Gravatar

#14361 Batsy 13 år siden

Thomas E. Nielsen (14360) skrev:
Og jeg var personligt overrasket, at man så hu´rtigt tog livet af en af seriens mest fremtrædende personer. Modigt og spændénde, så absolut!

Helt enig, men takket været nogle idiotiske klasse kammerater spoilede de det for mig, og jeg var begyndt at holde af ham, allerede i første episode. Jeg var overassket over det self, ikke så meget som dig, men blev nu lidt trist også. Sean Bean, vælg nu en rolle hvor du ikke dør!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14362 Hr. Nielsen 13 år siden

SIR Ridley Scott (14359) skrev:
så føles en masse afsnit umådeligt komprimerede.
Ja dét er altid ærgeligt når man føler en serie får for travlt. Sådan havde jeg det lidt med Deadwood sæson 2, som jeg fandt begyndte at stritte i en del retninger. Troede så at sæson 3 nok rettede op og samlede op, men desværre nej, den faldt blot endnu mere. Stadig pissefed, så absolut, men ikke på højde med første sæson.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14363 Hr. Nielsen 13 år siden

#14361 Måske du skal sætte spoiler på det du har citeret fra mig også:)
Gravatar

#14364 Hr. Nielsen 13 år siden

Ups, lavede lige ged i den. Deadwood kom ind, fordi at den for mig havde samme høje niveau i første sæson og var måske det bedste jeg havde set fra en Tv-serie på det tidspunkt. Så hvis GoT falder lidt, så bliver jeg ikke overrasket. Det niveau er ganske enkelt nærmest umuligt at holde synes jeg. Nogle serier holder samme niveau, men de starter heller ikke 'way up there':) (Ja ja, ved godt du vil nævne Mad Men, men den har jeg jo ikke set;)
Gravatar

#14365 Batsy 13 år siden

Thomas E. Nielsen (14363) skrev:
#14361 Måske du skal sætte spoiler på det du har citeret fra mig også:)

Hehe, sådan! godt ikke nogen så det, i hope.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14366 MMB 13 år siden

Game of Thrones falder ikke i niveau i sæson 2. Punktum.
Gravatar

#14367 Hr. Nielsen 13 år siden

Foeller (14366) skrev:
Game of Thrones falder ikke i niveau i sæson 2. Punktum.
Sådan!!!
Gravatar

#14368 Richard Burton 13 år siden

#14362 Jeg er så absolut klar over, at Deadwood sæson 1 var the motherload, the holy grail of television og at 2 og 3 ikke når niveauet :) Men Deadwood forlader nu aldrig på noget tidspunkt den vej som blev udstukket i sæson 1. Nemlig at Davil Milchs dialoger og replikskifter var den centrale del i dramaet.

Jeg synes man havde fat i noget af det samme med Game of Thrones i sæson 1, med det jeg vil kalde, markant moden dialog og replikskifter. Satire og ironi mellem de medvirkende i høj kvalitet og et politisk spil, man slet ikke kunne gennemskue.

Bortset fra enkelte episoder er dette væk som dug for solen og en anden type serie er kommet til, som tilfredsstiller mig indimellem på et storladent TV underholdnings niveau, men ikke særlig gensynsværdigt. I glimt får vi nogle gode sekvenser af galleriet (7 og 8 var virkelig godt) og det indikerer for mig, at man godt kunne have sparket nogle ekstra afsnit ind til at bløde op på blandingsforholdet mellem action og karakter- plotopbygning. Men serien lider under at være dyr at producere og at Martins bøger bliver meget kondenserede.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14369 Hr. Nielsen 13 år siden

SIR Ridley Scott (14368) skrev:
Men Deadwood forlader nu aldrig på noget tidspunkt den vej som blev udstukket i sæson 1.
Nej det er rigtigt. Den mere læsser ovenpå og taber tråden i historien. Det anser jeg nu for lige så slemt. Men smag og behag. Jeg ved jo du er en hård kritiker, hvis kritik jeg ganske ofte ikke kan følge (om end dog forstå).
Gravatar

#14370 Richard Burton 13 år siden

Thomas E. Nielsen (14369) skrev:
Nej det er rigtigt. Den mere læsser ovenpå og taber tråden i historien. Det anser jeg nu for lige så slemt. Men smag og behag. Jeg ved jo du er en hård kritiker, hvis kritik jeg ganske ofte ikke kan følge (om end dog forstå).

Jeg vil så sige, at jeg ikke synes 7.5 er en skidt karakter i min verden. Tværtimod synes jeg mere det siger noget om, hvor jeg mener potentialet for serien ligger. Det er ikke alle serier, som ser ud til at have et potentiale for minimum et 9 tal for en sæson. Man har et formidabelt cast i den serie, helt ned i birollerne og man HAR vist, hvor højt et niveau man kan ramme.

Hvis jeg gav den 9 eller 10 for denne sæson, så skulle det indikere, at være tæt på toppen af TV serie kvalitet. Det synes jeg man er langt fra at være, men det er sandelig stadig en hyggelig omgang og da uden tvivl meget underholdende.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: