Gravatar

#14251 duuk74 13 år siden

Synes godt nok også han er blevet nærig med karaktererne her på det sidste.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#14252 misuma 13 år siden

Prometheus

3,5/6

...og 3D'en sagde mig absolut nada.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14253 skittlez 13 år siden

Prometheus
5/6
...Bedste brug af 3D i live action film endnu.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#14254 misuma 13 år siden

Aaah, så 4/6 da, men så rykker jeg mig heller ikke mere. Basta.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14255 HonoDelLoce 13 år siden

skittlez (14253) skrev:
Prometheus
5/6

Kort og præcist! Ganske enig.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14256 Collateral 13 år siden

skittlez (14253) skrev:
Prometheus
5/6

Enig!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14257 Richard Burton 13 år siden

#14238 Jeg havde forventningerne sat en smule nedad for at styre forventningerne ovenpå dagens modsatrettede meldinger, men jeg kom ud "i den anden ende" opløftet og med et smil og glæder mig MEGET til morgendagens screening i Klovborg.

For HOLD DA KÆFT, hvor var Cinemaxx's 3D visning noget lort. Allerede ved 2D forfilmen kunne vi konstatere, at lysniveauet på sølvlærredet var HELT galt. Vi sad til venstre for midten og der var et bredt hotspot af for meget lys foran os, som fuldkommen ødelagde al kontrast. Sort var lysegråt. I højre side var reflektionen af lys ringe og det var en pløret masse, som man egentlig ikke betragtede. Selv da 3D delen startede, var der for lyst bag brillerne. Nøj hvor ville jeg gerne have byttet den billedside i dag til 2D og perfekt sortniveau. Det gemte sig en perfekt billedside ... et sted!

Tog dette billede lige efter ... og NEJ ... der er IKKE brugt blitz!!!

Alt i alt lignede billedet DVD kvalitet og den elendige kontrast pillede uden tvivl en masse god stemning ud af oplevelsen. Ganske forfærdeligt. Nu bliver det endnu mere spændende at opleve Dolby 3D og XPand versionerne. Ufattelig møgversion :(

Men alt i alt er der noget at se frem til imorgen. Både på den tekniske side, men også på gensynet, da jeg nu godt kan klare 2-3 gennemsyn mere. Fuldt forståeligt, at filmen ikke skaber fuld koncensus og tak for det. Jeg er glad for, at alle mine forventninger om en ny Alien film på forhånd var manet i jorden og så fik man endda serveret adskillige sammenhængende referencer til netop Alien udgangspunktet, end forventet.

Glæder mig til at opsummere på lørdag, for jeg vil absolut mene, at jeg bliver nødt til at se den mindst en gang mere, for ellers vil jeg formentlig ikke kunne komme hele vejen rundt om den. Der var mere på hylderne, end jeg havde troet. Men jeg bliver skuffet, hvis ikke Ridley følger den slutning til dørs.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14258 Troels 13 år siden

SIR Ridley Scott (14257) skrev:
#14238 Men jeg bliver skuffet, hvis ikke Ridley følger den slutning til dørs.

men behøver han det?

jeg mener, nu ved vi da hvordan alien monsterene blev til. Dermed ikke sagt at det kunne være spændende med en prometheus 2 :P
Gravatar

#14259 Richard Burton 13 år siden

#14258 Spoiler ...

Sci-fi er i min verden spændende og interessant, når instruktører har interessante visioner. Men fantastisk sci-fi tør tage fat i de store spørgsmål og disse indebærer næsten altid "hvem er vi og hvor kommer vi fra"? 2001 er the motherload i den henseende og Ridley ved godt, at han skal over i den boldgade, hvis en film skal rejse øjenbryn for andet end blot underholdningens skyld og det at være "en ny Alien" film.

Du siger "nu ved vi da hvordan alien monsterene blev til" og det mener jeg ganske godt karakteriserer den kløft, som allerede nu er ved at dele publikums holdning til filmen. Nogle er fokuseret helt og holdent på Alien temaet og sammenhængen med de forrige film. Fuldkommen irrelevant at forfølge mere. Det var et kirsebær til sidst, en slags cool forløsning på Aliens start og hvem som er Alien dronningen, men jeg er langt mere interesseret i disse albino guders ophav, deres stade og deres mening med "os". Det var et fedt plot, som jeg vil være meget interesseret i at forfølge i en 2'er. [/quote]
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14260 Collateral 13 år siden

Filmen var netop interessant fordi den var relevant som sin egen fortælling og ikke bare eksisterer for at være bindeled mellem gammelt og nyt. Med andre ord er jeg enig med Bruce. En 2er KUNNE være interessant. Det har du lige overbevist mig om :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: