Gravatar

#11551 Skeloboy 14 år siden

#11550 - jeg kan varmt anbefale The Holy Mountain af samme instruktør.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#11552 Muldgraver 14 år siden

Tak :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#11553 misuma 14 år siden

Attack The Block

Jeg fandt den desværre ikke nær så sjov og uhyggelig som jeg havde håbet på. Ydermere syntes jeg at den til tider kraftige engelske accent kombineret med ungdomsslang var anstrengende og næsten uforståelig i visse scener.

At filmen bliver sammenlignet med Shaun Of The Dead, er rendyrket blasfemi, føøøøj.

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11554 Batsy 14 år siden

Kill Bill Volume 1

Skide blodig, klam, sjov, underholdene tarantino film som jeg så for første gang, skuespillet er i top, dialogen er fed og kamp scenerne er blodige, hurtige, rappe, overdrevene og især den lille 'tegnefilm' scene var fed, er volume 2 noget at komme efter 8D

men ellers den her kan sagtens ryge på en 8-9/10'er for mig og gør den nok og vil nok ønske mig den til julegave, ikke den bedste Tarantino film den slår nu ikke den legendariske Pulp Fiction

8-9/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#11555 Herrguth 14 år siden

Deadly Friend (1989)
Instr.: Wes Craven

I går kastede jeg mig ud i et gensyn med en af Wes Cravens mindre kendte film. Jeg har ikke set filmen siden jeg var 12-13 år, men alligevel var der nogle scener, som sad fast i hovedet. Så jeg var ret spændt på at gense filmen.

Filmen handler om drengen Paul (Matthew Labyorteaux), der har en kæle-robot ved navn BB, som han selv har bygget og udviklet en chip til, så den kan lære ved at iagttage.
Paul er vild med nabopigen Samantha (Kristy Swanson), der dog bliver tæsket af sin far. En dag går tingene galt, og en ond ældre dame skyder og ødelægger robotten BB.
Senere bliver Samantha dræbt af sin voldelige far, og Paul er ulykkelig. Men han får en lys idé med den chip han har udviklet...

Man bliver nødt til at sluge et par kameler når man ser filmen, da plottet er mærkeligt og usammenhængende. Til gengæld har filmen nogle charmerende effekter og et af de bedste dødsfald i en gyser, der involverer en basketball og et hoved ([url= ses her[/url]).

Filmen starter med at virke som en børne-science-fiction-film, med en robot der minder lidt om robotten Number 5 fra "Short Circuit", dog ikke med samme vindende personlighed. Men pludselig skifter stemningen i filmen, og får en Frankenstein-agtig handling.
Filmen er meget forudsigelig, og klimakset er ret fladt. Den sidste scene skulle nok virke som uventet og overraskende, men bliver i stedet en sjov og ulogisk WTF-oplevelse.

Alligevel fandt jeg filmen ret sjov og charmerende og de scener jeg huskede fra barndommen, er også dem er bedst i filmen.
Så alt i alt et godt, mærkeligt og sjovt 80'er gys, der dog ikke hæver sig over middel.

5/10
Gravatar

#11556 Collateral 14 år siden

Cujo
Stephen King er vel nok blandt de mest filmatiserede gyserforfattere overhovedet, og der er således rigtig mange dårlige film derude, som bærer forfatterens navn på coveret. "Cujo" er blandt de bedre af disse filmatiseringer. Det er en ret simpel fortælling filmen har på hjerte, men det gør egentlig ikke så meget, for hvad der mangler i omsiggribende plotstrukturer, gør filmen op for med en fremragende fornemmelse for atmosfære. Instruktør Lewis Teague giver publikum tid til at leve sig ind i den centrale families liv, og bygger samtidig vores hovedskurk (Cujo) op. Skuespilspræstationerne er overraskende ucheesy, og replikkerne er leveret langt mindre stift end det kan forekomme i visse film fra 80erne. Fotograf Jan de Bont gør også et ret fremragende arbejde for at holde liv i filmen, som særligt i sidste halvdel kunne have været ulideligt stillestående. Derudover er det igen herligt at se hvor effektiv brugen af VIRKELIGE dyr kan være på filmen. Det faktum at vi hele tiden kan fornemme den fysiske tilstedeværelse af Cujo, er med til at gøre filmen langt mere intens, og vellykket, end en moderne versionering med en animeret kæmpehund i centrum formentlig ville være det.

Jeg så filmen på dvd, og normalt nævner jeg ikke billedkvalitet i de her små anmeldelser, men det var bare en smule sjovt at se, hvorledes der var udfald på denne billedside, som fik det til at ligne at filmen er overspillet fra VHS. Det ødelagde dog ikke oplevelsen for mig, siden det beskidte transfer blot gav ekstra gyser feel til billedsiden.

7/10

Lake Placid
Jeg huskede denne film som værende forfærdelig og ufrivilligt morsom. Det fandt jeg ved dette gensyn faktisk ikke var sandt. Filmen er i høj grad bevidst om at den er fjollet, og selvom CGI-effekterne stadig er ret ringe de fleste steder, var filmen faktisk en fin komedie og spændingsoplevelse der underholdt fint, uden at genopfinde den dybe tallerken. Filmen tager i øvrigt en del fra "Jaws"-skabelonen, og gør meget for ikke at vise sit monster for tidligt, hvilket er ret skarpt, og giver fin plads til de skæve og ret lune karakterer. Ikke så ringe som jeg huskede den.

6/10

Evil Aliens
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om denne film. På mig virkede det som om at den reelt var i stand til både at være humoristisk og uhyggelig, men mængden af platheder man derudover skal sidde igennem, gør at filmen bliver en smule lang at komme igennem. Jeg må dog samtidig indrømme at jeg egentlig synes godt om at instruktøren i den grad ser stort på hvad man kan, og ikke kan, tillade sig at gøre på film, og gør stort set det hele. Her er sæd der plasker mod vægge, lort (bogstaveligt talt) der springes i luften og en mand der får stoppet et bor op i endetarmen. Jeg synes ikke synderligt godt om denne film, idet plathederne simpelthen var en knivspids for mange. Havde man skruet op for den relativt velfungerende anden halvdels gruppefokus, og ned for de førnævnte platheder, kunne jeg nemmere have set igennem fingre med den lave production value og de til tider direkte elendige CGI-effekter. Jeg er bevidst om at filmen er low-budget, men netop derfor kunne man muligvis have sparet en smule på CGI'en og have fokuseret mere på de sets som filmen udemærket udnytter.

5/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#11557 misuma 14 år siden

Herrguth - For pokker da, jeg havde helt glemt 'Deadly Friends'. Den har sin charme, tror skisme den skal erhverves og smides på nostalgi-hylden.

Collateral - Jeg er selv ret vild med 'Lake Placid' og elsker den sarkastiske humor den besidder. Iøvrigt synes jeg, at cgi'en holder sig godt taget filmens alder i betragtning.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11558 Collateral 14 år siden

misuma (11557) skrev:
Jeg er selv ret vild med 'Lake Placid' og elsker den sarkastiske humor den besidder. Iøvrigt synes jeg, at cgi'en holder sig godt taget filmens alder i betragtning.

Jeg var måske også lidt rigelig hård i forhold til CGI'en. Synes bare den står meget ud i forhold til de steder hvor der er benyttet fysiske effekter/dukke/model.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#11559 wimmie 14 år siden

#11555 + 11557

Ah, Deadly Friend; jeg elskede den film som barn, hehe :D
Man burde bestemt anskaffe sig den for nostalgiens skyld, hehe... alene Basketball-scenen er jo priceless.
Og så har de gamle Wes Craven film bare en charme og en gru som han desværre tilsyneladende har mistet med årene :/

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#11560 wimmie 14 år siden

Collateral> Helt enig ang. Cujo :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: