Gravatar

#2341 filmz-jonasgr 14 år siden

Funny People

Er ikke så sjov en film endda. Den omhandler en komikers nedtur spillet fornemt af Adam Sandler og hans kamp imod dels hans sygdom men også imod den branche han arbejder i som han er blevet træt af. Så træt at han hyrer, hvad han mener er, et ungt spirrende talent til at skrive sine shows. Han er et dumt svin og lever et liv godt nok med alt hvad livet kan bære af ting og sager, men hans liv er ikke lykkeligt.

De gode ting: Adam Sandler spiller fremragende og det der meget godt kunne være en beskrivelse af hans professionelle liv om et stort komisk talent som laver den ene skodfilm efter den anden og får kassen for det. Denne film viser endnu engang at han rent faktisk er en dygtig skuespiller. Apatows evne til at skrive sjove replikker om stort set alt og hans evne til at blande det med drama. Så at sige at gøre alvorlige ting til sjove episoder. Her kan blandt andet nævnes scenen på hospitalet, hvor en doktor har en meget tysk accent som før ham til at lyde som en skurk fra Die Hard eller 007.

De dårlige ting: Alt for lang. Tredje akt er unødvendigt og bør i hvert fald cuttes ned. Det bliver for meget sød romance over det hele og komikken bliver sløjfet.

6/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#2342 filmz-Narniabæver 14 år siden

Merry Madagascar:

Endelig udkom Merry Madagascar!

Julemanden nødlander på Madagascar, og han kan ikke huske noget.

Marty og hans venner må redde julen, mens en af pingvinerne forelsker sig i et rensdyr.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#2343 Skeloboy 14 år siden

Central Station, 1998

Dora er lidt gammel og bitter. Men så møder hun Josue og hans mor. Skæbnen vil, at moren dør, og Josue er alene i Rio De Janeiro. De påbegynder en rejse til Josues far, som selvfølgelig ikke kun er en fysisk rejse, men rummer langt mere.

Filmen har alt, havd jeg kan lide, og forventningerne var store. Jeg kan ikke helt sætte ord på, hvorfor den så ikke gør mere for mig. Bevares, den er god, men så heller ikke mere. Det virker lidt som om, at den er mellem to lejre: de virkelige stærke dramaer, der følger nybølge-stilarterne og så et mainstream-præg.

Hvad jeg prøver at sige er, at det er en god film, men jeg kan ikke helt leve mig ind i den.

4/6
Gravatar

#2344 Kiksmann 14 år siden

Twilight

Filmen handler om pigen Bella som flytter hen til sin far. Her møder hun vampyren Edward. De to udvikler varme føelser for hinanden. Men et kærligheds forhold mellem en levende og en død, er ikke helt uden konsekvenser.

En kærlighedsfilm mellem menneske og vampyr eller rettere levende og død? Kan det lade sig gøre? Svaret er ja, men filmen henvender sig ikke til alle og enhver, efter min mening. Og jeg er absolut ikke det rette publikum for denne film. Den er flot filmet og skuespillerne gør det ganske godt, men handlingen er skudt min person forbi.

3/6

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#2345 chronaden 14 år siden

#2344 Skuespillerne gør det fanme ikke godt..

Kan ikke huske hvilken anmelder der skrev det, men jeg var enig:
Even though our characters are only teenagers, they should be able to act!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#2346 Kiksmann 14 år siden

#2345 Så lade os kalde udemærket. Det er jo ikke ligefrem oscar materiale.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#2347 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jennifer's Body (2/6) - Præcis som man regner med. Megan Fox spiller som altid satans overfladisk, og historien er fyldt med de sædvanlige klicheer. På trods af et par gore scener, er det en ganske harmløs american high school teen gyser, og det tyder lidt på, at Diablo Cody er en one trick pony.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2348 Nicki52 14 år siden

Oldboys
Vagn Bendtsen (Kristian Halken) skal med sin gamle venner i Sverige til en fodboldkamp. Da Vagn bliver glemt oppe i Sverige på en tankstation, spørger han John Wayne-Strøm (Robert Hansen) om han kan få et lift, uden af vide han lige er kommet ud af fængslet og har røvet den tankstation.
Oldboys træner Henrik B (Rasmus Bjerg) og de andre venner (Leif Sylvester, Niels Skousen, Ole Thestrup) har slet ikke opdaget at Vagn mangler, så de kører videre.
Vagn og John har komplet forskellige, de minder ikke om hinanden og bryder sig ikke om hinanden. På vejen samler de Jeanne (Laura Christensen) op og de udvikler alle sammen noget de ikke skulle tro. Venskab.

Den er skide god. Der har Nikolaj Steen ramt plet. Men syntes det er ærgeligt er den næste visning er i Dagmar teatret og så kommer der ikke flere. Den kommer nok snart på dvd. Den er skide sjov. Robert og Kristian er sådan et godt makkerpar. 5 ud af 6 stjerner.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2349 elwood 14 år siden

Som nævnt før var jeg jo inde og se Ben-hur med gi-jones her i søndags.

Og nu her har jeg netop set xtra matrialet, så lidt om det...

Der er to store ting på bonus discen en dokumentar fra 2005, der fortæller om hvordan Ben-hur har påvirket filmindustrien på mange punkter.

og en Dokumentar fra 1994 omkring tilblivelsen af filmen.

Jeg starter med den sidste.

Ben Hur Making Of An Epic
Der startes ud med 20 min. omkring selve oprindelsen til historien omkring Ben-hur og Jesus, vi får indblik i manden bag bogen, og vi høre om hvordan et stageplay blev opsat i første omgang, som fik stor succes, senere hen kom så The Silent Movie version, og det er her der faktisk høres flest af de her uheld og problemer under produktionen.

Den store sea battle, som blev optaget ude på havet, og ikke i et kontrolleret enviroment, hvor en ild på en af bådene pludselig spredte sig voldsomt, så alle Xtras'ne sprang fra båden og ned i vandet, nogen drunknede efter sigende, dette er dog aldrig blevet bekræftet, men faktum var at flere af dem ikke ku svømme, de løj under deres interview forud for filmen.

Det går der 20 min med, og det var meget sjovt lige og se de forrige udgaver af oplægget, så Ben-hur filmen er jo faktisk et remake af de bedre hehe.

Med på productionen af stumfilmen fra 1925 var Willam Wyler, som jo netop gik hen og instruerede Ben-hur filmen fra 1959.

Han fik også den utvilsomme ære at sku redde MGM studierne, som havde satset alt på dette episke mesterværk (tak for kaffe!)

Her fortælles om de talrige omskrivninger af scriptet gennem tiden, og flere detaljer blev ændret fra den ene dag til den anden i filmen, tror der var en 3-4 stykker ind over filmen, men kun en fik credit på filmen for det, til stor utilfredshed hos de andre writer, det var dog noget som var blevet valgt fra højere sted.

Vi får et indblik i det fantastiske kulisser, som jeg blev mere imponeret over når jeg høre om dem, 6 gange større end Gladiator ca. og Gladiator benyttede sig jo af en del CGI, hvor Ben-hur "kun" havde Matte paintings og snyde med, så vidt jeg ved.

Der snakkes også omkring musikken, som faktisk flere steder ramte mig kraftigt, især scenen, hvor ror'erne lige bliver "test"

[url= Speed[/url]

Og themet der høres før der kommer billede frem overhovedet, klassisk hollywood.

[url=

Må indrømme jeg ikke kendte til Miklós Rózsa rigtigt, før jeg hørte musikken her.

Der snakkes self. også om den famøse Charriot scene, som stadigvæk den dag i dag imponere når man ser den.

Der er dog ikke så meget omkring den som jeg havde ønsket, mest fotos af steder fra scenen, og så det famøse stunt, hvor stuntmanden ryger over hans stridsvogn, og hænger sig fast igen.

Men man kan ikke andet end blive imponerende over bedrifterne crewet har lavet, når man ser de gigant kamerar de brugte, som Janus Kaminski også siger på den anden dokumentar, han fatter ikke hvordan de har fået de vinkler!

Vi får også indblik i castingen, og på dvd'en kan man se en prøveoptagelse med Leslie Nielsen som Massela, jeg er dog glad for rollen gik til Stephen Boyd, som spiller mesterligt, men stadigvæk sjovt og se Leslie Nielsen i en alvorlig rolle 8-)

Ben-Hur: The Epic That Changed Cinema
Den anden dokumentar er fra 2005, og er mest en slags små interview bider med alle de store indefor branchen, der fortæller om deres oplevelser og forhold til filmen.

Ridley Scott self. Janus Kaminski, George Lucas, hvor hans Pod race scene i Episode 1, til dels er en homage til Ben-Hur.

forskellige komponister fortæller om musikken, her havde jeg gerne set John Willams, Alan Sylvestri, eller andre af de store, vi får komponisten bag scoret til The Matrix filmene.

Meget hyglig dokumentar, men ikke så meget bid i, det er dog heller ikke dens formål, jeg havde dog gerne set dem gå mere i detaljerne, begge dokumentare er omkring en time hver.

Men filmens alder taget i betragtning, er det nu godt gået aligevel, det de har fået samlet sammen.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2350 filmz-Bruce 14 år siden

#2349 Tal for info'en. Måske man skulle få taget sig sammen en dag :) Og ja. Utroligt at man med så store kameraer har kunnet lave sådanne optagelser.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: