Selvom jeg selv hælder mere til "The Dark Crystal" end "Labyrinth" kan jeg sagtens se kvaliteterne i sidstnævnte, og det er ikke specielt længe siden jeg så den første gang. Jeg vil nok ikke give 9/10, men det ændrer nu ikke på at man ikke nødvendigvis behøver de nostalgiske briller for at sætte pris på filmen. Selvom man selvfølgelig kan argumentere for at brugen af dukker og hele filmens stemning måske alligevel taler meget til nostalgikeren i mig, og at jeg derfor indirekte alligevel har en eller anden form for forudindtagethed. Sådan er der så meget.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Det må jo være noget med, at man mener, at genren højest kan ramme noget der ligner 7-8/10 generelt så :D
hehe måske. Det betyder så, at genren er blottet for gode film - og det er måske sandt nok. Men jeg vil da ikke mene, at Skyline løfter det niveau, tværtimod :)
Jeg mener i forhold til film generelt - alle genre - så er Skyline ikke en specielt god film, men i forhold til så mange andre invasionsfilm, så er den ikke så ringe endda. F.eks. vil jeg give The War of the Worlds (2005) 9/10 indenfor denne genre, og ID4 4/10 (jeg brækker mig over det amerikanske superduper), District 9 (2009) 10/10, Close Encounters of the Third Kind (1977) 9/10 osv. osv.
Det er ikke en decideret forkert opdeling. Der er ikke noget, der hedder sandt eller falsk i denne leg med karakterer til film. Men det er en meget pudsig opdeling. Det medfører jo, at genren aldrig kan være på niveau med andre film.
Hvis der lige pludselig dukker en film op indenfor genren, der springer den skala og er bedre end "District 9" og "Close Encounters", så kan man ikke bruge den genre-specifikke karakter til at signalere dette.
Med en genrespecifik skala nedvurderer man jo genren per automatik. Med mindre man gør det omvendt. For eksempel siger: "7/10 generelt som film. 5/10 som genrefilm." Kan det sidste nogensinde blive tilfældet?
La Belle et la bête, 1946 En lille skuffelse over BFI's udgivelse: det er ikke altid, de får oversat. Jeg er dog sikker på, at det for det meste kun er udtryk, men det er stadig jævnt træls.
Nuvel. Skuespillet er knapt så godt - tilgengæld er resten ret fantastisk. Belle lever i fattigdom, fordi faderen har pengeproblemer. Hun er eftertragtet af broderens ven, forhadt af sine søskende. Da faderen skal afsted for at få orden i pengesagerne, farer han vild i skoven, og ender i Udyrets slot. Og det slot er eddermame fedt! Hænder, der holder lysestager, hoveder, der bevæger sig.
Historien er velkendt, og det er satme stadig en god historie! skuespillet til trods, så skal den stadig have:
Bony - Det er ikke fordi jeg mener, at man er snobbet hvis man kan lide The Thin Red Line, men i mine ører lød det bare som om, at hvis man ikke er hooked på filmen så er det fordi ens filmsmag mangler at modnes, og sådan behøver det vel ikke være imo.
Jeg er enig med din udtalelse misuma. Jeg kunne heller ikke forstå den på en anden måde, end hvordan du beskriver den.
The Human Centipede II (Full Sequence) Jeg kunne delvist godt lide etteren for Dieter Lasers rolle. Nu har jeg så set toeren. Det er som Tom Six havde spurgt sig selv om, hvordan man lave en endnu tåkrummene, kvalende, dårlig og skadelig film. Simpelt: Man tager en fed retarderet dværg og laver en retarderet film.
Det her er ikke en anmeldese. Det er en ADVARSEL. Nu er I advaret. -6/6 stjerner
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#12211 HonoDelLoce 14 år siden
Det må jo være noget med, at man mener, at genren højest kan ramme noget der ligner 7-8/10 generelt så :D
#12212 Collateral 14 år siden
#12213 Babo84 14 år siden
hehe måske. Det betyder så, at genren er blottet for gode film - og det er måske sandt nok. Men jeg vil da ikke mene, at Skyline løfter det niveau, tværtimod :)
#12214 loki 14 år siden
Jeg mener i forhold til film generelt - alle genre - så er Skyline ikke en specielt god film, men i forhold til så mange andre invasionsfilm, så er den ikke så ringe endda. F.eks. vil jeg give The War of the Worlds (2005) 9/10 indenfor denne genre, og ID4 4/10 (jeg brækker mig over det amerikanske superduper), District 9 (2009) 10/10, Close Encounters of the Third Kind (1977) 9/10 osv. osv.
#12215 Hr. Nielsen 14 år siden
#12216 mr gaijin 14 år siden
Det er ikke en decideret forkert opdeling. Der er ikke noget, der hedder sandt eller falsk i denne leg med karakterer til film. Men det er en meget pudsig opdeling. Det medfører jo, at genren aldrig kan være på niveau med andre film.
Hvis der lige pludselig dukker en film op indenfor genren, der springer den skala og er bedre end "District 9" og "Close Encounters", så kan man ikke bruge den genre-specifikke karakter til at signalere dette.
Med en genrespecifik skala nedvurderer man jo genren per automatik. Med mindre man gør det omvendt. For eksempel siger: "7/10 generelt som film. 5/10 som genrefilm." Kan det sidste nogensinde blive tilfældet?
#12217 Riqon 14 år siden
Drama - 10/10
Komedie - 5/10
Thriller - 8/10
Animationsfilm - 8/10
Gyserfilm - 7/10
Erotik - 1/10
Dokumentar - 6/10
#12218 Skeloboy 14 år siden
En lille skuffelse over BFI's udgivelse: det er ikke altid, de får oversat. Jeg er dog sikker på, at det for det meste kun er udtryk, men det er stadig jævnt træls.
Nuvel. Skuespillet er knapt så godt - tilgengæld er resten ret fantastisk. Belle lever i fattigdom, fordi faderen har pengeproblemer. Hun er eftertragtet af broderens ven, forhadt af sine søskende. Da faderen skal afsted for at få orden i pengesagerne, farer han vild i skoven, og ender i Udyrets slot. Og det slot er eddermame fedt! Hænder, der holder lysestager, hoveder, der bevæger sig.
Historien er velkendt, og det er satme stadig en god historie! skuespillet til trods, så skal den stadig have:
9/10
#12219 bhs 14 år siden
Jeg er enig med din udtalelse misuma. Jeg kunne heller ikke forstå den på en anden måde, end hvordan du beskriver den.
#12220 Nicki52 14 år siden
Jeg kunne delvist godt lide etteren for Dieter Lasers rolle. Nu har jeg så set toeren. Det er som Tom Six havde spurgt sig selv om, hvordan man lave en endnu tåkrummene, kvalende, dårlig og skadelig film. Simpelt: Man tager en fed retarderet dværg og laver en retarderet film.
Det her er ikke en anmeldese. Det er en ADVARSEL. Nu er I advaret. -6/6 stjerner