Gravatar

#1251 elwood 14 år siden

Nåja en hel anden ting hans rekruterings tale, med Amerikansk flag og det hele!

Damm der er nogle film folk der har humor! det var nok noget af det sjoveste i filmen.

#1250

Hehe ja et dejligt grillspyd 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1252 Thomsen 14 år siden

Inland Empire

Lynch' mest kryptiske film siden Eraserhead. Jeg var (som sædvanlig) fuldstændigt bjergtaget af, hvordan Lynch formår at skabe en uhyggelig stemning v.h.a. af belysning og især lyd. På det punkt er der næppe nogen, der overgår ham i dag. Oplevelsen i sig selv var lidt plaget af, at jeg gik glip af noget af dialogen, fordi den blev overdøvet af baggrundslydene på mit elendige anlæg. Så jeg tror, jeg må have fat i den danske udgave med undertekster og se den igen. Og selvom Lynch uden tvivl er min yndlingsinstruktør, så var tre timer alligevel lidt for meget af det gode. Derfor ender karakteren kun på 4/5.

Synecdoche, New York

Kaufmans hidtil mest kompromisløse værk, en stor og meget ambitiøs film om forholdet mellem kunsten og livet og især kunstneren (i form af Kaufmans alter ego) og livet. En mageløs film, og jeg forstår slet ikke den lidt lunkne modtagelse, den har fået af nogle. Metaforen med det brændende hus er ikke bare sjov, den er også genial. I min bog er det et mesterværk. 5/5
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#1253 Kiksmann 14 år siden

#1247

Min far gav mig The one man coll. 1 - 3, hvad skal jeg gøre??? Jeg har overvejet om han ville mig det ondt..............nej jeg tror nu han mente det godt, men alligevel.

Urban Justice

En betjent skydes ned af et tilfældigt drive-by skyderi. Det afskrives af hans kollegaer som en tilfældighed, indtil hans far begynder at følge de spor som politiet ikke selv vil følge.

Steven Seagal uddeler håndmadder på højde med de gode gamle film. Så derfor undre det mig at han alligevel siger ja til totalt skod film som Against the dark osv. som dælme er bunde af skod??? Nå ja hvad pokker hans vineventyr må ha kostet kassen.

Men den her kan man dog se om ikke andet så for underholdningens skyld :)

2/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#1254 Highland Park 14 år siden

#1252: Det kan være, at jeg skal give sidstnævnte en chance i biografen. Jeg er ellers ikke begejstret for de film, Kaufman har skrevet manuskript til (med undtagelse af "Being John Malkovich").
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1255 Nicki52 14 år siden

lagoni (1241) skrev:
#1239 - jeg har absolut intet i mod kærlighed, det er kun når dte bliver leveret af tegneseriefyren Pattison :) Hvad synes du så om filmen som selvstændig film, dvs ikke i forhold til bogen? Det virkede som om en af grundene til min søster elsker den, er at hun ahr læst bogen og fået flere baggrundsting og detaljer med derigennem.

Ja, hvis jeg slet ikke vidste jeg gik ind til, så vil jeg stadig ku' li' den, men bare rykke den én tak nedad pga. den er alt for hurtig, ligesom "Engle og Dæmoner". Man får knap nok at vide de er blevet kærester, før de bliver jagtet af vilde vampyrer.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1256 Nicki52 14 år siden

Forbandelsen 3

Nu er Forbandelsen 3 udkommet på dvd over i USA. Jeg bestilte den og har set den :D

Jake (Matthew Knight, Forbandelsen 2) er den eneste der overlevede fra sin familie mod forbandelsen. Han er lukket ind på et sindsygehospital fordi ingen tror ham, heller ikke hans læge Dr. Sullivan (Shawnee Smith, Saw). Men efter at have set ham blev smidt rundt på overvågningskameraet af ingenting, finder Dr. Sullivan død ham med alle knoglerne brækket.
Forbandelsen er sluppet løs i Amerika hvor Kayako og Toshio er taget hen, men nu angriber de ikke dem der er ramt af forbandelsen, men alle.
I den bygning, som Jake boede i, virker som Kayako og Toshio første sted, hvor de vil udrydde alle i bygningen.

Den er bedre end jeg troede. Jeg kan bedst lide treeren, da de andre ikke skræmte mig. Men af skuespillerene, syntes jeg at Shawnee Smith, fra "Saw"-filmene, spillede bedst. Hun plejer at spiller den onde person i gysere, men i den her er hun god og jeg troede hun kun kunne spille ond, men jeg tog fejl. Hun kan sagtens spille god, men syntes ond passer bedst til hende. Der kommer måske også en fire, der er hverken åben eller lukket slutning. Men i japan har de kun lavet til nummer to. Det er nok fordi de andre forgår i USA. Nå, men karakteren bliver

6/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1257 Kruse 14 år siden

Stroszek

Endnu en perle fra Werner Herzog! Ligesom i "Jeder für sich und Gott gegen alle" spiller Bruno S. hovedrollen, hvor han i denne film spiller...Bruno S. ;) Stroszek hedder han til efternavn, og er en sølle eksistens der lige er kommet ud af fængsel, og stadig kæmper mod sine indre dæmoner såsom alkoholisme. Hans eneste venner er to andre udskud, en prostitueret kvinde, Eva, og en eksentrisk ældre herre som støtter Bruno i tykt og tyndt. De beslutter at prøve lykken i USA, da de har hørt at alle bliver rige "over there". Den amerikanske drøm går bare desværre ikke i opfyldelse for alle, og denne film skildrer hvad der sker når den amerikanske drøm bliver til et mareridt. Det er virkelig en fanstastisk og smuk film om bagsiden af livet, og filmen har et langsom, men også meget dragende tempo, der gør at man er hooked med det samme.

5/6 - Jeg tror at det er en film, der med tiden vil vokse på mig(det lyder forkert på dansk ;) ), og ved senere gensyn vil den muligvis være endnu bedre.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1258 filmz-Bruce 14 år siden

Last Year at Marienbad - BD

Alain Resnais film fra 1960 blev til i samarbejde med forfatteren Alain Robbe-Grille. Der kan man snakke om to franske stilikoner fra deres tid. Resnair som en af pionererne i den franske nouveau vague og Grille i nouveau roman, begge eksperimenterende med form fremfor indhold.

I Last Year at Marienbad bliver der eksperimenteret med non-lineær historiefortælling så det basker, men det er den komplette mangel på traditionel dialog og usammenhængende sceneklip, som nok skal få mange til at opgive ævred undervejs. Jeg forsøgte i starten at hænge på, som jeg plejer at se en Lynch film, i håbet om, at et ihærdighed og tålmodighed nok skulle dechiffrere historien og give slutteligt udbytte. Jeg blev dog hurtigt klogere og efter en halv times tid, lod jeg historie være historie og valgte at lade billederne og lyden tale deres eget sprog.

Det var en sælsom oplevelse, men en god en af slagsen, hvor man langsomt bliver draget mere og mere af den usammenhængende, men spændende stil og hvor udbyttet absolut ikke stopper efter rulleteksterne. Tværtimod regner jeg med, at dette blot var det første lille stævnemøde med en film, som sikkert kommer til at vokse ved hvert fremtidig gennemsyn.

Udgaven er jo Criterion og som sædvanlig er der intet at udsætte på den tekniske kvalitet. Selv om der ér enkelte instancer af lidt skidt og en lille artifakt hist og pist, så er der tale om et meget flot transfer, med et skarpt og detaljeret billede og en god kontrast. Lyden er LPCM mono og ligeledes i top. Der medfølger to lydspor, et restaureret og et ikke restaureret, som Resnais sværgede til, da han mente at restaureringer af lydspor også fjernede følelser fra dialog og nogle gange endda ødelagde hele lydsporet.

Dog må jeg endnu engang klage over indpakningen, da Criterion igen fraviger deres oprindelige blu-ray indpakning. Første gang var Wages of Fear, som kom i en normal blu-ray case, men i DVD størrelse. Denne gang følger der et hvidt papcovet med, som skal trækkes ned over disken og en lille bogpamflet. Uden tvivl går dette cover i stykker, da der skal trækkes og slides, men inden da, er det umådeligt følsomt overfor skidt, så med mindre man vasker hænder konstant, så vil coveret blive grimt.

Film: 8/10
Video: 8/10
Lyd: 5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1259 Nicki52 14 år siden

18 Year Old Virgin

Katie er attenårige jomfru og er forelsket i den populære Ryan. Rose vil gerne hjælpe hende, men det går fuldstændig galt, da han ikke vil i seng med en jomfru.

Mange ting der skete var kvalmende. Men nogle ting var sjove.

Historie: 8/10
Jokes: 3/10
Alt i alt: 5/10
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1260 wimmie 14 år siden

Prøver lige at opsummere hvad jeg har set den sidste stykke tid:

The Reader

En god film men en anelse skuffende. Kate Winslet gjorde det dog rigtig godt, selvom jeg nu synes hun skulle have haft Oscaren for Revolutionary Road i stedet.

4/6

Burn after Reading

Sjov og sort - ægte Cohen bros. stil. Dog når den ikke samme højder som mange af deres tidligere film. Brad Pitt er dog helt fantastisk (kikset) i sin rolle.

4/6


Drag me to Hell

Dejligt at se Sam Raimi lave fornøjelige og underholdende gysere igen - håber han holder sig langt væk fra de tåbelige Spiderman-film (ok, de første var da ok) og laver mere i denne stil og Evil Dead-serien.
Alison Lohman var perfekt i rollen som Christine - håber på at se mere til hende :)
Humoren og stilen er spot on og slutningen var jo fantastisk.

5/6



The Secret life of bees

Sød og fin lille film - ikke sindsoprivende men ganske seværdig.

4/6



Towelhead

En noget vovet film må jeg sige. Jeg ved den er kontroversiel men det undrer mig egl. at den ikke har fået mere omtale pga. sit tema...eller måske har den også i USA (kan næsten ikke forestille mig andet). Filmen var sådan set god nok - men efterlader også én med en anelse dårlig smag i munden - og jeg er nu ellers ikke sippet ;)

3/6



Quarantine

En ganske effektiv gyser faktisk - i hvert fald i forhold til mange af de andre af sin slags. Meget realistisk lavet og ditto reaktioner - dog blev jeg en anelse træt af al den skrigeri i længden :)

4/6



The Yes Man

Godt at se Jim Carrey i sit gamle sjove jeg - han gør det nu godt i dramaer også; bare han holder sig fra thrillere som The Number 23 ;)
Dog faldt Yes Man en anelse til jorden. Filmens jokes fungerede ikke altid helt godt og virkede genbrugte - og så var der en pæn del utroværdighed i historien. Zooey Deschanel er dog altid en fornøjelse.

3/6


Taken

Yes, en god gammeldags hævn-film; god underholdning og action og dejligt at se lidt mere til Liam Neeson; han gør det godt som bad-ass actionhelt.
Maggie Grace var dog lidt belastende som datteren - nogen der sagde damp?

4½/6


The Rocker

Fik lyst til at se lidt plat komedie - og plat komedie fik jeg. Dog en lidt charmerende af slagsen. Rainn Wilson er en god komiker; dog har han svært ved at bære en hel film. Til gengæld er det altid godt med en dosis Will Arnett ;)

3/6


Traitor

En positiv overraskelse. Filmen er ganske god underholdning og slutningen var ret så fed. Og så fik jeg kæresten til at indrømme at han rent faktisk nu kan lide en Guy Pearce-film (han er vist ikke så vild med manden efter at han fandt ud af mit secret crush, hehe ;p )

5/6


"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: