Gravatar

#13501 HonoDelLoce 14 år siden

The Machinist

Her må jeg nok med det samme indrømme, at jeg blev noget så overrasket! Det var overhovedet ikke sådan en film, som jeg forventede. Faktisk vidste jeg ikke meget om filmen - viser det sig - da jeg troede, at filmen var et "realistisk" drama om en maskinarbejder og dennes "deroute" :D Så.... I was in for a surprise!

Men en god overraskelse. Faktisk var filmen ekstremt forfriskende og af en størrelse, som jeg rigtigt godt kunne lide. Lige fra den dystre, legende billede-side til det surrealistiske soundtrack, der ledede tankerne hen på 60'ernes scifi/gyser-film.

Der var plot-elementer, der måske ikke holdt helt så stærkt, som man fra forfatterens side havde håbet på, men det tager - underligt nok - ikke det store fra filmens styrke, som ligger i den leg med grænsen mellem virkelighed og fantasi, som er så allerstedsnærværende.

8/10 herfra!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#13502 Babo84 14 år siden

Jeg så den tilbage i 04 og har set den en del gange, og finder den stadig yderst intelligent opbygget og konstrueret. En dyster film om trykkende samvittighed og sorg, hvor det rige plot rummer både mystik, gys og overraskelser. Til sidst går det hele flot op i den højere enhed. Bale er chokerende god i denne film - så rystende, at man nærmest får det dårligt ved at blot se på ham. Flot fotograferet med dunkle billeder, som passer fint til temaet. Brad Anderson's bedste og vel også den eneste gode film.
Gravatar

#13503 Batsy 14 år siden

Bale er fanme en modig skuespiller, han gør alt for at blive til en rolle og så som at ændre hans accent, hans krops bygning og så videre. Men skal klart the machinist en gang på BD
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#13504 Takfornu 14 år siden

#13497 - Glæder mig til at se den - uanset vind, vejr og årstid får den altid mit humør op :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13505 Åkepool 14 år siden

Babo84 (13502) skrev:
Bale er chokerende god i denne film

Jeg synes både filmen og hans præstation var på det jævne, men sådan er vi heldigvis så forskellige :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#13506 Babo84 14 år siden

Åkepool (13505) skrev:
Jeg synes både filmen og hans præstation var på det jævne, men sådan er vi heldigvis så forskellige :)

Ja, det kan jeg ærligt slet ikke genkende - ihvertfald ikke præstationen. Hvad synes du da der manglede i hans skildring af en psykisk og fysisk udkørt mand? Sjældent har jeg følt mig så draget af et portræt, hvor både det psykiske og fysiske element hos karakteren var så gennemført.
Gravatar

#13507 Hr. Nielsen 14 år siden

#13497 Glæder mig du kunne lide den. Jeg er helt enig i det skrevne. Hvad syntes lillepigen om den?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13508 Hr. Nielsen 14 år siden

Åkepool (13505) skrev:
hans præstation var på det jævne
Hmm, det undrer mig. Mener du at man lader sig forblænde af hans fysiske fremtræden og vægttab til rollen? Jeg fandt ham ret god. En del af det lå selvsagt i den fysiske præstation, men han spillede da ellers med overbevisning udover dette synes jeg.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13509 Richard Burton 14 år siden

Safe House

Skabelonfilm lige efter bogen, hvor man hælder så meget disinformation i bøssen, at man overhovedet ikke reagerer, når filmens bagmandskurk afsløres. Der gemmer sig dog faktisk en ret god actionfilm bag den obskure billedside. Obskur i den engelske betydning af ordet, hvor man simpelthen skjuler det der sker, i en æstetisk øjenbæ, hvor kameraet åbenbart er placeret på hovedet af en ældre herre med kronisk migræne. Og med et soundtrack, som åbenbart skal overdøve alt og lige minde os om, at vi har gang i en actionsekvens, hvis man ikke lige har kunnet tyde de flimrende billeder! Det positive? Denzel og Reynolds, som desværre drukner i spektaklet!

Wannabe Tony Scott film, som lykkes over al forventning, hvis Domino sætter niveauet.

2/6
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#13510 Richard Burton 14 år siden

Thomas E. Nielsen (13507) skrev:
#13497 Glæder mig du kunne lide den. Jeg er helt enig i det skrevne. Hvad syntes lillepigen om den?

Hun var meget glad for den og hun citerede flittigt Lina Lamont efter forestillingen :) Flot hvad man kan komme rundt om, på så lille en scene. Jeg havde nok håbet på en længere Broadway Melody scene :)

Vidste iøvrigt ikke dette (fy Kelly):

Debbie Reynolds was not a dancer at the time she made Singin' in the Rain — her background was as a gymnast. Kelly apparently insulted her for her lack of dance experience, upsetting her. Fred Astaire was hanging around the studio and found Reynolds crying under a piano. Hearing what had happened, Astaire volunteered to help her with her dancing. Kelly later admitted that he had not been kind to Reynolds and was surprised that she was still willing to talk to him afterwards. After shooting the "Good Morning" routine, Reynolds' feet were bleeding. Years later, she was quoted as saying that "Singin' in the Rain and childbirth were the two hardest things I ever had to do in my life
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: