Gravatar

#2661 filmz-Bruce 14 år siden

G.I. Joe - BD

Jeg har måttet surfe lidt rundt i anmeldelses junglen, for at suge mod til mig. Travers og Ebert har begravet den, men jeg er heldigvis ikke helt alene om at føle mig ganske godt underholdt. Stephen Summers eksekverer reelt sin film som en tegneserie, spækket til randen med action og uden, at publikum skal forholde sig til realpolitik. G.I. Joe formåede at tø mig op, hvor Transformers lagde mig på is. Bay er bedre til ikke organisk materiale, Summers er bedre til at få de medvirkende til ikke at ligne idioter, så på bundlinien foretrækker jeg til hver en tid Summers.

Der er absolut teknikaliteter, som ikke fungerer optimalt, men omfanget af hele menageriet er så hysterisk stort og tempoet i adrenalin overdrive, at undertegnede valgte at se en smule igennem fingre med dette.

Jeg så filmen på fladskærm og billed og lyd var særdeles godt. Kunne godt tænke mig at høre lidt i et 7.1 setup, men det må vente til en anden god gang.

Forglemmeligt søndagsunderholdning, men sjovt så længe det varer!

Film: 6/10

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2662 filmz-Utyske 14 år siden

#2661 -

Var du fuld imens, eller..? ;)

Jeg kan godt følge dig, jeg har også en portion småtumpede actionfilm liggende i bunken, der underholder mig hver gang, dog fandt jeg G.I. Joe ret skrækkelig, fordi jeg synes at den tog sig selv for seriøst.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2663 filmz-Bruce 14 år siden

#2662 Pinligt ædru :) Jeg synes næsten stemningen med det høje tempo og den ene halvdel af "teamet" udgjorde en god basis for non-seriøsitet. Skulle man mere over i det afvæbnende og selvironiske, er jeg bange for, at man ville nærme sig Transformers, hvis ikke der var 100% styr på det komiske islæt og dermed ville grinene falde på de forkerte steder ... igen :)
Gravatar

#2664 Nicki52 14 år siden

Jeg stiller så spørgsmålet på en anden måde.
Hvad kan du bedre forstå hos Transformers end Pearl Harbor?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2665 mr gaijin 14 år siden

Har lige set To Be or Not to Be (1942), og det er helt tydeligt, at det er skabelonen for Tarantinos "Inglourious Basterds". Specielt det sidste set piece i biografen. Og infiltrationerne og dobbeltsplllet, hvor den ene part outsmarter den anden. Den er bare meget mere interessant, da den faktisk blev skabt i krigstiden. Og så er manuskriptet og replikudvekslingen langt skarpere efter screwball-traditionen.

8/10
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2666 jessup 14 år siden

#2666 en virklig sjov komedie.

Professor Alexander Siletsky: May I say, my dear Colonel, that it's good to breathe the air of the Gestapo again. You know, you're quite famous in London, Colonel. They call you Concentration Camp Ehrhardt.

Josef Tura: Ha ha. Yes, yes... we do the concentrating and the Poles do the camping.

Jeg så Mr. skeffington med Claude Rains og Bette Davis for nyligt - fra 1944.
Rains(jøde) kan ikke tage sin datter med til europa pga. Nazisterne og til sidst i filmen dukker han op i USA igen knækket af koncentrationslejren
This is just until June
Gravatar

#2667 MOVIE1000 14 år siden

Nicki52 Transformers var for mig bare noget legetøj og en japansk anime serie der ik gav nogen mening, her kommer Michael Bay ind i billedet, han laver en film så man forstår det hele, og laver nogle rigtig flotte action scener, mens Transformers 2 vælger han at tilføje alt for meget humor og robotter som ødelægger mit indtryk af Transformers verden som jeg ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2668 Nicki52 14 år siden

Begge film for mig er ødelagt
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2669 filmz-Bruce 14 år siden

#2665 Jep er helt enig. Måske Quentin med tiden scorer sin egen titel. Copy Cat Quentin?
Gravatar

#2670 mr gaijin 14 år siden

#2669 Han er jo bare for filmen, hvad DJs er for musikken.

Og ret skal være ret: Nogle gange laver han nogle helt utrolige ting. I "Inglourious Basterds" var det for det første at skrive figuren Hans Landa, og for det andet at caste Christoph Waltz i rollen.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: