Gravatar

#14011 Takfornu 13 år siden

SIR Ridley Scott (14008) skrev:
Haywire - BD

..... selveste Michael "golfplayer" Fassbender i en mindre rolle.

.....
*LOL* Laver han en hole-in-one ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14012 Richard Burton 13 år siden

Les Lyonnais - BD

Fransk gangsterfilm, som i narrativ opbygning minder umådelig meget om den italienske Romanzo Criminale og den franske Mesrine.

Med udgangspunkt i fængslingen af en fransk gangster i vore dage, følger vi i flashback opbygningen af en fransk gangster bande i Lyon i 60'erne op til vore dage, hvor klimaks selvfølgelig må finde sted.

Det er ganske effektivt fortalt, omend noget skabelonagtigt. Der er dog værre måder at tilbringe et par timer på og i det mindste har man i Gérard Lanvin og Tchéky Karyo to meget karismatiske herrer.

Film: 5-6/10
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14013 Richard Burton 13 år siden

#14011 Han flasher ikke varerne i denne! :)
Gravatar

#14014 jessup 13 år siden

Collateral (14002) skrev:
Glemte helt at nævne de mandlige roller ja, men det er nu også mest Sanders, der som du nævner står ud. De andre er mere plotmæssige spillebrikker, selvom de da har nogle gode replikker her og der.

Ikke at forglemMe har Devitt nogle af de bedste replikker i filmen:

"That I should want you at all suddenly strikes me as the height of improbability. But that in itself is probably the reason: You're an improbable person, Eve, and so am I. We have that in common. Also our contempt for humanity and inability to love and be loved, insatiable ambition, and talent. We deserve each other."

"Is it possible, even conceivable, that you've confused me with that gang of backward children you play tricks on? That you have the same contempt for me as you have for them?" And: "I am nobody's fool. Least of all, yours."
This is just until June
Gravatar

#14015 Richard Burton 13 år siden

Chronicle - BD

Tja endnu en "nu er vi lige en klike, hvori én af os pludselig får den gode idé at filme alt 20 timer i døgnet" film, så publikum heldigvis går en film ud af det. Kan man se bort fra denne efterhånden ganske forslidte præmis, så er det en film som indimellem har glimt af momenter, som måske kunne have ledt til en god film, men sluttelig er af ganske middelmådig karakter.

Når filmen er slut, er det dog så som så med gode fortælleværdige minder, men vi får dog et par gode effektskud, især menneskelige flyvescener, som er ganske overbevisende iscenesat.

Film: 5/10
Gravatar

#14016 Richard Burton 13 år siden

#14000 En fremragende film, med en dialogmæssig timing i topklasse. Husker tydeligt følgende replikskifte mellem Eve og Bill Simpson, hvor sidstnævnte overrasker Eve med en efter den tid, hardcore gentleman afvisning, som må have gjort nas.

Bill: ...you did it. With work and patience, you'll be a good actress if that's what you want to be.
Eve: [purring] Is that what you want me to be?
Bill: I'm talking about you and what you want.
Eve: So am I.
Bill: What have I got to do with it?
Eve: Everything.
Bill: Names I've been called, but never Svengali. Good luck.
Eve: Don't run away, Bill.
Bill: From what would I be running?
Eve: You're always after truth on the stage. What about off?
Bill: I'm for it.
Eve: Then face it. I have. Ever since that first night here in this dressing room.
Bill: When I told you what every young actress should know?
Eve: When you told me that whatever I became it would be because of you...
Bill: Makeup's a little heavy.
Eve: ...and for you.
Bill: You're quite a girl.
Eve: You think?
Bill: I'm in love with Margo. Hadn't you heard?
Eve: You hear all kinds of things.
Bill: I'm only human, rumors to the contrary. And I'm as curious as the next man.
Eve: Find out.
Bill: The only thing - what I go after, I want to go after. I don't want it to come after me. Don't cry. Just score it as an incomplete forward pass.
Gravatar

#14017 Batsy 13 år siden

The Avengers 3D

Med alt den gode omtale, tænkte jeg om den levede op til den? og da jeg kom ud tænkte jeg "fanme ja".

Det var hvad den lovede mig ihvertfald, et hæsblæsende, sjovt endda lattervækkende sjovt nok til jeg vil sagtens sætte den i liga med Nolans batman film. Fy for dælen den var fed!, skuespillerne var perfekte i deres roller, de viste de i deres egne film, men viste at de stadig kunne det. Ser frem til Iron man 3, og Thor 2 men meget mere til en forhåbenligt kommende The Avengers 2. Action scenerne var rigtig fede fra start til slut, men det var skuespillerne der gjorde den her film mineværdig, især Mark, Scarlett og ikke mindst Downey Jr, ham vil jeg sku gerne drikke en øl med, tror det vil blive uforglemmeligt!

Oh well, jeg synes den var fantatisk i alle måder, humor, action, personerne, det måske ikke det mest orginale plot der er set, men det holdte sku for mig, netop pga action delene, effekterne, humoren og karekterne var bare helt fortrinlige at følge.

10/10, den skal sku ejes på Blu ray!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14018 Steffan Rasmussen 13 år siden

Benway (14004) skrev:
Udover den kunne man også kaste sig ud i en af Jacques Tatis egne film.

Kan jeg kun tilslutte mig.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#14019 Takfornu 13 år siden

#14012 - Øv - for den havde jeg hørt meget godt fra et par venner i syden :-(

#14013 - Øv - Øv - Så må jeg jo sætte "Shame" på igen ... ;-)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14020 wimmie 13 år siden

misuma (13974) skrev:

Har du set Shannon i Bug?

Han er helt fantastisk og virkelig skræmmende i "Bug".
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: