Gravatar

#11881 Broomie 14 år siden

Close Encoutners of the Third Kind

Filmen fangede mig ikke helt, og så synes jeg, at landingen varede alt for lang tid. Er der nogen, som kan forklare mig, hvorfor Spielberg valgte at bruge så lang til på landingen?
Jeg tror måske bare det er en af de flim, som har for mange år på bagen til at en førstegangsseer kan blive underholdt.

5-6/10
Gravatar

#11882 Hr. Nielsen 14 år siden

#11878 Tak for rigtig god læsning med fine anmeldelser af to af mine all-time favoritter på skuespillerfronten.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11883 Skeloboy 14 år siden

BN (11880) skrev:
Hun var en af mine egne favoritter, da jeg var yngre. Det er vist på tide at genopfriske nogle af de titler, du nævner med hende. Ikke mindst 'Dodge City' vil jeg gerne se, da jeg langtfra er sikker på, om jeg nogensinde har fået den set. Den lyder ihvertfald lovende.

Dodge City er klassisk western for alle pengene i den bedste ende :) - ikke noget revisionistisk eller spaghetti :)

Er i gang med The Snake Pit nu, også med De Havilland, og den tegner godt...(holder bare lige en pause, for min hjerne er lidt ør efter så meget film-kiggeri i dag). Hun er selvfølgelig ikke overset, men hun ligger bagefter Hepburnerne, Davis, Crawford, Stanwyck osv...og det er helt forkert :)

Har efterhånden fået hende set i en hel del film(se spoiler), og leder af og til efter Hold Back The Dawn, In This Our Life og Charge of the Light Brigade

Captain Blood
Dodge City
Gone with the Wind
Hush… Hush, Sweet Charlotte(ikke set, men har på DVD)
Captain Blood
Dodge City
Gone with the Wind
Santa Fe Trail
The Adventures of Robin Hood
The Heiress
The Private Lives of Elizabeth and Essex
The Snake Pit
They Died with Their Boots On
To Each His Own

Og så er det vist på tide med en Oscar-klip fra 2003 ;)

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#11884 BN 14 år siden

Skeloboy (11883) skrev:
Dodge City er klassisk western for alle pengene i den bedste ende :) - ikke noget revisionistisk eller spaghetti :)

Det behøver det heller ikke nødvendigvis at være for at være godt. :-)

På min Top 200 finder man 'Rio Bravo' og 'The Big Country', som for mig også er "klassisk western for alle pengene i den bedste ende". Og i min filmsamling har jeg bl.a. også 'The Magnificent Seven'. ... Apropos sidstnævnte: Har du set western-filmen 'Nevada Smith' med Steve McQueen? Den er fra 1966 og har udover McQueen også Karl Malden, Martin Landau, Arthur Kennedy, Brian Keith, Howard Da Silva, Pat Hingle og Suzanne Pleshette på rollelisten.

Skeloboy (11883) skrev:
hun ligger bagefter Hepburnerne, Davis, Crawford, Stanwyck osv...og det er helt forkert :)

Enig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#11885 Åkepool 14 år siden

broomie (11881) skrev:
Jeg tror måske bare det er en af de flim, som har for mange år på bagen til at en førstegangsseer kan blive underholdt.

Ærgeligt, det er stadig en fantastisk film i mine øjne.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#11886 Skeloboy 14 år siden

BN (11884) skrev:
Har du set western-filmen 'Nevada Smith' med Steve McQueen?

Nope. Holder også lige en McQueen-pause nu :)

Men har lige set The Snake Pit(Olivia De Havilland-film), som jeg vil putte ord på...men der er en del, der skal siges, sammenlignes og lovprises :)
Gravatar

#11887 Broomie 14 år siden

#11885 - Kan du lægge ord på, hvad du synes, der var så fantastisk ved filmen? Det kan jo være, at jeg har overset noget, som jeg måske kan lægge mærke til ved et nyt gennemsyn :).
Gravatar

#11888 Skeloboy 14 år siden

broomie (11881) skrev:
Filmen fangede mig ikke helt

Heller ikke her, men tror også den kræver et gensyn...
Gravatar

#11889 Kruse 14 år siden

Det er ikke mere end et par år siden at jeg for første gang så "Close Encounters of the Third Kind", og jeg kunne rigtigt godt lide den. Jeg vil dog få svært ved at sætte ord på hvad det var jeg kunne lide ved den, udover at jeg var vild med stemningen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#11890 knipsknips 14 år siden

Ace Ventura 1+2

Good old Jim Carrey.

Humoren er plat, historien er ikke specielt dyb, men hvad fanden. De holder sgu stadigvæk.

Skriv ny kommentar: