Gravatar

#251 Michael Andersen 15 år siden

(250) skrev:
Fra Heat - "Daniel" af James Newton Howard

Fra Collateral "Fate Scrapes" - af Elliot Goldenthal

Filmene skal lige byttes om med hinanden :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#252 Takfornu 15 år siden

Du har ret ;) ... kan du som Admin kan du ikke lige gøre det :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#253 Skeloboy 15 år siden

Salt of the Earth, 1954
En film produceret af blacklistede personer med støtte fra The International Union of Mine, Mill and Smelter Workers. Omhandlende strejkende minearbejderere, der bliver tvunget i arbejde, så kvinderne bliver nødt til at overtage. En fortaler for fagforeninger og feminisme. Midt i McCarthyismen. Det lyder rigtig interessant, og det er det også, men desværre ikke rigtig vellykket.

I neorealistisk stil er det amatørskuespillere langt hen ad vejen, og de gør de fint. Manuskriptet er godt, men udførelsen er ikke den bedste. Det går lidt for trægt, og er lidt for uinteressant. Pointen går rimelig hurtig op for en.

Det er klart den ikke blev godt modtaget i USA, og beskyldt for kommunistisk propaganda, men ser man den med lidt mere fornuftige øjne, så er budskabet om ganske reelt.

Men den er værd at se, dog ikke så meget pga. selve filmen, men som et tidsbillede.

3/6
http://www.imdb.com/title/tt0047443/
Gravatar

#254 wimmie 15 år siden

Cloverfield - blu-ray

Så fik jeg den endelig set, og jeg må nok sige, at det er en af de bedste monsterfilm jeg har set :)
Jeg blev ikke den mindste smule søsyg af det håndholdte kamera - tværtimod synes jeg det gav en virkelig fed og meget realistisk effekt (altså så realistisk som en monsterfilm nu engang kan være).
For en gangs skyld synes jeg endda også at filmens hovedpersoner var troværdige, relativt sympatiske og flere gange handlede de endda rationelt. Når jeg ser film som denne prøver jeg altid på at forholde mig til hvad jeg selv ville gøre i den givne situation, og det gav faktisk mening at de
Gik tilbage for at redde en ven, skød genvej gennem subway'en, stak af fra militæret, (for har man set andre film i denne genre, så ved man at bare fordi militæret er til stede, så er det ikke ensbetydende med at man er reddet ;)

Jeg hørte flere sige at det ikke kunne betale sig at se den på Blu-ray frem for dvd, pga. måden den er filmen på - men det er da noget pjat :)
Nu er jeg ikke den i verden der har aller-allermest forstand på billede og lyd, men for mig fremstod den som knivskarp i HD, og det var let at se at den "håndholdte kamera"-effekt ikke ødelagde udgivelsen i HD.

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#255 McPeter 15 år siden

#254 - meget enig. Også mht. at forsøge at forholde sig til hvad man selv ville gøre. Synes egentligt den ramte én meget godt og startede lidt tankevirksomhed - noget som de færreste monsterfilm klarer. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#256 wimmie 15 år siden

#255 Jepper :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#257 Skeloboy 15 år siden

State of the Union, 1948
Typisk politisk Hollywood-drama. Men hvad der går denne en anelse bedre er selvfølgelig det faktum, at når Frank Capra skal styre Spencer Tracy og Katherine Hepburn, så kan det jo kun blive godt. Deres sammenlagte CV er hårrejsende

Spencer Tracy, en selvfortjent millionær, der har arbejderne på sin side, bliver overtalt til at stille op som præsidentkandidat. Hepburn er konen, præcis som i Adam’s Rib og Guess Who’s Coming To Dinner(som er must-sees). Deres sammenspil er som altid upåklageligt.

Den er ikke på niveau med hverken Capras, Tracys eller Hepburns bedste film, men den ligger ikke langt fra. Historien er typisk, men skuespillet er godt. Denne oversete film er god underholdning indenfor spillereglerne. Så er man til klassisk Hollywood, og er man til Spencer Tracy og Katherine Hepburn(selvfølgelig er man det, hvis man er til klassisk Hollywood...), så er den værd at smide en lille skilling efter.

4/6
http://www.imdb.com/title/tt0040834/
Gravatar

#258 DarkLight 15 år siden

Death Race
Aktionfilm med Statham er efterhånden en mangelvare, så mens vi venter på Transporter 3, så kan vi da lige tage denne. Meget enkelt; en flok straffefanger racer om kamp. Vinder de 5 gange, bliver de lukket ud.
Jeg forventer aktion og ikke så meget mere. Højst en fornøjelig Ian McShane. Det viste sig at være lige i underkanten, men filmen holdt med nød hjem. Statham er bedre i en mere fysisk rolle, hvor han ikke bare skal sidde stille i en bil.

5 / 10

Hell Ride
Crap crap crap. Et forsøg på at efterligne stilen fra Grindhouse. Men historien er noget rod, og skuespillet er jammerligt.

2 / 10
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#259 McPeter 15 år siden

Fik set O Brother Where Art Thou? i går for første gang.

Oh joy, hvilken fantastisk underholdende film. Ville ønske jeg ikke var så rusten i min Odyseen, som filmens 1930'er historie jo bygger over. Kunne dog genkende en del ting derfra og det er jeg overbevist om hæver oplevelsen.

Ved ikke helt hvor meget jeg skal fortælle om selve filmen, men den fungerede bare rigtigt godt for mig og jeg morede mig godt undervejs. Fx at (godt nok forkert fornavn) guitaristen Johnson er med. I virkeligheden hed han Robert Johnson og opfandt bluemusikken. Han har lavet mange kendte bluessange som har inspireret mange nulevende musikere. Især Clapton har været meget betaget af ham. Han skulle efter sigende have solgt sin sjæl til djævlen for at blive så god på guitar hehe. Se fx http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Johnson_(music... . Som en lille sidehistorie kan nævnes at han skulle være blevet forgiftet af en kro ejer, fordi han var forelsket i kro-mutter. Rigtig rock'n'roll død hehe. :-)

Nå, det var vidst et lille sidespring. :-)

Skuespillet er udemærket til filmens stil, selvom nogle måske vil mene det er en kende overspillet hehe.

Derudover var filmen rigtigt flot optaget.

Kan varmt anbefale den - især hvis man har læst Odyseen på et tidspunkt, eller bare hørt den genfortalt. :-)

5 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#260 elwood 15 år siden

#259 Går ud fra du har set Crossroads, og jeg snakker ikke om den med Britney, men den fra 1986, den omhandler nemlig faktisk en del om netop det med og sælge sin sjæl for at blive Blues Musiker.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: