Gravatar

#14281 Batsy 13 år siden

Riqon (14279) skrev:
Og nu sammenligner du Scott og Bay, du ta'r da helt af, Batsy :P

Siger nu bare Ridley er bedre til at håndtere CGI en Bay, snakker primært om de flotte effekter i Transformeres filmene, men Ridley er nu egentlig bare bedre end Bay, x1000 bedre. Dont worry, har rent faktisk sænket mine ratings til Trans filmene. Gav trans 3 9/10 i den tid, det forstod jeg ikke så den kom ned på 7!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14282 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

#14280 -

Hvis du godt kan lide Payback, så check evt. Director's Cut af den, der vist kun kan fås på blu-ray, men det er en helt anden film end originalen, men mindst ligeså god.
Gravatar

#14283 IK 13 år siden

Batsy (14278) skrev:
Bay du kan sku godt pakke tasken!

Haha. Jeg synes ikke det er så oplagt at sammenligne disse to films brug af CGI, da Prometheus er noget mere old school og praktisk lavet, hvor Transformers tilgang er mere green screen teknologi. Prometheus er bestemt en flottere film rent visuelt, fotografisk og scenografisk, men jeg vil sgu mene at Transformers er et større bedrift CGI mæssigt.
Gravatar

#14284 Batsy 13 år siden

IK (14283) skrev:
Haha. Jeg synes ikke det er så oplagt at sammenligne disse to films brug af CGI, da Prometheus er noget mere old school og praktisk lavet, hvor Transformers tilgang er mere green screen teknologi. Prometheus er bestemt en flottere film rent visuelt, fotografisk og scenografisk, men jeg vil sgu mene at Transformers er et større bedrift CGI mæssigt.

Oh well, synes nu at Prometheus er meget flottere og bedre visuelt end Transformers :)

Gravatar

#14285 IK 13 år siden

Batsy (14284) skrev:
Oh well, synes nu at Prometheus er meget flottere og bedre visuelt end Transformers :)

Har du læst mit indlæg? ;)
Gravatar

#14286 Babo84 13 år siden

Batsy (14284) skrev:

Jeg tvivler på du kan finde bedre CGI end i Transformers. Robotterne er noget nært vanvittigt lavet. Scott har en større æstetisk forståelse i billeder og generelt fotografi og tilgang til at bygge noget op fra bund. Men CGI? Nej... Jeg synes nogle ting i Prometheus var faktisk dårligt lavet, hvis vi ser bort fra omgivelser, køretøjer, osv... makeup, og det til sidst, synes jeg ikke var prangende.
Gravatar

#14287 Hr. Nielsen 13 år siden

Lidt titler jeg har set/genset med et par kommentarer og en karakter:

Nowhere to Run - 7/10
På en eller anden måde har jeg nok altid haft en lille svaghed for Van Damme, selv om de fleste af hans film vitterligt er ringe, hans skuespil ofte tvivlsomt og andre lidet flatterende ting. Enkelte film stikker dog lidt ud og en af dem der for mig, altid har gjort det mest, er denne. En solid, simpel historie der kunne være som taget ud af en western (mystisk fremmed hjælper stakkels kvinde mod grådig rigmand, der vil drive hende fra hendes jord:), en anfægtelig helt som ikke har rene hænder og god gammeldags action i passende mængder. Jeg har set den 3-4 gange igennem tiderne og jeg synes den holder den dag i dag.

The Grey - 7/10
Der bliver nok prøvet at fylde blot lidt substans i hovedpersonen i flere scener, i denne ofte ganske flotte, men også mindre realistiske vildmarks actionfilm, men det er i sine spændingsmomenter den så absolut fungerer bedst. Spændingskurven får desværre aldrig lov til at komme helt op og ringe, dertil trækkes flere stille scener for meget ud. Men stadig godt underholdende.

Haute tension - 5/10
Hvor er denne film dog pokkers spændende, eller det var den indtil jeg opdagede hvor meget plottet stank. Jeg gav den endnu et syn, for at se om der var pointer jeg havde misset, men nej. Gensynet trak blot ned. Ulogisk, hullet og den psykologiske forklaring, der kan pynte på dette, er mig ganske enkelt for billig. Men dens rå kant og indledningsvis spændende opbygning, den kan jeg ikke nægte den.

Monsieur Verdoux - 8/10
Fræk og vovet Chaplin fortælling, om en kærlig familiefar der slår rige enker ihjel for at skaffe mad på bordet. Kynisme, menneskesyn og sarkasme nuanceres smukt og også vedkommende i den alsidige og ofte ret så underholdende, men også momentvis lidt langsommelige historie. Chaplin har som så ofte før selv skrevet og instrueret, denne gang dog bygget på en ide af Orson Welles. Det fornemmes måske nok, i hvert fald når man ved det.

J. Edgar - 5/10
Unødig og ofte rigeligt svævende episodisk biografi, hvor Eastwood's evner som instruktør måske ikke fornægter sig, men synes slidte og fraværende. Jeg fandt desuden den både lidt trættende lyssat og fotograferet/klippet. Ja, selv normalt altid overbevisende Leonardo DiCaprio falder igennem og virker malplaceret. Men af måske næsten åbenlyse grunde, så er det dog svært ikke at blive bare lidt fænget af de mange fascinerende fortællinger der gemmer sig bag grundlæggeren af FBI. Filmen kommer også godt rundt, men måske for overfladisk. Eastwood skulle, synes jeg, havde fokuseret mere på historien om Edgar's store kærlighed og hans kvalmer med at være homoseksuel.

Dream House - 4/10
Teknisk pæn, men historiemæssigt tåbelig og trods dens mange forsøg på at overraske, ændre retning og gå nye veje, så er den yderst forudsigelig. Har et par skræmmende scener isoleret set, men det samlede resultat kan kun kaldes mislykkede.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14288 Babo84 13 år siden

TN

Åhh. Ville have lejet J Edgar, men tror squ jeg springer over så..
Gravatar

#14289 Batsy 13 år siden

IK (14285) skrev:
Har du læst mit indlæg? ;)

Yes, skal nok have set den igen, er nu egentlig meget overassket over effekterne, så skal lige have en "breather", og have gensyn med Trans 3 her i aftnen :)

Gravatar

#14290 Hr. Nielsen 13 år siden

Babo84 (14288) skrev:
Åhh. Ville have lejet J Edgar, men tror squ jeg springer over så..
Det kunne jo være du ville finde den bedre end jeg. Men lige netop med den her, tør jeg, modsat så mange andre gange, næsten (næsten!) garantere dig, at du ikke ville finde den ret meget bedre (men måske værre?). Så at gemme pengene til en bedre titel, lyder som en god ide.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: