#14490 Heh, jeg så "Night on Earth" den anden dag, og blev helt overrasket over, hvor (bevidst) fjollet Jarmusch også kan være. Jeg synes det var en fin film, der var mange fine elementer på spil, men musikken, farverne og det fjogede ved menneskene kom til at virke dekonstruktivt på de binært fremstillede karakterpar, som dog også opløste deres blot umiddelbare forskelle ved deres dybere ensartethed. En film der aldrig falder i hak med den tid, der kapitelmæssigt refereres til, solopgangen drukner i Waits' snalrede ulvetimeunivers. Jeg synes dog stadig det er charmerende gjort, og filmuniversets logik må man vel bare leve med, hvor meget den end kværner mod ens egen?
Jeg har dog "Stranger Than Paradise" liggende, og ovenpå din gennemgang, ser jeg desto mere frem til den. Jeg kan generelt godt lide at udfordres af Jarmusch.
Har du set "The Limits of Control"? Falder den ind under din kritik af den selvtilstrækkelige coolness?
Og er den selvtilstrækkelige/selvopfyldende coolness ikke et ideal inspireret af østlig mystik? Der er intet at stræbe efter, hvorfor fremmedgørelsen opløses, og der er kun den rene personlighed tilbage? Jeg kommer til at tænke på "Permanent Vacation", hvor der ganske vist er en stadig rejsetrang, som er uigennemskuelig for protagonisten (så vidt jeg husker), men denne trang synes at være en indre nødvendighed snarere end fremmedgørelse. Sådan er vel nomadens væsen?
#14492 Ja, han er vitterligt en prøvelse for præsten, og måske for seeren. Jeg synes dog han havde sine øjeblikke, og da svigerinden blev fremstillet som en blanding af får og græskar, var jeg helt færdig. Ikke en særlig kvik skikkelse, men hans naivitet var gennemført og bliver en grotesk modpol til den udmattede, tavse og formodentlig kyske præst. Selvom Benigni er overspillet/overgearet, synes jeg han fungerer som karakter ud over hvad jeg forstår som en film af modpolskarakterer. Derudover synes jeg at kunne erindre mennesker, der vitterligt har været så forivrede, at min sløve bevidsthed slet ikke har kunnet følge med :)
BOSS ep 1 med Kelsey Grammer instrueret af Gus Van Sant - skumle typer i Chicargo men mest skummel er Grammer. Han er borgmester af Chicargo der lader til at vil beholde magten på trods af diagnosen af en sygdom der langsomt vil gøre ham uegnet til embedet.Serien oser af kvalitet men jeg er ikke helt sikker på at jeg bryder mig om den. Martin Donovan som hans vejleder er som sædvanlig god.
Nedturen for Miami fortsætter, og det giver da kun styrke til at slutte op om den beslutning som CBS har taget om at stoppe efter den 10. season. Konen er stadig vild med serien, og den er da også dejlig let at fordøje, selvom person gallariet trænger til et ordentligt kick op ad. Det værste er næste at boxen er købt på BD skiver, sikke et spild
Bonus materialet er dog godt, og indeholder cross over afsnit, det trækker op :)
3/10
CSI LV Season 9
Kræver jo ikke den store gennemgang.
7/10
Smallville Season 1 - 9
Her kunne jeg skrive en masse frem og tilbage, og optage en kæmpe bunke plads, men jeg vil forsøge at styre mig lidt.
Det er en kanon tilgang til Superboy universet, ingen tvivl om det. Desværre er der alt for stor forskel på kvaliteten af de forskellige afsnit, men i ny og næ skinner nogen afsnit igennem og viser et kæmpe potentiale, som desværre ikke samles op igen.
Jeg ved at gå alvorlig død i 3 & 4, men kunne forstå at det er generelt at folk havde det sådan. Serien få igen et godt løft i sæson 6.
#14491 Muldgraver 13 år siden
Heh, jeg så "Night on Earth" den anden dag, og blev helt overrasket over, hvor (bevidst) fjollet Jarmusch også kan være. Jeg synes det var en fin film, der var mange fine elementer på spil, men musikken, farverne og det fjogede ved menneskene kom til at virke dekonstruktivt på de binært fremstillede karakterpar, som dog også opløste deres blot umiddelbare forskelle ved deres dybere ensartethed. En film der aldrig falder i hak med den tid, der kapitelmæssigt refereres til, solopgangen drukner i Waits' snalrede ulvetimeunivers. Jeg synes dog stadig det er charmerende gjort, og filmuniversets logik må man vel bare leve med, hvor meget den end kværner mod ens egen?
Jeg har dog "Stranger Than Paradise" liggende, og ovenpå din gennemgang, ser jeg desto mere frem til den. Jeg kan generelt godt lide at udfordres af Jarmusch.
Har du set "The Limits of Control"? Falder den ind under din kritik af den selvtilstrækkelige coolness?
Og er den selvtilstrækkelige/selvopfyldende coolness ikke et ideal inspireret af østlig mystik? Der er intet at stræbe efter, hvorfor fremmedgørelsen opløses, og der er kun den rene personlighed tilbage? Jeg kommer til at tænke på "Permanent Vacation", hvor der ganske vist er en stadig rejsetrang, som er uigennemskuelig for protagonisten (så vidt jeg husker), men denne trang synes at være en indre nødvendighed snarere end fremmedgørelse. Sådan er vel nomadens væsen?
#14492 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
#14493 Muldgraver 13 år siden
Ja, han er vitterligt en prøvelse for præsten, og måske for seeren. Jeg synes dog han havde sine øjeblikke, og da svigerinden blev fremstillet som en blanding af får og græskar, var jeg helt færdig. Ikke en særlig kvik skikkelse, men hans naivitet var gennemført og bliver en grotesk modpol til den udmattede, tavse og formodentlig kyske præst. Selvom Benigni er overspillet/overgearet, synes jeg han fungerer som karakter ud over hvad jeg forstår som en film af modpolskarakterer. Derudover synes jeg at kunne erindre mennesker, der vitterligt har været så forivrede, at min sløve bevidsthed slet ikke har kunnet følge med :)
#14494 misuma 13 år siden
Jeg må tilstå, at jeg antog at serien ikke var for mig, men efter kun to afsnit, har serien fået et solidt greb i mig.
Det er soap opera for hulemænd ; )
#14495 MMB 13 år siden
#14496 Hr. Nielsen 13 år siden
#14497 jessup 13 år siden
#14498 Sweetiebellefan 13 år siden
I 1984 udkom denne komedie om en mand og hans computer der lider af jalousi.
Desværre fik filmen en blandet modtagelse og imens overtog film som The Never Ending Story box office kassen.
Og nu er ord som lemon erstattet af ord som hentai og clopping.
Men titelmelodien blev et større hit og kunne høres overalt det år.
7/10
#14499 Kiksmann 13 år siden
Nedturen for Miami fortsætter, og det giver da kun styrke til at slutte op om den beslutning som CBS har taget om at stoppe efter den 10. season.
Konen er stadig vild med serien, og den er da også dejlig let at fordøje, selvom person gallariet trænger til et ordentligt kick op ad.
Det værste er næste at boxen er købt på BD skiver, sikke et spild
Bonus materialet er dog godt, og indeholder cross over afsnit, det trækker op :)
3/10
CSI LV Season 9
Kræver jo ikke den store gennemgang.
7/10
Smallville Season 1 - 9
Her kunne jeg skrive en masse frem og tilbage, og optage en kæmpe bunke plads, men jeg vil forsøge at styre mig lidt.
Det er en kanon tilgang til Superboy universet, ingen tvivl om det. Desværre er der alt for stor forskel på kvaliteten af de forskellige afsnit, men i ny og næ skinner nogen afsnit igennem og viser et kæmpe potentiale, som desværre ikke samles op igen.
Jeg ved at gå alvorlig død i 3 & 4, men kunne forstå at det er generelt at folk havde det sådan. Serien få igen et godt løft i sæson 6.
Mangler den sidste season, som er bestilt.
7/10
#14500 Sweetiebellefan 13 år siden
Et sted ude i fremtiden slås soldater og rumvæsner merd hinanden i et afspærret Johannesburg.
Endnu en genial film fra Peter Jackson der er et must for sci fi fans.
10/10