#11529 Glæder mig du havde en lækker oplevelse Mr. Lyndon:) Som du måske (eller måske ikke?) har bemærket, om ikke andet via Facebook, så havde jeg ligeså en fantastisk oplevelse med Drive. For mig nok Refn's bedste film.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#11531 Det så jeg ja. Om det er Refns bedste film, er svært for mig at sige (er VILD med Bleeder), også fordi de er ret forskellige. Men det er jo kun godt.
Lige kommet hjem fra biografen efter og ha set The Bridge on the River Kwai, stor hollywood film som de ikke laver dem mere, og med en veloplagt Alec Guinness som Col. Nicholson der nægter og bukke under overfor fjenden, selv om de har overgivet sig. Intressant magtspil mellem ham og Col. Saito, som jeg egentlig gerne ha set udbygget noget mere.
Men men... Cinemaxx gjorde alt for at ødelægge oplevelsen med en 4K film hvor farverne var meget ja blege i det, natte scenerne fremstod meget lyse, og der var generelt et meget udvisket billede som om der manglede kontrast, de undskyldte self. og vi fik en fribillet, men for fanden, sådan noget skal bare være i orden!
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
I et forsøg på at få set de film i samlingen, jeg endnu ikke har fået set, inden jeg kaster mig hovedkulds ud i en masse nye køb, blev det i aften til
El laberinto del fauno
Det var faktisk først meningen, at jeg skulle se denne film tidligere i aftes og så se endnu en film, men noget familiehalløj gjorde, at jeg først kom igang omkring midnat. Og tak for det, for jeg tror ærlig talt jeg har bedst af ikke at se en anden film lige efter denne.
Jeg har altid haft det svært med film på andre sprog end dansk og engelsk. Men kun af den grund, at jeg HADER at læse undertekster - jeg føler, at det tager opmærksomheden fra meget af filmen, at man konstant skal sidde og kigge ned. Og da jeg jo godt vidste, at dette var en meget visuel film, har jeg hele tiden haft i baghovedet, at det garanteret ville ødelægge endnu mere..
Nuvel, jeg havde rigtigt meget lyst til at få den set efter en trailer til Hellboy II, der mindede mig om Guillermos ualmindeligt lækre visuelle fortællingsevne.. Så jeg fik den smidt på og valgte de engelske undertekster af den grund, at jeg har læst mig frem til, at Guillermo selv har forfattet dem, da han er træt af oversættelsesfejl.
Og jeg må indrømme, at jeg er overvældet. Hovedhistorien om den ufrivillige steddatter af en ond kontrol-freak, der sætter sin egen stolthed over alt andet er egentlig meget ligetil - men den er bare fortalt så ufatteligt godt. Sergi López i rollen som den onde Vidal brillerer især til tider, og den daværende kun 11årige Ivana Baquero forbløffede mig hele filmen igen.
Billedsiden kan ikke roses nok. Den store, frodige grønne skov står ekstremt flot og giver én lyst til snarest at komme i kontakt med naturen igen, mens de spanske soldaters tilholdssted oftest er indhyldet i en trist, grå miskmask af regn og dis - kulører, som skoven sjovt nok også indtager hver gang soldaterne er i nærheden af den. Og så har jeg ikke engang fået nævnt de overdådige billeder fra Ofelias drømmeverden, hvor hun stikker af til for at slippe for den hårde virkelighed. Man sidder nærmest tilbage og ønsker, at man selv kunne drømme så... Farvestrålende fantasifuldt og eventyrligt..
Tilbage sidder jeg med en både trist og glad følelse, og tænker over noget trivia, jeg lige læste på IMDB, som Guillermo del Toro selv udtaler om slutningen
"I always think of that beautiful quote by Søren Kierkegaard that says the tyrant's reign ends with his death, but the martyr's reign starts with his death. I think that is the essence of the movie; it's about living forever by choosing how you die."
Brilliant!
10/10!!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Et vidunderligt gensyn med en i min optik moderne klassiker. Jeg havde helt glemt hvor pjattet, jeg var med den film, så triple dip’et til Blu-ray var på ingen måde spildt.
5/6
Og hvilken film var det så? Jeg vil nøjes med at skrive følgende: ”I’m your huckleberry!” ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
En atypisk aktionfilm krydret med en næsten eventyrsagtig vibe og et lille hint af roadmovie hvor retten slutteligt fedes godt op med et ganske fremtrædende og tungt soundtrack.
Var lige over ved nogle venner og se lidt film i går jeg havde slæbt en bunke med, og vi endte med The Incredibles (der var en i gruppen, som ik havde set den, så det sku der laves om på) dammm den står godt på Blu Ray hold da fast! Og lyden især når den rullene Robot Ominidroid, eller hvad den lige hedder dukker op, så kommer subwof'eren til sin ret.
Og så valgte jeg at vi sku slutte af med Hamilton, synes stadigvæk det er en god lille action film med en genial Peter Stormare, og en veloplagt Mark Hamill som skurk. Affaldskakt scenen er fed, og deres første mission er stadig så grum, som første gang jeg så den.
Og ja generelt er det bare en rigtig underholdende film.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#11531 Hr. Nielsen 14 år siden
#11532 Barry Lyndon 14 år siden
#11533 Hr. Nielsen 14 år siden
#11534 elwood 14 år siden
Men men... Cinemaxx gjorde alt for at ødelægge oplevelsen med en 4K film hvor farverne var meget ja blege i det, natte scenerne fremstod meget lyse, og der var generelt et meget udvisket billede som om der manglede kontrast, de undskyldte self. og vi fik en fribillet, men for fanden, sådan noget skal bare være i orden!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#11535 HonoDelLoce 14 år siden
El laberinto del fauno
Det var faktisk først meningen, at jeg skulle se denne film tidligere i aftes og så se endnu en film, men noget familiehalløj gjorde, at jeg først kom igang omkring midnat. Og tak for det, for jeg tror ærlig talt jeg har bedst af ikke at se en anden film lige efter denne.
Jeg har altid haft det svært med film på andre sprog end dansk og engelsk. Men kun af den grund, at jeg HADER at læse undertekster - jeg føler, at det tager opmærksomheden fra meget af filmen, at man konstant skal sidde og kigge ned. Og da jeg jo godt vidste, at dette var en meget visuel film, har jeg hele tiden haft i baghovedet, at det garanteret ville ødelægge endnu mere..
Nuvel, jeg havde rigtigt meget lyst til at få den set efter en trailer til Hellboy II, der mindede mig om Guillermos ualmindeligt lækre visuelle fortællingsevne.. Så jeg fik den smidt på og valgte de engelske undertekster af den grund, at jeg har læst mig frem til, at Guillermo selv har forfattet dem, da han er træt af oversættelsesfejl.
Og jeg må indrømme, at jeg er overvældet. Hovedhistorien om den ufrivillige steddatter af en ond kontrol-freak, der sætter sin egen stolthed over alt andet er egentlig meget ligetil - men den er bare fortalt så ufatteligt godt. Sergi López i rollen som den onde Vidal brillerer især til tider, og den daværende kun 11årige Ivana Baquero forbløffede mig hele filmen igen.
Billedsiden kan ikke roses nok. Den store, frodige grønne skov står ekstremt flot og giver én lyst til snarest at komme i kontakt med naturen igen, mens de spanske soldaters tilholdssted oftest er indhyldet i en trist, grå miskmask af regn og dis - kulører, som skoven sjovt nok også indtager hver gang soldaterne er i nærheden af den.
Og så har jeg ikke engang fået nævnt de overdådige billeder fra Ofelias drømmeverden, hvor hun stikker af til for at slippe for den hårde virkelighed. Man sidder nærmest tilbage og ønsker, at man selv kunne drømme så... Farvestrålende fantasifuldt og eventyrligt..
Tilbage sidder jeg med en både trist og glad følelse, og tænker over noget trivia, jeg lige læste på IMDB, som Guillermo del Toro selv udtaler om slutningen
Brilliant!
10/10!!
#11536 Hr. Nielsen 14 år siden
#11537 wiseguy 14 år siden
5/6
Og hvilken film var det så?
Jeg vil nøjes med at skrive følgende: ”I’m your huckleberry!” ;o)
#11538 Åkepool 14 år siden
Hvor meget måtte du slippe for den?
#11539 misuma 14 år siden
En atypisk aktionfilm krydret med en næsten eventyrsagtig vibe og et lille hint af roadmovie hvor retten slutteligt fedes godt op med et ganske fremtrædende og tungt soundtrack.
4/6
#11540 elwood 14 år siden
Og så valgte jeg at vi sku slutte af med Hamilton, synes stadigvæk det er en god lille action film med en genial Peter Stormare, og en veloplagt Mark Hamill som skurk. Affaldskakt scenen er fed, og deres første mission er stadig så grum, som første gang jeg så den.
Og ja generelt er det bare en rigtig underholdende film.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"