Gravatar

#13301 Batsy 14 år siden

Abernes Planet: Oprindelsen

Har aldrig set den originale, kun Burtons film som jeg fandt kedelig men havde dog noget som fangede en, nemlig tænk vis vi var undersåtter til aberne og aberne var den dominerende race.

Den her film, er fremragende fortalt hvordan egentlig det hele startet. Man får bygget langsomt op, hvordan Cæsar skaber den revolution af abe mennesket. Filmen har følelser, action scener, dog er glad for det ikke blev fuldstændig action tju bang. Men damn, CGI effekterne er virkelig imponerende og Andy Serkis er jo fantastisk at spille en CGI rolle. Han burde være i flere film, for han er simpelthen superb. De andre hovedroller gør det skam godt, men som mange siger her på filmz, så er det aberne man egentlig hepper på hele vejen igennem.

Da Cæsar snakkede for første gang, blev man lige så overasket over som Draco Host mener jo øh hvad hedder han? Malfoy? Ja han spiller stadigvæk den bølle som vi kender.

Soundtracket er rigtig godt, skuespillet i top især fra Serkis, med hans fantastiske ansigt udtryk. Jeg vil bestemt gerne se en forsættelse,
men så skal der jo os være en grund. Da man ser jo, at den virus/ AH 113 er begyndt at sprede sig og så er der jo de fede rulletekster.

8/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#13302 Riqon 14 år siden

Batsy (13301) skrev:
Har aldrig set den originale, kun Burtons film

Ak.. Batsy, my little friend. 100 kroner for hele serien.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13303 Batsy 14 år siden

Riqon (13302) skrev:
Ak.. Batsy, my little friend. 100 kroner for hele serien.

Haha, der er andre film som interessere mig mere end de andre film, etteren er den eneste jeg vil se :P

Gravatar

#13304 MOVIE1000 14 år siden

Men man skal nok se de andre Abernes Planet for at opfange de scener der er hentet fra de andre i serien. Hvilket gør filmen endnu bedre :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#13305 Batsy 14 år siden

MOVIE1000 (13304) skrev:
Men man skal nok se de andre Abernes Planet for at opfange de scener der er hentet fra de andre i serien. Hvilket gør filmen endnu bedre :)

Ja okay :P, synes dog den var fremragende aligevel :), har dog andre ting jeg helst vil have først. For eksempel en blu ray afspiller, og andre blu ray udgivelser, skal dog bestemt have den her på BD :)

Gravatar

#13306 samcro 14 år siden

Cowboys & Aliens

Svinger lidt mellem 3 eller 4 stjerner. Den er bestemt ikke nogen åbenbaring, det er den lidt for lang, lidt for simpel og lidt for seriøs til at være, men jeg var sgu egentlig ganske fint underholdt det meste af vejen igennem. Jeg savner dog et lille glimt i øjet i ny og næ, og spilletiden er lige lovlig pebret for den her slags film.

Men jeg ender sgu nok på 3 stjerner, for momentvis underholdende øjeblikke. Det er kompetent håndværk, der dog måske mangler lidt varme og humor.

3/6

Den ser dog helt fantastisk ud på BD, hvis man er interesseret i sådan noget.
Idjit
Gravatar

#13307 samcro 14 år siden

Fuck it, ved nærmere eftertanke får Cowboys & Aliens sgu 4 stjerner.

End of story!
Idjit
Gravatar

#13308 BN 14 år siden

Mission: Impossible - Ghost Protocol

Wauv! Dette er en af de bedste og mest underholdende actionfilm jeg længe har set. Burj Khalifa-scenen og den kombinerede løbe- og biljagt midt i en sandstorm har for mit vedkommende allerede sikret sig pladser som nogle af de bedste og mest mindeværdige actionsekvenser.

Det er en enormt spændende film med nogle tilpas farlige og næsten urørlige skurke, der virkelig er "hard to get". "Diamanter for aktiveringskoder."-scenen, hvor der krydsklippes mellem de to lejligheder el. værelser, er intens og spændende. Denne og andre scener, hvor situationen udvikler sig til brutal vold, er eminent skruet sammen. Desuden en flot, flot finale. Jeg vil også rose for den fine, veloplagte humor - jeg sad med et smil på det meste af filmen.

En flot, flot

Jeg oplevede ingen svage punkter i denne film, men fandt den helt igennem suveræn.

9/10

Min nye rangering af MI-filmene ser nu sådan her ud:

1) Mission: Impossible
2) Mission: Impossile 4
3) Mission: Impossible 3
4) Mission: Impossible 2
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13309 samcro 14 år siden

Forklar mig lige det her:

Vi hører Ethan Hunt mistede sin kone, hvilket ikke viste sig at være sandt. Men William Brandt siger jo at da han fandt Ethans "kone" var hun skåret i stykker til ugenkendelighed. Hvem er den person så, som Brandt fandt? For slet ikke at glemme at Ethan Hunt er lidt af en stjernepsykopat, hvis han har parteret en person på den måde.

:)
Idjit
Gravatar

#13310 Babo84 14 år siden

Jeg er ikke helt enig i karakteren BN, men vi er trods alt tættere på hinanden. Synes der var svagheder. Skurken og slutningen med at Renner alligevel får renset sin sjæl, var lidt tamt. Men ellers en super underholdning.

Skriv ny kommentar: