Gravatar

#13081 Sweetiebellefan 14 år siden

Dark Floors

Finske Lordi lavede deres egen film, og her er folk strandet i et skummel hospital.

Ikke en banebrydene gyser men flot lavet.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#13082 Babo84 14 år siden

Skam man ikke følte sympati for de rigtige mennesker i filmen, som trods alt har en hovedrolle. Ellers en helt god blockbuster.
Gravatar

#13083 Kruse 14 år siden

#13082: Jeg vil nu ikke sige at man slet ikke følte sympati med de rigtige mennesker, da jeg bestemt følte sympati med John Lithgow's karakter, som den Alzheimers-ramte far. Men ellers vil jeg give dig ret i at det nærmest kun var CGI-aberne som man følte sympati for.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13084 misuma 14 år siden

What Kruse wrote...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13085 Babo84 14 år siden

Kruse:

Jeg er med på, at man havde lidt for den ramte far, men Franco's rolle virkede ret overfladisk og ligesådan spillet, og det forhold til pigen havde jeg været foruden, når det var så påklistret og overfladisk.
Gravatar

#13086 misuma 14 år siden

Jeg havde ikke selv brug for at forholdet fik mere tyngde da jeg ikke tror det ville bidrage til hovedhistorien.
Gravatar

#13087 Kruse 14 år siden

Men jeg er nu også ret sikker på at det er bevidst valg fra manuskriptforfatterne og instruktøren, at man aldrig skal komme tæt på disse karakterer, da det simpelthen ikke er deres historie som filmen vil fortælle. Det er Caesar's film, og den menneskelige side af historien er nærmest kun med som plot-katalysator. Så jeg bebrejder ikke at Franco ikke får mere ud af det, da der simpelthen ikke er meget for ham at tage fat i.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13088 Babo84 14 år siden

Misuma

Tjo.. tja. Kan jeg måske godt gå med til. Måske. Men hvorfor så indlede det forhold overhovedet, altså mellem Franco og pigen, når det ikke bidrager og blot virker overfladisk og påklistret? Så havde jeg hellere været foruden.

Kruse

Jeg ved nu ikke. Jeg kunne sagtens forestille mig der var mere bagved forskeren (Franco) og hans kamp for at finde kur og hans forhold til aben og de problemstillinger, som kunne have været mere interessant, når filmen klart indleder disse ting og vil have os til at fatte sympati. Det fik jeg klart indtryk af - det lykkedes blot ikke. Jeg tror ikke Franco's karakter blot var ment som "pap" :)
Gravatar

#13089 Mr. Chriss 14 år siden

Coraline

Virkelig god og flot animations film, som fifler med barnesindet, og flere virkeligheder. Historien er god, og godt fortalt. Den har mange skæve personer, som man muligvis kan
Gendkende sig selv i. Syntes dog at filmen tabte lidt pusten i midten.

5/6
Gravatar

#13090 misuma 14 år siden

Jeg tænkte nok du ville bruge hvorfor-så-overhovedet-etablere-et-forhold-kortet Babo.

Jeg har sgu ikke noget godt svar, hehe. Forholdet er måske en undskyldning for at holde på hende fordi hun skal være publikums talerør som moralens vogter?

Skriv ny kommentar: