Gravatar

#14921 wiseguy 13 år siden

SIR Ridley Scott (14913) skrev:
Er startet på projekt "opdragelse af unger", med at se BBC serien Auschwitz The Final Solution med nevø og datter og forhåbentlig pode dem til ikke kun at kende historien, men også i længden at blive selvtænkende omkring mellemøst problematikken, uden at blive ofre for fordomsfuld antisemitisme og kunne gennemskue mulig propaganda senere i deres uddannelse.

Fantastisk og frygtelig serie.

Tak for info - den ska fluks hentes hjem. Så lige klippet i #14919 jeeeez!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#14922 Kiksmann 13 år siden

Kisbye (14915) skrev:

I bund og grund frygter jeg at vi ikke lære noget af det. Det er sket før, efter og vil blive ved med forekomme i fremtiden.
Det gør menneskeheden ikke før den har udryddet sig selv. Bare kig på hvad der foregår rundt om i verden.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#14923 jessup 13 år siden

SIR Ridley Scott (14920) skrev:
Rocky

Jeg kan huske, hvordan den film virkede intens og inspirerende på mig, som en 11-12 årig knægt. Det er heldigvis det socialrealistiske drama, som er i fokus og som hovedsageligt stadig fungerer, men som jeg også må tilstå, ikke har den samme filmiske effekt på mig i dag. Med de sidste 35 års erfaringer omkring spekulation i eksekvering af sportsdramaer for at maksimere effekten på publikum, så kunne iscenesættelsen af selve kampen have nydt godt af en bedre timing. Det er også tydeligt, hvorledes der konstant slås huller i luften, hvilket man godt kan se gennem fingre med, som værende et tidstypisk fænomen.

Bottomline, så har filmen dog desværre ikke det samme tag i mig, som den havde engang, omend Rocky karakteren her stadig har en integritet, som sidenhen ville gå fløjten i kommercielt makværk, for heldigvis at gå ud med et brag, i det ganske potente sjette og afsluttende kapitel.

7/10

Den rykker sgu stadig i mig. Løber ikke mere rundt om huset mens jeg slås med Bruce Lee -men stadig rigtig god.

8-9/10
This is just until June
Gravatar

#14924 Riqon 13 år siden

SIR Ridley Scott (14920) skrev:
Det er også tydeligt, hvorledes der konstant slås huller i luften, hvilket man godt kan se gennem fingre med, som værende et tidstypisk fænomen.

Jeg husker, hvor flade af grin, jeg og vennerne var, da vi så scenen, hvor Sonny tæsker løs på Carlo (eller rettere, luften rundt om Carlo) i The Godfather. Fantastisk film, selvfølgelig, men denne sekvens skadede godt nok troværdigheden..

Rocky er også en fantastisk film. Jeg var positivt overrasket over den, da jeg (som mange andre før mig) troede, det var en "boksefilm".
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#14925 Richard Burton 13 år siden

Ja man var ikke skide god til koreograferingen den gang :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14926 Batsy 13 år siden

Riqon (14924) skrev:
Jeg husker, hvor flade af grin, jeg og vennerne var, da vi så scenen, hvor Sonny tæsker løs på Carlo (eller rettere, luften rundt om Carlo) i The Godfather. Fantastisk film, selvfølgelig, men denne sekvens skadede godt nok troværdigheden..

Haha, ja det bemærkede jeg rigtig meget i mit seneste gensyn, men Marlon Brando redder den værd gang!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14927 Babo84 13 år siden

Riqon (14924) skrev:
da vi så scenen, hvor Sonny tæsker løs på Carlo (eller rettere, luften rundt om Carlo) i The Godfather. Fantastisk film, selvfølgelig, men denne sekvens skadede godt nok troværdigheden..

haha. Ja, her er scenen.

Men ja. Troværdigheden kan godt nok ryge af pommeren til, og selvom filmen måske er gammel og man ikke var god til koreografi, så kunne de squ godt have "skærmet" det åbenlyse lidt bedre, via. kameravinkler eller lign, eller måske var skuespillerne blot nogle vatnisser, der ikke turde tage imod nogle lettere slag ;)
Gravatar

#14928 Batsy 13 år siden

Kan godt lide du finder en spansk udgave på youtube :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14929 Babo84 13 år siden

I øvrigt, så mener jeg bestemt også, at jeg har set langt bedre og mere overbevisende koreografi fra film endda før Godfather, og her kan jeg nævne en række Bond-film, særligt On Her Majesty Secret Service med to overbevisende og medrivende slås-scener. Så jeg ved ikke om man altid kan give "alderen" skylden. Det kan man selvfølgelig med flere ting, men tror også det handler om evner.
Gravatar

#14930 Kisbye 13 år siden

Tak for anbefaldingerne. Den skal jeg have købt hjem. :)

SIR Ridley Scott (14919) skrev:
Som der skrives, så får vi netop nogle hovedrystende interviews med SS vagter, som på ingen måde benægter deres medvirken og intet angrer.

Se herfra og det næste minut. 7.13 og fremad kommer den hårde lægtehammer.

Det tror jeg simpelthen ikke han kan. Hvis han skulle indrømme, at han har gjort noget forkert og slået uskyldige ihjel, heriblandt børn, så tror jeg han ville få meget svært ved at leve med sig selv. Tror i høj grad det en forsvars mekanisme, for ellers ville han nok være i konflikt med sin egen moral.

Kiksmann (14922) skrev:
[quote=Kisbye (14915)]
I bund og grund frygter jeg at vi ikke lære noget af det. Det er sket før, efter og vil blive ved med forekomme i fremtiden.
Det gør menneskeheden ikke før den har udryddet sig selv. Bare kig på hvad der foregår rundt om i verden.

Vi er rigtig mange mennesker og vi har bidt os godt fast. Tror der skal meget til før hele menneskeheden bliver udryddet.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: