Gravatar

#12061 Bony 14 år siden

Twister (12058) skrev:

Godt at høre du fandt filmen fantastisk :) Jeg har også skrevet Blu-Ray udgivelsen op på dette års julegaveønskeseddel (nu må vi se om jeg kan vente så længe).

Den kan ihvertfald anbefales på det kraftigste. Hvis ikke du kan vente de to måneder, så kan den købes i Fona til 99,- på blu-ray, hvilket jo er en ganske fin pris. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#12062 RasmusFL 14 år siden

#12055 - det var vel nok dejlig læsning. Du virker mildest talt som et fornuftigt filmmenneske.

Glæd dig til Tree of Life, den er tæt på at være lige så god og overvældende i sine kvaliteter

Jeg har fået set

Adventureland - dejlig film og let at relatere til. Fyldt med herlige scener, der også kan vise tingenes tilstand uden at skulle ironisere. Fremragende skuespil og instruktion er noget nær pletfri. 7/10

Battle Royale - filmen virkede til at starte med mere psykologisk end jeg troede og snigede sig ind på mig i sine første 50-60 min. Derefter fes det hele lidt ud i monotone nedslagtninger af den slags, der kan findes i utallige actionfilm. Lidt skuffende at den ikke brugte sit udgangspunkt bedre. 6/10

Keoma - en western af de mere aparte og besynderligt kreative. Ja, soundtracket er en kamp at sluge, men den visuelle kreativitet - med masser af både veludførte og veludtænkede vinkler og trackings, der vil springe i øjnene på enhver filminteresseret - såvel som Franco Neros brændende øjne gjorde filmen til en fornøjelse at sidde igennem. 7/10
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#12063 Nicki52 14 år siden

Hollow Man
Den film kunne jeg ikke huske jeg havde set. Men da jeg begyndte på den, så kom det hele til mig. De store navne i filmen er Elisabeth Shue, Kevin Bacon og Josh Brolin. Det er godt spillet af skuespilleren og de godt de faktisk bruger starten af filmen at forklare plottet inden plottet. Aner ikke hvordan de lavede Kevin Bacon sådan, men den var rigtig godt lavet. Rigtig spændende historie. 4/6

Kvinde på spring
Wow, som SJP jonglerede i den film. Den var rigtig god. Synes ikke det sjove var der nok, der var på et tidspunkt i elevatoren hvor hun sagde noget uheldig. Filmen fungerede fint, synes der skulle laves mere sjov i den. Der skulle nok havde været en mand henover manuskriptet og lave lidt hørm. For den var meget feministisk. Filmskaberne skal lige tænke på at pigerne tager deres kærester med ind og ser den. De skal jo ikke kede sig. 3/6 Den kunne være meget bedre. Godt at se Christina Hendricks i noget andet end "Mad Men", se hende løsne lidt op og hendes barm var godt pakket væk i filmen. Men vi ville også forkusere på det.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#12064 Bony 14 år siden

RasmusFL (12062) skrev:
#12055 - det var vel nok dejlig læsning. Du virker mildest talt som et fornuftigt filmmenneske.

Glæd dig til Tree of Life, den er tæt på at være lige så god og overvældende i sine kvaliteter

Hehe, jeg har også rykket mig utrolig meget de seneste par år. Det er ikke meget mere end 7-8 år siden, at danske komedier var det absolut ypperste i min verden. Det er samtidig først indenfor de sidste to-tre år, at jeg begyndte at give sort/hvid film en chance og inden for det sidste års tid, at jeg er begyndt at give de mere obskure og skæve værker en chance. Og sjovt nok, så er det i dag netop blandt alle disse værker, at jeg har fundet nogle af mine personlige favoritter.

Så måske er der håb endnu for alle de med dårlig filmsmag, som jeg set med bagklogsbriller, er ret sikker på at jeg selv havde dengang. ;-)

Men tak for dine venlige ord, jeg håber da at du har ret. :-)

Hvad angår Terrence Malick, så bestilte jeg desuden "Badlands" og "Days of Heaven" i går, da jeg kun tidligere har set "The New World" af hans film, hvilken jeg også fandt rigtig god. Så dem glæder jeg mig virkelig meget til at se.. :-)
Gravatar

#12065 Muldgraver 14 år siden

Bony (12055) skrev:
Dette gjorde sig nemlig gældende, da billedet langsomt gik i sort og filmen var færdig. Jeg sad tilbage med følelsen af, at jeg udmærket godt var klar over, at det jeg havde været vidne til havde været noget helt specielt.

Netop. Har du set andre af Malicks film, og hvad synes du om dem?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#12066 Muldgraver 14 år siden

Collateral (12020) skrev:
Bad Lieutenant:
Jeg har kun lige færdiggjort filmen, og jeg må sige det var noget af en oplevelse. En helt igennem beskidt film, der beskriver en ret deprimerende række begivenheder, men gør det på en helt unik måde, og mod sin slutning virkelig får stillet nogle store spørgsmål, og giver som sådan en årsag til filmens utroligt grå tone. Harvey Keitel er ret fremragende, og særligt scenen mellem ham og
"Jesus"
er ekstremt valid i sit grundlæggende spørgsmål "Hvor var du?"

8/10

- Også glæder jeg mig for en gangs skyld til at se et remake, siden jeg har hørt en del positivt om Cages præstation i remaket af ovenstående film.

Helt og aldeles enig :) Særligt slutningen fandt jeg besynderlig, på den gode måde.
Gravatar

#12067 Bony 14 år siden

Muldgraver (12065) skrev:
Netop. Har du set andre af Malicks film, og hvad synes du om dem?

Nej, kun "The New World" som jeg syntes rigtig godt om, men slet ikke i samme liga som "The Thin Red Line". Som nævnt i #12064, så bestilte jeg dog "Badlands" og "Days of Heaven" i går aftes, da jeg er hooked på mere Malick. Forudbestiller også "Tree of Life" på blu-ray. Det bliver jeg simpelthen nødt til.
Gravatar

#12068 Kruse 14 år siden

Glæd dig til "Badlands"! Den er fantastisk! Og "Days of Heaven" er bestemt også fremragende :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12069 Muldgraver 14 år siden

Ahhh, trang til Malick :)

Jeg er ganske enig med dig angående "The New World", skøn film, men men.

Jeg var dog ovenud begejstret for både "Badlands" og "Days of Heaven", der blandt andet undersøger hver deres aspekt af den driftige og mådeholdne natur, men i forhold til hans tre seneste, holder de to første film mennesket i snævrere natur-rammer. En klædelig alsidighed, vil jeg mene. Bliver spændende hvilket indtryk de tre øvrige film gør på dig :)
Gravatar

#12070 Neranders 14 år siden

God anmeldelse, og glæd dig til de andre Malick film, som alle er rigtig gode.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: