer den forbi buddhistisk filosofi, storpolitik og en masse kampscener. Altsammen flot og veludført med undtagelse af enkelte underlige kameraklip.
En episk wuxia, der ikke står tilbage for Ang Lee eller Zhang Yimou.
A Touch of Zen, 1969(1971) Først skal det lige nævnes, at jeg har set en 170 min version, selvom den står til at være 200 min. Kan dog på ingen måde finde ud af, hvad forskellen er.
#1159: Ja, hvad længden angår får man desværre ikke et entydigt svar.
Mht. kvaliteten er det en helt anden sag; f.eks. fremgår det tydeligt af billedsammenligningen med den franske udgivelse, at billedet på Optimum-udgivelsen er beskåret. Det undrer mig desværre ikke, da det firma har det med at smide udgivelser i dårlig kvalitet på markedet.
#1151 Kiksmann 15 år siden
Jeg er bare så heldig, at have nogle film med en mand som laver film af så svingende kvalitet, at det er totalt forståeligt. Jeg tror simpelthen at denne film er opstået på følgende måde:
Steven Seagal: Hej Michael, nu skal vi dælme lave en blokbuster som sparker røv
Instruktør Michael Keusch: Hej Steven, er der noget bestemt projekt som du har tænkt på?
Steven: Jeg vil bare være en army mand som uddeler nogen bank!!!
Michael: Hvad med det der projekt som Sylvester Stallone har gang i? Der kommer jo en masse andre store stjerner med, det bliver en kæmpe succes tror jeg.
Steven: kommer mit navn øverst?
Michael: nej
Steven: nå, hmm det ved jeg ikke rigtigt? Bliver jeg så den stærkeste?
Michael: nej det tror jeg ikke du skal regne med.
Steven: nå, så ved jeg altså ikke helt, men så bliver jeg ham som skal banke alle bøllerne ik’?
Michael: nej det tror jeg altså heller ikke du skal regne med.
Steven: så er min egen ide bedre.
Michael: ?
Steven: Jo for fanden, jeg skal være sådan en army gut, som bare ved det hele, og kan det hele. Også gider jeg pludselig ikke være en del af army’en mere, også vil de pludselig slette min hjerne, også nakker…
Michael: sletter din hjerne? Jamen så kan du jo ikke noget mere? Det bliver da en kort film.
Steven: …. Så sletter de sgu da bare huskeren, det er ikke så vigtigt, men så slipper jeg ud af det her mega højteknologiske sted, meget meget hemmeligt sted, også nakker jeg de 6000 soldater som er på det sted, inden jeg skrider. Også kører jeg ud til en tankstation hvor jeg..
Michael: lige et øjeblik Steven, du kan altså ikke dræbe 6000 soldater!
Steven: hvorfor ikke?
Michael: det er lige i overkanten, kan vi ikke nøjes med 2 – 3
Steven: 2000 – 3000 det er også ok
Michael: nej 2 – 3 personer
Steven: Hvad mand, ikke flere?
Michael: nej ikke flere.
Steven: Nå….men så jeg fandme have en fed vest og nogle Camel støvler på i hele filmen
Michael: ja det er ok, det er der aldrig nogen som opdager
Steven: nå, men så er jeg jo lige stukket af, også fanger de mig igen fordi jeg nakker 3 banditter på en tank, bemærk jeg sagde kun 3 ik’. Også i mellemtiden har army’en sgu lige mistet deres bedste fly ever ik’. Ja og det er jo kun mig som kan hente det, så det gør jeg. Og jeg havde tænkt at det skulle ende i Afghanistan, med en terrorist som kun taler engelsk ik’. Så henter jeg flyet og sprænger hele Afghanistan i luften.
Michael: nej Steve for ind i h….. du kan ikke nakke et helt land, det går ikke.
Steve: nå? Hvorfor ikke?
Michael: det gør en helt ikke
Steven: nå? Hvorfor må Sylvester når jeg ikke må?
Michael: han sprængte russerne i luften
Steven: nå!!! Så får ham der terroristen bare en masse forskellige til at rende rundt i stedet for, det er for resten meget vigtigt at de der terrorister har sådan et tørklæde på fra Palæstina.
Michael: hvorfor det?
Steven: jeg har fået et godt tilbud på dem
Michael: aahh
Steven: øøhh tror du for resten af terroristerne kan køre i Land Rover?
Michael: hvorfor det?
Steven: vi kan få et godt sponsorat ud af det
Michael: self kan de det, får jeg en fed øse?
Steven: Nej, men vi kan lave den i Romanien, det ligner Afghanistan helt vildt, også kan vi nøjes med at betale det halve for at lave filmen, hvad siger du så??? Er det hele bare ikke godt planlagt? Og vi to kommer til at tjene kassen, det er Oscar materiale vi snakker her.
Michael: jo det lyder sgu godt i mine øre
Steven: hey mens jeg husker det, så har jeg en ide til en anden film, Kapring på dybt vand, noget med en ubåd og ufo’er, måske zombier, jeg ved sgu ikke helt med dem.
Michael: Lad os nu lige lave det her, også lad os kigge på det andet bagefter.
Og nogenlunde sådan er filmen også, hvilket er skræmmende dårligt, også selvom jeg i min beskrivelse har forsøgt at være morsom, så var filmen det ikke. Men dog skal Steven Seagal have at han forstår at få nogle ok lækre damer med i sine film :)
Nå, men jeg kan heller ikke give den her film nogen karakter over 0, det er den simpelthen for dårlig til.
0/6
#1152 evermind 15 år siden
Haha, fedeste anmeldelse længe!! :D
Får sgu helt lyst til at se den, hehe.
#1153 Bobby Singer 15 år siden
Så fik jeg også genset "Spider-Man 3", filmen som alle folk på jordkloden åbenbart hader. Den har helt klart sine problemer, det virker som om de har haft 117 ideer og i stedet for at koge dem ned, har de bare valgt at putte det hele ned i gryden på en gang. I længden bliver det også lidt for meget og man kunne have ønsket, at de havde valgt en lidt mere fokuseret handling. En anden ting der ikke fungerer helt så godt i denne omgang er selve komikken. 2'eren havde noget nær den perfekte balance gang mellem det seriøse og det sjove, men grundet 3'erens mange handlingsforløb kommer der nogle gange en scene der skal forstille at være sjov, lige efter en meget seriøs scene, så den flydende overgang fra 2'eren mellem komik og alvor, drukner lidt i mellem det hele.
Jeg hadede dog ikke alle 3'erens muntre stunder og en af dem jeg fandt underholdende, er nok en af de mest hadede sekvenser fra filmen, nemlig hele danse sekvensen på Jazz klubben. Ja den er fjollet og de kører den måske lige en tand for længe, men den bryder seriøsiteten en smule og viser, at de også turde at have lidt sjov på en dyr hollywood produktion.
Actionsekvenserne er selvfølgelig også endnu vildere og endnu større denne gang og jeg var faktisk fint underholdt. Der er meget mere knald på end i de to foregående film og det er ganske god popcorns underholdning.
Christopher Young gør et fint stykke arbejde, efter at Danny Elfman forlod jobbet, og specielt nummeret der spiller under sandmans oprindelse, der hvor han "samler" sig selv sammen for første gang er rigtigt imponerende og ligeså er selve scenen.
Så alt i alt en fin 3'er, der samler alle trådene fra de forrige film og afslutter handlingen på tilfredsstillende vis.
Personligt så jeg gerne at de bare stoppede nu, mens legen stadig er god, men som vi alle ved kommer der også en 4'er og jeg er forholdsvis skeptisk over dette, for 3'eren afrunder ligesom det hele ganske godt.
4/6
#1154 filmz-Bruce 15 år siden
Gode elementer i denne Clive Owen/NaomI Watts krimi, inklusive et fedt shootout, men desværre spoleres helheden af dumme tilfældigheder, amatøragtig optræden ad professionelle agenter og politifolk og ikke mindst et par himmeldårlige dialogsekvenser, krydret med en lorteslutning. Superflot billed og god lyd.
5/10
Generation Kill - BD - afsnit 1
Efter at have gennemlæst nogle anmeldelser, deriblandt blu-ray.com's rave review, var det med store forventninger, at afsnit 1 af 7, blev smidt i afspilleren. Men det var en ret sløv indledning. Et persongalleri med 95% idioter i den amerikanske marine, med munde som skraldespande. Absolut flot setup af HBO og er det meningen, at man skal synes de mindst intelligente ryger i den amerikanske hær, jamen så er pointen gået ind.
Det er ganske muligt, at dette er den korrekte skildring af de amerikanske marinesoldater og denne delings indtog i Irak, men indtil videre er der ingen at identificere sig med, med mindre man er en idiot ved navn Brian i en Opel Corsa med 120 km/t på Åboulevarden, som sikkert synes disse gutter er toppen af rollemodels hierakiet.
Jo, der ER potentiale til noget godt. Måske endda noget rigtig godt. Men første afsnit fik mig ikke gjort nok interesseret i disse mænds skæbne. Ja faktisk ville jeg ikke have noget imod, at et Scud missil fjernede halvdelen af regimentet.
Første afsnit af Band of Brothers beskrev "the marines" anno 1942, så man efter to timer var et med disse fyre og parat til at følge disse mænds videre færd. Det er gået støt ned ad bakke, hvis Generation Kill er Darwins udviklingsteori i fuld flor, for det her er Mensa * -1, der sendes ud for at beskytte den vestlige verden. Hvis det er det bedste vi kan præstere, så gør det måske ikke noget, hvis det er fjenden der vinder næste gang.
Hmmm. Må vente og se.
5/10
#1155 Bony 15 år siden
* eller i hvert fald på mit udstyr.
#1156 Skeloboy 15 år siden
Først skal det lige nævnes, at jeg har set en 170 min version, selvom den står til at være 200 min. Kan dog på ingen måde finde ud af, hvad forskellen er.
A Touch of Zen er en af de helt store og tidlige film indenfor wuxia-genren, som Ang Lee senere har gjort umådelig populær med Crouching Tiger, og det er meget let at se inspirationen.
Filmen indeholder alt: lidt mystik, lidt kærlighed, politiske intriger og ikke mindst velkoreograferede kampscener. Bortset fra de forældede "wush" og "sjoosh"-lyde, så er de stadig ganske, ganske holdbare. En film, der indeholder så meget, skal selvfølgelig være omkring de tre timer, og det er tre timer godt brugt.
Historien involverer en smuk krigerkvinde, en ophøjet(og selvfølgelig umådelig dygtig kæmper) munk og magtfulde mænd, samt selvfølgelig hovedpersonen, der er en 30+-årig ugift mand, der ender lidt tilfældigt i disse intriger. Den starter som en lille historie i en fredelig by, men efterhånden som historien udspiller sig, kommer den forbi buddhistisk filosofi, storpolitik og en masse kampscener. Altsammen flot og veludført med undtagelse af enkelte underlige kameraklip.
En episk wuxia, der ikke står tilbage for Ang Lee eller Zhang Yimou.
5/6
Køb på Play <<< hvor svært kan det være!
#1157 duuk74 15 år siden
Lyder spændende
#1158 Highland Park 15 år siden
Se indlæg nr. 5 & 6 på denne side:
http://adg.invisionzone.com/index.php?showtopic=69...
Samt nederst på denne side:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid...
#1159 Skeloboy 15 år siden
Mht. kvalitet af min R2-udgave, kan jeg ikke sige så meget, for det er ikke noget, jeg går rigtig meget op i
#1160 Highland Park 15 år siden
Mht. kvaliteten er det en helt anden sag; f.eks. fremgår det tydeligt af billedsammenligningen med den franske udgivelse, at billedet på Optimum-udgivelsen er beskåret. Det undrer mig desværre ikke, da det firma har det med at smide udgivelser i dårlig kvalitet på markedet.