Jeg er næsten lodret uenig. Måske en overdrivelse, men jeg er er i hvert fald ikke helt enig. :) Filmen er som sådan ok, men tiden har været hård ved Labyrinth (det er muligvis også dens charme?). Jeg tror det er de færreste som ikke har et nostalgisk forhold til filmen, der virkelig værdsætter den, den dag i dag.
Med hensyn til David Bowie, så er det nu ham der "redder" filmen for mig, og overstråler i høj grad Jennifer Connelly. Jeg har virkelig svært ved at forstille mig filmen uden ham.
Og med hensyn til hans skuespil, sådan helt generelt. Så når det godt nok ikke same højder som hans musikalske evner, men det siger vel i grunden heller ikke specielt meget om hans skuespil!
Har nu altid godt kunne lide ham, i den udemærket, men dog lidt rodet og præsentiøse, The Man who fell to Earth.
Selvom der er tale om mindre roller, så fortjener han ros som videnskabsmanden Tesla i The Prstige. Endnu bedre er han som Pontius Pilatus i The Last Temptation of Christ. Derudover så spiller han ikke Andy Warhol, han ER Andy Warhol i filmen om Basquiet, af samme navn.
Labyrinten er en af mine all-time favoritter og det tror jeg ikke ændrer sig med tiden, og det samme gælder Ridley Scott's Legend. Måske gør nostalgien mig blind, men det kan jeg fint leve med.
Måske gør nostalgien mig blind, men det kan jeg fint leve med.
Ellers giver den dig blot en dybere menneskelig bund, hvor ting indimellem gerne må have en større personlig betydning og ikke altid blot være flygtige og overfladiske;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Den har sine mangler (lidt for få lokationer/kulisser, og et noget begrænset persongalleri hvoraf flere overspiller eller er ligegyldige), men ellers er det en ganske habil invasionsfilm med langt bedre effekter end jeg havde frygtet. Jeg tror den har lidt gevalidt af lanceringsdatoen med Battle: Los AngelesThe Army Recruitment Movie, men sjovt nok finder jeg historien i Skyline langt bedre end Battle: Los AngelesWhere War Is A Fun Computer Game And The Enemy Is A Gray Faceless Blob That You Can Justifiably Kill Kill Kill.
#12201 Lord Beef Jerky 14 år siden
#12202 fubar 14 år siden
Jeg er næsten lodret uenig. Måske en overdrivelse, men jeg er er i hvert fald ikke helt enig. :)
Filmen er som sådan ok, men tiden har været hård ved Labyrinth (det er muligvis også dens charme?).
Jeg tror det er de færreste som ikke har et nostalgisk forhold til filmen, der virkelig værdsætter den, den dag i dag.
Med hensyn til David Bowie, så er det nu ham der "redder" filmen for mig, og overstråler i høj grad Jennifer Connelly. Jeg har virkelig svært ved at forstille mig filmen uden ham.
Og med hensyn til hans skuespil, sådan helt generelt. Så når det godt nok ikke same højder som hans musikalske evner, men det siger vel i grunden heller ikke specielt meget om hans skuespil!
Har nu altid godt kunne lide ham, i den udemærket, men dog lidt rodet og præsentiøse, The Man who fell to Earth.
Selvom der er tale om mindre roller, så fortjener han ros som videnskabsmanden Tesla i The Prstige. Endnu bedre er han som Pontius Pilatus i The Last Temptation of Christ. Derudover så spiller han ikke Andy Warhol, han ER Andy Warhol i filmen om Basquiet, af samme navn.
#12203 Skeloboy 14 år siden
#12204 misuma 14 år siden
#12205 Hr. Nielsen 14 år siden
#12206 loki 14 år siden
Den har sine mangler (lidt for få lokationer/kulisser, og et noget begrænset persongalleri hvoraf flere overspiller eller er ligegyldige), men ellers er det en ganske habil invasionsfilm med langt bedre effekter end jeg havde frygtet. Jeg tror den har lidt gevalidt af lanceringsdatoen med Battle: Los Angeles The Army Recruitment Movie, men sjovt nok finder jeg historien i Skyline langt bedre end Battle: Los Angeles Where War Is A Fun Computer Game And The Enemy Is A Gray Faceless Blob That You Can Justifiably Kill Kill Kill.
5/10 generelt og 7/10 indenfor sin genre.
#12207 Hr. Nielsen 14 år siden
#12208 Lord Beef Jerky 14 år siden
#12209 Babo84 14 år siden
Er den da bedre, når man vurderer den indenfor sin genre?
#12210 Skeloboy 14 år siden