Gravatar

#14301 Slettet Bruger [4112912599] 13 år siden

Den kan i hvert fald ses på grund af Emmy Rossum, som er god i den og også synger godt.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#14302 loki 13 år siden

Prometheus

Desværre utrolig skuffende.

Havde håbet på en langsom opbygningen med fokus på en et lille crew a la Alien, men i stedet fik vi et virvar af personer, mystiske situationer, uløste spørgsmål, overdrevet fokus på scenografien, ulogisk teknisk avancement, tåbelige reaktioner, ingen uhygge, stereotype personer og sikkert meget mere jeg hastigt vil forsøge at fortrænge. Den vil alt for meget, og det hele bliver virkelig ligegyldigt.

Og hvor er det vel nok ærgerligt, for her var virkelig en oplagt mulighed for at skabe en intens "lille" film, hvor man fik tid til at indleve sig i personerne, og hvor man så havde holdt effekterne og scenografien til et absolut minimum - hvem husker ikke scenen hvor man så rumskibet for første gang i Alien, og fantasien omgående gik i overdrev: wow fuck hvor stor er den ting lige, og hvor kommer den fra, og hvem byggede den og hvad skete der og og og. Prometheus er til sammenligning bare et hult visuelt flashshow, hvor man får alt for mange tomme kalorier og risikere at falde i søvn halvvejs igennem.

2/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#14303 Richard Burton 13 år siden

#14302 Så jeg har ret i at konstatere, at Prometheus ikke er Alien :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14304 Babo84 13 år siden

Margin Call

Super finans film, der faktisk kommer lidt ud af den blå luft. Kendte intet til den, men castet og historien tiltalte mig. Og begge ting leverer i den grad varen. Det er vitterligt et velskrevet manus, som fremstår stærkt og nuanceret, som også understøttes af herlige præstationer. Slutter brat, men det kan jeg faktisk lide her.

5/6

Safe House

Habil thriller/actionfilm/spy, som virkelig er medrivende og godt skruet sammen med en forbavsende vellykket shaky-cam brug, (nu sagde jeg det :)) men kun påført de nødvendige steder, og uden at man bliver "udkørt" af brugen. Der spilles godt af Denzel og Ryan, og der bydes på flere gode actionscener, særligt en biljagt og en meget brutal slås-scene til sidst. Intet stort, men den slår heller ikke større brød op, end den kan bage. Rå actionthriller til den mere voksne tilhænger.

4/6

Chinetown (BD)

Første gang jeg så den blev jeg temmelig skuffet, men straks efter gensyn var det en hel anden snak. Mesterlig film, mesterlige detaljer og mesterligt skrevet. Roman's ABSOLUT bedste film og en jeg virkelig er glad for jeg fik "opdaget" i tide :)

6/6

Memento

117 gensyn tror jeg nok, og stadig svimlende genial, og overrumplende på alle måder. Muligvis den bedste film jeg har set, hvis jeg absolut skal vælge. Karakteren er stadig den samme, som den var for, ja... en del år siden.

6/6

It Means War

Ja, den mesterlige instruktør er atter tilbage, altså McG, og denne gang med et brag... øh nej. Men den var faktisk ikke så ringe, som jeg troede, men jeg forventede godt nok også sådan ca. 0 stjerner. Den reddes lidt af de gode skuespillere, som har kemi og et par underholdende scener, men jeg kender stadig ikke den endelige dom.

2-3 max, ud af 6
Gravatar

#14305 loki 13 år siden

Det er vel oplagt at drage sammenligninger mellem disse, og som jeg skrev, så fatter jeg ikke hvorfor stilen i den grad skal gøres så overdrevet poppet og moderne. Hvis jeg skal være umenneskelig brutal, så smager det lidt af af George Lucas og afsnit 1-3. Nuvel, filmen er hvad den er, og jeg skal aldrig mere bruge penge på noget Damon Lindelof har været inde over.
www.peakoil.dk
Gravatar

#14306 Richard Burton 13 år siden

loki (14305) skrev:
Det er vel oplagt at drage sammenligninger mellem disse ....

Se til det vil jeg jo sige, tværtimod. De to film deler universets periferi, men har intet med hinanden at gøre i stil og genre. Det er ingen naturlov, at Prometheus skal være en klon af Alien i stil og slet ikke når Ridley i 6 måneder gjort alt for at distancere sig fra forlægget ganske tydeligt. Manges forventninger er knuste på den konto i disse dage, men det burde ikke komme som en overraskelse. Men det skal jeg nok uddybe andetsteds :)

Men .... you have my sympathies :)
Gravatar

#14307 Babo84 13 år siden

loki (14305) skrev:
Damon Lindelof har været inde over.

Hvad med hans medforfatter på filmen, Jon Spaihts, som skrev makværket The Darkest Hour? Det er utroligt at Scott blander sig med disse intetsigende folk..
Gravatar

#14308 Babo84 13 år siden

Bruce

Men det er nu en sci/fi horror film, som går "før" Alien og ønsker at binde nogle ting sammen, selvom den naturligvis er selvstændig. Jeg tror ikke du skal trøste dig så meget med, at folk har "misforstået", hvad Prometheus er for et projekt - som jeg ser det, skuffer den på egne præmisser. Også de mere elementære, som horror. Scott har sagt, at han vil skræmme os fra vid og sans, og det er squ ikke lykkedes..
Gravatar

#14309 Benway 13 år siden

#14304 Jeg eeelsker Chinatown. Genså den på blu-ray her for nyligt, og den film bare en ren nydelse fra ende til anden. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#14310 Richard Burton 13 år siden

#14308 Filmen er klart bygget op med et sci-fi tema in mente som det gennemgående fokus og med horror'en som et periferisk usammenhængende element. Der er på ingen måde nogen intention om at lave en rød gennemgående horror tråd, hvor spændingen skal inciteres gennem "10 små indianere og så var der 9 ...". Du er helt forkert på den, hvis du tror Scotts interesse i dette projekt har været ensidigt på at skræmme. Det har været en afledt effekt af den røde tråd, som er sci-fi temaet tro/religion/skabelse. Muligvis du og andre så har en anden tærske for horror, men skal jeg tage reaktionerne i biografen for pålydende på åbningsdagen, så var der 2-3 gange, hvor folk hoppede i stolene.

Skriv ny kommentar: