Gravatar

#12191 Babo84 14 år siden

Du er mere kick Ass eller Defendor ;)
Gravatar

#12192 loki 14 år siden

Cherry 2010

En lidt pudsig "ungdomsfilm", der både svinger fra American Pie-agtig lokumshumor, til langt mere seriøse emner som den alligevel slipper nogenlunde afsted med. Dog er den typisk amerikansk i sin sexforskrækkelse mellem unge - fy da hvis en 17-årig dreng og en 14-årig pige skulle blive forelsket.

5/10

---

The Robber 2010 (Der Räuber)

Intelligente og gennemtænkte forbrydelser holde en del fascination, og The Robber havde en snert af dette i starten, men desværre løber det hurtigt ud i sandet, og hovedpersonen bliver mere og mere upersonlig og utiltalende.

4/10

---

Badlands 1973

Spændende og absolut flot i både i billeder og tanker, men helt væltet omkuld kan jeg ikke påstå at være. At den bygger på en sandfærdig historie, gør den naturligvis meget vedkommen, men samtidig så låser den også handlingen en smule fast. Vi er dermed "tvangsanlagt" til at følge deres kaotisk og uplanlagte liv samme, og selvom det som sagt både er spændende og med en masse på hjertet, så kunne jeg godt have foretrukket noget mere struktur og logik over deres handlinger. Men så ville det jo være en helt anden slags film, I know heh.

7/10
www.peakoil.dk
Gravatar

#12193 Highland Park 14 år siden

loki (12192) skrev:
Badlands 1973
Også kendt som den film fra hvilken Hans Zimmer, den gamle røver, "lånte" George Aliceson Tiptons "Gassenhauer"-arrangement til brug i "True Romance".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12194 Batsy 14 år siden

Babo84 (12191) skrev:

TSK :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12195 Castanea 14 år siden

Highland Park (12193) skrev:
George Aliceson Tiptons "Gassenhauer"

Du mener vel Carl Orff?
Gravatar

#12196 Skeloboy 14 år siden

Labyrinth, 1986

80'erne lød bare anderledes...tag nu C64-spil som Slap Fight([url= Selvfølgelig kan man kun elske det! Præcis derfor er Labyrinth en af mine favoritter - på grund af barndommens nostalgiske oplevelser - og det er mindst 15 år siden, jeg har set den sidst. Som en sidenote skal det siges, at der gik nok ca. 20 år fra jeg så Charlotte's Web første gang til den blev genset, og jeg blev slemt skuffet, men med Labyrinth har det aldrig været tilfældet.

Anyway - den 16-årige, fantasifulde Jennifer Connolly ønsker, at hendes babybror skal tages af goblinerne...og det bliver de. Nu bliver hun tvunget til at gå igennem labyrinten for at komme til slottet, hvor Goblinkongen er, spillet af David Bowie. Og vi bliver indlagt til en utrolig fantasifuld færd med en væld af herlige væsener skabt af Jim Henson: trolde, gobliner, talende stenudskæringer, talende hænder, talende snegle og ikke mindst den evigt stinkende mose! Og mit hjerte blev ekstra glad, da jeg oplevede Ludo igen!

David Bowie er ikke den bedste skuespiller, og Jennifer Connolly er ret ung(hun spiller bedre i den 2 år ældre Once Upon A Time In America), men hun er stadig god. Endnu en indskydelse - en af hovedpersonerne(eller dukkerne) hedder Hoggle, men Connolly kalder ham for Hogwart i starten...

Mest af alt er det dog Jim Hensons fortjeneste. Det er utrolig godt lavet, og meget, meget fantasifuldt. Hvor har jeg ønsket mange gange, at jeg kunne få lov at være i en sådanne labyrint.

Den får sgu en 9/10, og er kun et par små detaljer fra en top250-placering.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#12197 Lord Beef Jerky 14 år siden

#12187 Det synes jeg sateme også!!!! =)

#12188 Kun et nummer, og det er ligeså skizofrent som jeg havde forventet.... 50% Lou Reed og 50% Metallica mere end en direkte sammensmeltning af de to. Jeg skal nok give den et par lyt, men umiddelbart er jeg ligeså splittet omkring den udgivelse, som selve udgivelsen er!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12198 Åkepool 14 år siden

Thomas E. Nielsen (12173) skrev:
Man skal ikke skamme sig over hvor man kommer fra

Det gør jeg på ingen måde, hvilket jeg håbede skinnede igennem i mit indlæg ;)

Jeg ved jeg har den bedste smag af alle, så ingen skam her :)

Babo84 (12191) skrev:

Good one :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#12199 Highland Park 14 år siden

Lorentzen (12195) skrev:
Du mener vel Carl Orff?
Ah jo, det var en brøler.

Lord Beef Jerky (12197) skrev:
... umiddelbart er jeg ligeså splittet omkring den udgivelse, som selve udgivelsen er!
Ha, det forstår jeg godt. Det er fandeme et besynderligt udspil. Det lyder vitterligt, som om de har indspillet hver for sig.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12200 Herrguth 14 år siden

#12196 Jeg er fuldstændig enig i alt hvad du skriver. Det er en helt igennem fantastisk film, og hos mig får den 10/10 og den ligger blandt mine 10 yndlingsfilm.
Jeg elskede den film fra første gang jeg så den. Og ja, den har sine småfejl, men intet er perfekt. :D

Skriv ny kommentar: