#2855 nu stammer jeg tilfældigvis fra den tid hvor Lille fod udkom på vhs da jeg var mindre de var rigtig underholdene, min ynglings lille fod film er der hvor de skal til tågernes dal for at finde en nat blomst der kan redde lille fods bedste far, jeg synes de var ytrolig gode den gang, men nu kan jeg ikke klare at se/høre dem mere
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#2855 nu stammer jeg tilfældigvis fra den tid hvor Lille fod udkom på vhs da jeg var mindre de var rigtig underholdene, min ynglings lille fod film er der hvor de skal til tågernes dal for at finde en nat blomst der kan redde lille fods bedste far, jeg synes de var ytrolig gode den gang, men nu kan jeg ikke klare at se/høre dem mere
Sort Kat, Hvid Kat: Jeg tror aldrig jeg har set noget så underligt! Jeg fattede hat af hvad der foregik det meste af tiden, men jeg kan klaske mig selv på lårene af grin over de absurditeter den bare kører frem på samlebånd. Er der nogen der har noget trivia om hvad det er der sker med den film?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Billig exploitation-zombiefilm med oplivende momenter. Historien er - som altid - banal: en ung kvinde har fået job i et hus med at passe en lille pige, hvis mor er død for ikke så længe siden. Pigen opfører sig besynderligt, og det samme gør hendes far og nabokvinden, der advarer mod pigen og familien. For pigen viser sig at have nogle helt specielle venner på kirkegården. Jeg har læst en del, der mener, at filmen er ulidelig langsom i første halvdel og først bliver interessant i anden halvdel. Jeg har det lige omvendt. Hele den lange indledning, hvor man ikke ved, hvad der skal ske, eller rettere hvordan det skal ske, er fantastisk skæv og stemningsfyldt. Da det til gengæld endeligt virkeligt går i gang, og filmen oversvømmes af zombier (sådan da), er der ikke ret meget andet end skrigeri fra hovedpersonen (hun er bestemt ikke nogen handlekraftig "final girl"), dårlig klipning og tvivlsomme maskeringseffekter. Og så skal man lige vænne sig til zombier, der både bløder og kan aflives ved kvælning! Bedst er startscenen, hvor den lille pige kommer med en kattekilling til sine venner på kirkegården.
Filmen er udgivet af Something Weird Video i samarbejde med Image, og vanen tro for deres exploitation-udgivelser er kopien ikke i særligt god stand (sandsynligvis den eneste der eksisterer), og ekstramaterialet s har ikke noget med selve filmen at gøre. Til gengæld får man en masse andet, der gør dvd'en alle pengene værd: en ekstra gyserfilm (I EAT YOUR SKIN), masser af exploitation-trailers og ikke mindst et par fantastiske, amerikanske educational shorts fra 1950-60'erne om farerne ved babysitting, og hvordan man undgår mobning. :-)
4/6
ASYLUM OF SATAN (1975)
Endnu en 1970'er-exploitation-sag udgivet af legendariske Something Weird Video. Denne gang en film, der forsøger at hægte sig på hele periodens fascination af satanisme og det okkulte. Det lykkes ikke særligt godt. Præmissen er ellers fin: en ung kvinde (naturligvis) vågner op og finder ud af, at hun i løbet af natten er blevet overført fra det hospital, hun var indlagt på, til en ukendt nerveklinik. Hun kan ikke få lov til at forlade stedet eller kontakte sin kæreste, lægen opfører sig underligt, og de fleste andre patienter er iført store, hvide kutter, så man ikke kan se deres ansigt. Desværre er historien ualmindeligt fjollet skruet sammen, især da kæresten forsøger at få politiet involveret, og kun et groovy temanummer og en interessant leg med virkelighed/ illusion, hvor klinikken skifter udseende fra velfungerende hospital til faldefærdig ruin, alt efter hvem der ser på, redder den fra at være fuldstændigt tidspilde.
Til forskel fra THE CHILD så indeholder dvd'en med ASYLUM OF SATAN faktisk extras, der er relevante for filmen, bl.a en booklet og et kommentarspor. Desuden får man de sædvanlige exploitation-trailers og kortfilm og hele gyserfilmen SATAN's CHILDREN, som jeg endnu ikke har set, men som skulle være langt bedre end hovedfilmen.
3/6
Der er vist ikke så meget tilbage at sige om denne her. Historien er ualmindeligt forudsigelig, og jeg er sådan set ligeglad med, at nogen siger, der blot er tale om en nyindspilning af en klassisk fortælling. Jeg synes i forvejen, at POCAHONTAS og DANSER MED ULVE er ulideligt banale og naive. Det ændrer dog ikke på, at det er en af de mest underholdende filmoplevelser, jeg har haft i en biograf i lang tid, og her spiller den fine brug af 3D naturligvis ind. Vil jeg holde mig på samme karakter, hvis jeg genser den eller ser den i 2D? Det er jeg ikke sikker på. Trætheden begyndte allerede at melde sig ved første gennemsyn.
5/6 (med mulighed for at falde)
PARANORMAL ACTIVITY
Fin og effektiv, lille spøgelsesfilm. Er det den mest uhyggelige film nogensinde eller et mesterværk? Nej, bestemt ikke. Men den viser fint, hvad man kan gøre for små penge, så længe man har en god idé. Filmen lever først og fremmest gennem samspillet og konflikterne mellem de to hovedrolleindehavere, som jeg tror, de fleste, der har boet sammen med en partner, kan nikke genkendende til. Den kunne dog godt trænge til at blive strammet en smule op, for især de sidste 30 minutter virker lidt, som om de går i tomgang. Men alt i alt en vellavet debutfilm, der bestemt er værd at se for det, den er.
4/6
THE IMAGINARIUM OF DORCTOR PARNASSUS
Jeg havde nok for store forventninger til denne her, for jeg må indrømme, at jeg blev slemt skuffet. Det er en tilbagevenden til Gilliams vidunderlige, fabulerende og fantastiske universer, som er det, han gør bedst. Men den lod mig underligt kold og uengageret. Jeg endte med at føle, at idéen var fabelagtig, men udførslen kedelig, langtrukken og rodet. Jeg kunne dog godt tænke mig at gense den på et tidspunkt med tournesollers analyse i baghovedet. Det kunne være, at den kunne trække filmen lidt op for mig.
3/6
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#2869 Så blev jeg lige ned til at bestille The Child fra Play, da de havde den til blot 30 kr., men kan det virkelig passe, den ikke er udgivet i det korrekte aspect ratio? (Jeg synes kun, jeg kan finde fullframe-udgivelser, og imdb.dk siger 1.85:1)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#2861 MOVIE1000 14 år siden
#2862 MMB 14 år siden
Jeg har det på præcis samme måde! :)
#2863 Skeloboy 14 år siden
#2864 gi-jones 14 år siden
#2865 elwood 14 år siden
Hehe det ku være et muligt emne til næste gang måske 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2866 filmz-Bruce 14 år siden
#2867 filmz-Narniabæver 14 år siden
Glem alt hype om Avatar, her er tegnefilmen The Secret of Kells fra Irland!
Tegnefilmen der ligner en blanding af både Fantasia filmene og Kim Possible er nomineret til et par Annie Awards i år.
10/10
#2868 Nicki52 14 år siden
#2869 Thomsen 14 år siden
Billig exploitation-zombiefilm med oplivende momenter. Historien er - som altid - banal: en ung kvinde har fået job i et hus med at passe en lille pige, hvis mor er død for ikke så længe siden. Pigen opfører sig besynderligt, og det samme gør hendes far og nabokvinden, der advarer mod pigen og familien. For pigen viser sig at have nogle helt specielle venner på kirkegården.
Jeg har læst en del, der mener, at filmen er ulidelig langsom i første halvdel og først bliver interessant i anden halvdel. Jeg har det lige omvendt. Hele den lange indledning, hvor man ikke ved, hvad der skal ske, eller rettere hvordan det skal ske, er fantastisk skæv og stemningsfyldt. Da det til gengæld endeligt virkeligt går i gang, og filmen oversvømmes af zombier (sådan da), er der ikke ret meget andet end skrigeri fra hovedpersonen (hun er bestemt ikke nogen handlekraftig "final girl"), dårlig klipning og tvivlsomme maskeringseffekter. Og så skal man lige vænne sig til zombier, der både bløder og kan aflives ved kvælning! Bedst er startscenen, hvor den lille pige kommer med en kattekilling til sine venner på kirkegården.
Filmen er udgivet af Something Weird Video i samarbejde med Image, og vanen tro for deres exploitation-udgivelser er kopien ikke i særligt god stand (sandsynligvis den eneste der eksisterer), og ekstramaterialet s har ikke noget med selve filmen at gøre. Til gengæld får man en masse andet, der gør dvd'en alle pengene værd: en ekstra gyserfilm (I EAT YOUR SKIN), masser af exploitation-trailers og ikke mindst et par fantastiske, amerikanske educational shorts fra 1950-60'erne om farerne ved babysitting, og hvordan man undgår mobning. :-)
4/6
ASYLUM OF SATAN (1975)
Endnu en 1970'er-exploitation-sag udgivet af legendariske Something Weird Video. Denne gang en film, der forsøger at hægte sig på hele periodens fascination af satanisme og det okkulte. Det lykkes ikke særligt godt. Præmissen er ellers fin: en ung kvinde (naturligvis) vågner op og finder ud af, at hun i løbet af natten er blevet overført fra det hospital, hun var indlagt på, til en ukendt nerveklinik. Hun kan ikke få lov til at forlade stedet eller kontakte sin kæreste, lægen opfører sig underligt, og de fleste andre patienter er iført store, hvide kutter, så man ikke kan se deres ansigt. Desværre er historien ualmindeligt fjollet skruet sammen, især da kæresten forsøger at få politiet involveret, og kun et groovy temanummer og en interessant leg med virkelighed/ illusion, hvor klinikken skifter udseende fra velfungerende hospital til faldefærdig ruin, alt efter hvem der ser på, redder den fra at være fuldstændigt tidspilde.
Til forskel fra THE CHILD så indeholder dvd'en med ASYLUM OF SATAN faktisk extras, der er relevante for filmen, bl.a en booklet og et kommentarspor. Desuden får man de sædvanlige exploitation-trailers og kortfilm og hele gyserfilmen SATAN's CHILDREN, som jeg endnu ikke har set, men som skulle være langt bedre end hovedfilmen.
3/6
Der er vist ikke så meget tilbage at sige om denne her. Historien er ualmindeligt forudsigelig, og jeg er sådan set ligeglad med, at nogen siger, der blot er tale om en nyindspilning af en klassisk fortælling. Jeg synes i forvejen, at POCAHONTAS og DANSER MED ULVE er ulideligt banale og naive. Det ændrer dog ikke på, at det er en af de mest underholdende filmoplevelser, jeg har haft i en biograf i lang tid, og her spiller den fine brug af 3D naturligvis ind. Vil jeg holde mig på samme karakter, hvis jeg genser den eller ser den i 2D? Det er jeg ikke sikker på. Trætheden begyndte allerede at melde sig ved første gennemsyn.
5/6 (med mulighed for at falde)
PARANORMAL ACTIVITY
Fin og effektiv, lille spøgelsesfilm. Er det den mest uhyggelige film nogensinde eller et mesterværk? Nej, bestemt ikke. Men den viser fint, hvad man kan gøre for små penge, så længe man har en god idé. Filmen lever først og fremmest gennem samspillet og konflikterne mellem de to hovedrolleindehavere, som jeg tror, de fleste, der har boet sammen med en partner, kan nikke genkendende til. Den kunne dog godt trænge til at blive strammet en smule op, for især de sidste 30 minutter virker lidt, som om de går i tomgang. Men alt i alt en vellavet debutfilm, der bestemt er værd at se for det, den er.
4/6
THE IMAGINARIUM OF DORCTOR PARNASSUS
Jeg havde nok for store forventninger til denne her, for jeg må indrømme, at jeg blev slemt skuffet. Det er en tilbagevenden til Gilliams vidunderlige, fabulerende og fantastiske universer, som er det, han gør bedst. Men den lod mig underligt kold og uengageret. Jeg endte med at føle, at idéen var fabelagtig, men udførslen kedelig, langtrukken og rodet. Jeg kunne dog godt tænke mig at gense den på et tidspunkt med tournesollers analyse i baghovedet. Det kunne være, at den kunne trække filmen lidt op for mig.
3/6
#2870 evermind 14 år siden