Gravatar

#1261 Nicki52 14 år siden

wimmie (1260) skrev:
selvom jeg nu synes hun skulle have haft Oscaren for Revolutionary Road i stedet.

Syntes nu RR var for melodramatisk. Der skete alt for meget på så kort tid. Kunne egentlig ikke lide historien.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1262 Bony 14 år siden

#1261 - Vil du så også skrive en ny historie til den..? ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1263 Nicki52 14 år siden

Bony (1262) skrev:
#1261 - Vil du så også skrive en ny historie til den..? ;)

Om jeg vil forklare hvorfor jeg syntes det eller om jeg vil lave en remake?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1264 Bobby Singer 14 år siden

wimmie (1260) skrev:
Quarantine

En ganske effektiv gyser faktisk - i hvert fald i forhold til mange af de andre af sin slags. Meget realistisk lavet og ditto reaktioner - dog blev jeg en anelse træt af al den skrigeri i længden :)


Har du egentlig set [REC]? Det er originalen og synes selv at den er usædvanligt fed. Det jeg har set af Quarantine så bare ud til at være et direkte rip-off, bare mindre nervepirrende og med flere skuespillere som jeg allerede kendte, hvilke ødelægger illusionen lidt om, at det skal forestille at være ægte.

Men [REC] er nok heller ikke så meget ved, når du nu allerede har set Quarantine, for det er sådan set den samme film om igen, [REC] er bare originalen og en del bedre end den halve time, jeg så af Quarantine, som bare så ud til at være et ganske uopfindsomt remake og så gad jeg ikke se mere af den.
Idjit
Gravatar

#1265 wimmie 14 år siden

Jeg ville gerne have set [REC] først men har ikke lige kunnet finde den - og så fik jeg Quarantine smidt i fjæset ;)

Det er rigtigt nok at det med de kendte skuespillere var lidt synd...den havde rigtig nok virket mere ægte hvis det var et bundt ukendte.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1266 filmz-Bruce 14 år siden

En dag med ondt i ryggen, så det er blevet til et par film i løbet af dagen.

Motorcycle Diaries - BD

Omhandlende Ernesto "Che" Guevaras motorcykeltur rundt i det sydamerikanske kontinent med hans gode ven i 1952 på motorcykel og meget lidt penge på lommen. En tur planlagt til 8.000 km og 8 måneder. Den senere "kommandantes" oplevelser på denne tur, var med til at skabe det senere kommunistiske revolutionære stilikon. Eftersom jeg er begyndt på "Che" af Soderbergh, var det passende lige at knibe denne ind og få lidt baggrundsviden om manden på plads.

En absolut velspillet lille biografi med altid oplagte Gael García Bernal i hovedrollen. Har set den på fladskærmen. Udmærket billedkvalitet, godt med filmgryn.

8/10

The Happening - BD

Der kan man snakke om en film og instruktør, som har fået tæsk. Jeg er ikke hr. Shyamalans største fan. Faktisk er det gået støt ned ad bakke siden dennes debut. Hans evige vandren rundt efter det spektakulære twist har truet med at gøre ham til en parodi og stadig har han en tendens til at instruere nogle scener med grovfilen. The Happening er også en blandet pose bolscher, men Shyamalan går ikke så meget efter overraskelsen her, men lader det ganske tidligt være åbenlyst, hvad der forårsager de tragiske begivenheder i filmen. Tilgengæld er det omstændigheder, som jeg synes er langt mere interessante at udforske og som passer godt ind i miljø debatten, som har været på dagsordenen i dette årti.

Ikke nogen stor film og desværre også lidt for traditionel en afslutning til min smag (tænk, skulle man virkelig sige det om en Shyamalsn film?), men slet ikke så ringe som dens rygte.

6/10

For resteen af dagen regner jeg med at smide et par stykker mere på afspilleren. Muligvis Synecdoche og Doubt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1267 dyg 14 år siden

#1265 - Stereo Studio og TP har [REC] og den kan klart anbefales :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1268 Skeloboy 14 år siden

#1266 - jeg vil fandeme også have Synecdoche...!!!

Doubt er ganske fed, har sine problemer, men for det meste er den rigtig, rigtig god...lille 5'er...
Gravatar

#1269 filmz-Bruce 14 år siden

Lions for Lambs - BD

Redford, Streep og Cruise i en historie med tre parallelle visninger af små relaterede historier, omhandlende tilstanden af amerikansk politik eller mangel på samme i Bush æraen og den akkompagnerende mistro på mulig forandring i en stadigt mere pacificeret befolkning. Centrum i filmen er en ny amerikansk militær doktrin, som forsøges solgt af i skikkelse af Tom Cruise som amerikansk senator til en garvet journalist, Meryl Streep.

På sidelinien forsøger Robert Redford, i den obligatoriske cowboyskjorte og fløjlsjakke som professor på et amerikansk universitet, at overtale den ekstremt talentfulde elev Todd, til ikke at spilde sine evner, ved at udeblive fra professorens forelæsninger og han giver Todd et ultimatum, som kan blive et vendepunkt i elevens liv.

På samme tid, er professorens to tidligere elever i centrum i senatorens plan i bjergene i Afghanistan og i gang med at føre professorens og deres egne idealer ud i livet, på en anden måde, end hr. Redford havde forestillet sig.

Ganske godt lille drama, som stiller nogle gode spørgsmål, men som også forekommer lige lovligt veliscenesat. Robert Redford har stadig sin umiskendelige charme i behold og denne trediedel af historien, hvor han samtaler med Todd, er klart filmens styrke. Jeg havde foretrukket to timers samtale med ham og Todd uden andre historier. Det var intelligent dialog, karismatisk og involverende skuespil og med mange særdeles gode filosofiske tanker, som kunne inspirere. Men desværre var de sidste 2/3 ikke nær så ophidsende.

Kompetent billedside, med varierende skarphed og detaljegrad, men formentlig efter instruktøren hoved. DTS MA sporet er særdeles robust, med en god del LFE, knivskarp dialog og dybde.

Film: 6/10
Billed: 7/10
Lyd: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1270 lagoni 14 år siden

Både pga emnet og John Cusack fik jeg anskaffet mig Grace is Gone. En meget usædvanlig rolle for Cusack, jeg tror den vil appellere til anti-Cusack-fans også. Både han og børnene er virkelig velvalgte til disse lidt tragikomiske roller. Jeg havde frygtet et lidt for sødt og overdrevet portrættering af emnet, men den holdt en meget fin stil og det virkede rimelig realistisk. Umiddelbart bliver det 9/10.

Dog lidt underligt at der på mit cover står den varer 91 minutter, imdb siger 85 minutter og den faktiske spilletid var 76 minutter.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: