Gravatar

#13311 wimmie 14 år siden

Babo84 (13310) skrev:
Jeg er ikke helt enig i karakteren BN, men vi er trods alt tættere på hinanden. Synes der var svagheder. Skurken og slutningen med at Renner alligevel får renset sin sjæl, var lidt tamt. Men ellers en super underholdning.

Spoiler?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#13312 BN 14 år siden

Bobby Singer (13309) skrev:

Forklar mig lige det her:

Vi hører Ethan Hunt mistede sin kone, hvilket ikke viste sig at være sandt. Men William Brandt siger jo at da han fandt Ethans "kone" var hun skåret i stykker til ugenkendelighed. Hvem er den person så, som Brandt fandt? For slet ikke at glemme at Ethan Hunt er lidt af en stjernepsykopat, hvis han har parteret en person på den måde.

:)

Det var jo en dækhistorie, og derfor havde Brandt - så vidt jeg husker eller forstod - ikke med egne øjne set nogen parteret person. Nøglen ligger helt sikkert i Ethan Hunts ord til Brandt dér hvor han spørger til, hvad denne egentlig ved med sikkerhed eller har set med egne øjne. ... Men jeg skal nok lige se filmen én gang til, før jeg kan svare på det, for det var ikke noget jeg lagde mærke til eller hæftede mig ved under filmen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13313 BN 14 år siden

P.S. til Bobby Singer:

Et er at se noget med egne øjne; noget andet er bare at få det at vide af andre. Måske ligger svaret i følgende som jeg læste et sted på nettet:

"Brandt was told that what was left of Julia's body had been found"

Altså: "Brandt FIK AT VIDE, at man havde fundet resterne af Julias lig."
Gravatar

#13314 samcro 14 år siden

#13313 Ja det giver vel egentligt meget god mening. Det må jeg hellere lige holde øje med næste gang jeg ser den. :)
Idjit
Gravatar

#13315 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo84 (13310) skrev:
slutningen med at Renner alligevel får renset sin sjæl
Det kan jeg da ikke se gjorde noget? Hvorfor er det tamt? Det går endda godt i spænd med filmen og Hunt's person, som smukt stilles i centrum til slut i en rørende scene.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13316 Babo84 14 år siden

Jeg synes det var lidt en typisk og forudsigelig slutning hvor karaktererne kan ånde lettet op med at få deres sjæl renset. Jeg havde nu set noget andet, men altså. Jeg tror alligevel jeg købte filmen som den var.
Gravatar

#13317 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo84 (13316) skrev:
forudsigelig slutning
Så du havde med andre ord regnet ud
at han ikke havde fejlet
? Det havde jeg da bestemt ikke! Synes netop den er fin, da Hunt godt ved det hele, men intet afslører FØR det tjener ham!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13318 Babo84 14 år siden

TN

Ja, det havde jeg bestemt regnet ud, og vidste, at Renner tog sin telefon som de andre og alle gik glade hjem.
Gravatar

#13319 BN 14 år siden

Babo84 (13316) skrev:
Jeg synes det var lidt en typisk og forudsigelig slutning hvor karaktererne kan ånde lettet op med at få deres sjæl renset.

Hvad andet havde du forventet i en film af den her type, og i betragtning af hvordan de tre foregående film slutter?
1'eren: Ethan Hunt og Luther Stickell mødes til en munter snak på en café. 2'eren: Ethan Hunt og hans pige er på ferie i Sydney. 3'eren: Ethan Hunt går smilende ud af agentkontoret sammen og hjem med sin kone.

Det passer til genren. Men bortset fra det, så var der jo mere end bare dét:
Jeg fandt det meget fantasifuldt med røgen eller dampen (eller hvad det var) der dækkede ham mens han gik derfra alene, og at han var forsvundet da røgen/dampen et øjeblik efter opløstes.
Gravatar

#13320 Babo84 14 år siden

BN

Det var måske ikke helt det, at slutningen var lykkelig (det er den i mange film), men mere måden den bliver leveret på, hvor man skal ånde lettet op og få renset sjælen, finder jeg lidt, ja for glatpoleret. Jeg købte den nu også fint nok, i sidste ende, men det havde nu ikke kostet flere billetter, hvade man måske turdet noget andet? Også ligemeget. Vi 5 gutter der så den snakkede nemlig om det. Så det slog mig bare.

Skriv ny kommentar: